innogy Stoen Operator we współpracy z miastem Gdynia rozpoczęły budowę sieci stacji ładowania. Nowe ładowarki dla aut elektrycznych stanęły już w dwóch miejscach: na Skwerze Arki Gdynia i w okolicach molo w Orłowie. Kolejny punkt zostanie uruchomiony w najbliższych tygodniach na skwerze Kościuszki. Docelowo innogy Polska chce zbudować w Gdyni 12 stacji ładowania.
Firma innogy Polska, działająca dotąd na warszawskim rynku, rozpoczęła właśnie budowę własnej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Gdyni. Pierwsze dwa punkty powstały w atrakcyjnych lokalizacjach, blisko morza i plaży – na skwerze Arki Gdynia (obok bulwaru Nadmorskiego) oraz na parkingu w pobliżu molo w Orłowie (przy ul. Orłowskiej). Obie stacje już działają i można z nich korzystać.
– Mamy pierwsze w naszym mieście stacje innogy. Powstały kilka dni temu, ale właśnie w tej chwili są podłączane do systemu i od teraz można z nich korzystać. To kolejny etap rozwijania elektromobilności i lokowania stacji ładowania samochodów elektrycznych w miejscach, które przyciągają turystów i mieszkańców ze względu na swoją atrakcyjność. Myślę, że to będą jedne z bardziej popularnych punktów. To doby pomysł, żeby przyjechać na spacer w pięknym miejscu i wykorzystać ten czas, aby podładować swój samochód. Warto dodać, że naładowanie baterii do poziomu około 80 procent zajmie mniej więcej trzy godziny – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
innogy Polska – stacje ładowania hulajnóg elektrycznych dostępne dla wszystkich – eFeeder zyskuje nową funkcję
W ciągu najbliższych tygodni zostanie uruchomiona kolejna stacja. Pojawi się ona na skwerze Kościuszki, niedaleko miejsca, w którym cumuje ORP „Błyskawica”. innogy Polska chce zbudować w sumie 12 ogólnodostępnych stacji, czyli 24 punkty ładowania samochodów elektrycznych w Gdyni. Cała sieć ma być gotowa w 2022 roku.
– innogy Polska już od wielu lat bierze udział w rozwoju elektromobilności w Polsce. Dotychczas byliśmy widoczni przede wszystkim w Warszawie, ze względu na publiczną sieć ładowania w stolicy, ale także elektryczny car-sharing innogy go! Teraz cieszymy się, że poszerzamy nasze działania o nowy rejon, czyli o Gdynię. Jest to dla nas bardzo ważny ruch. Urząd Miasta Gdyni wyznaczył 44 lokalizacje, gdzie miałaby powstać infrastruktura do ładowania samochodów elektrycznych. My zagospodarujemy 12 z tych miejsc. Zaczynamy od skweru Arki Gdynia i okolic molo w Orłowie. Za chwilę powstanie też stacja przy skwerze Kościuszki. Być może będziemy rozwijać tę sieć jeszcze bardziej. To, na czym nam zależy, to przede wszystkim popularyzacja elektromobilności i taka dostępność punktów ładowania, aby użytkowanie samochodów elektrycznych było tak samo wygodne, jak samochodów spalinowych – mówi Andrzej Popławski, head of e-mobility innogy Polska.
Współpraca z ING Bankiem Śląskim
Budowa sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Gdyni jest realizowana we współpracy z ING Bankiem Śląskim.
– Troska o środowisko naturalne to jeden z priorytetów naszej działalności biznesowej, a rozwój elektromobilności niewątpliwie wpisuje się w ten obszar. Od samego początku byliśmy partnerem strategicznym usługi elektrycznego car-sharingu, dlatego nie mogło nas zabraknąć i przy tym projekcie. Głęboko wierzymy, że wspierając rozbudowę infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych, przyczyniamy się do rozwoju, a jednocześnie upowszechniania elektromobilności w Polsce – mówi Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.
innogy Polska eMobility
innogy od lat konsekwentnie rozwija segment e-mobility w Polsce, tworząc sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz oferując usługi i produkty popularyzujące transport elektryczny. W latach 2019-2021 firma prowadziła w Warszawie usługę innogy go!, czyli największy w Polsce oraz jeden z największych w Europie w pełni elektryczny car-sharing. innogy jest też właścicielem 48 ogólnodostępnych stacji ładowania w Warszawie, czyli 96 punktów ładowania AC (prądem zmiennym). Docelowo firma chciałaby rozszerzać zasięg swojej działalności na terenie całego kraju.
Źródło: innogy