Seryjny Nissan JUKE stanowił naturalny punkt wyjścia dla projektu JUKE Rally Tribute Concept ze względu na podwyższoną sylwetkę z krótkimi zwisami przednim i tylnym, które zapewniają wyjątkową zwinność i wysoki potencjał do jazdy po bezdrożach.
Powiększone nadkola, w których swobodnie mieszczą się rajdowe opony, nadają sylwetce koncepcyjnego modelu JUKE Rally Tribute Concept jeszcze bardziej imponujący wygląd, a dodatkowe reflektory na masce i dachu podkreślają terenowy charakter pojazdu.
Czarna pokrywa silnika i czarne koła Nissana JUKE Rally Tribute Concept wizualnie nawiązują do modelu 240Z z 1971 roku, który brał udział w Rajdzie Safari. Te same elementy zostały wykorzystane w samochodzie koncepcyjnym Gripz, pokazanym przez Nissana podczas Targów Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w 2015 roku. Z kolei Gripz stał się inspiracją dla seryjnego modelu JUKE, którego produkcję uruchomiono w 2019 roku.
W ramach strategii elektryfikacji gamy Nissana, JUKE Rally Tribute Concept zostanie wyposażony w hybrydowy układ napędowy, który zapewnia większą sprawność i dodatkowy moment obrotowy, a także poprawia osiągi w każdych warunkach.
Coralie Musy, wiceprezeska ds. marki i obsługi klienta w Nissan Automotive Europe, powiedziała: „Projektem JUKE Rally Tribute Concept świętujemy kultowy moment w dorobku Nissana – udział i zwycięstwo legendarnego modelu 240Z w Rajdzie Safari w 1971 roku. Niezależnie od obchodów rocznicy tego zwycięstwa, projekt samochodu koncepcyjnego odzwierciedla pionierskie dokonania Nissana w dziedzinie crossoverów, wyjątkowych rozwiązań projektowych i elektrycznych układów napędowych. Z radością świętujemy 50. rocznicę zwycięstwa i wybitnych dokonań firmy, których zwieńczeniem jest ten niezwykły projekt”.
„Nissan pisze nowy, fascynujący rozdział w historii firmy. Trwa proces odświeżania naszej oferty crossoverów na rynku europejskim. Drugą generację pionierskiego, kultowego JUKE wprowadziliśmy pod koniec roku 2019. Samochód cieszy się wielką popularnością wśród klientów. Niedawno uruchomiliśmy również produkcję trzeciej generacji bestsellerowego modelu Qashqai, dostępnego z nowym, zelektryfikowanym układem napędowym. W przyszłym roku do sprzedaży trafi z kolei zupełnie nowy X-Trail” – dodała.
W 1971 roku za kierownicą legendarnego 240Z, który zwyciężył niezwykle wymagający Rajd Safari, siedział Edgar Herrmann pilotowany przez Hansa Schüllera. Rajd był bez wątpienia sukcesem Nissana: samochody 240Z zajęły odpowiednio drugie i siódme miejsce. Ponadto było to drugie z rzędu zwycięstwo marki w tym rajdzie.
Nisko zawieszony 240Z z napędem na tylne koła był wyposażony w sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,4 l i mocy 210 KM. Zwycięskie auto zostało odrestaurowane w 2013 roku. Obecnie stanowi część kolekcji dziedzictwa motoryzacyjnego Nissana, znajdującej się w Zamie, w japońskiej prefekturze Kanagawa, niedaleko centrali marki.
Źródło: Nissan
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…