Co więcej, na drogach podmiejskich Yaris uzyskał zbliżone wyniki do tych na ulicach miasta. Średnio w cyklu mieszanym uwzględniającym również jazdę po autostradzie, hybrydowy Yaris porusza się bezemisyjnie przez ponad 30% drogi i ponad 50% czasu jazdy.
Wyniki obu badań są do siebie bardzo podobne. Niewielkie różnice między nimi mogą wynikać z różnych warunków atmosferycznych, ruchu panującego na drodze oraz stylu jazdy kierowców.
Eksperci Politechniki Poznańskiej wykazali, że nowy hybrydowy Yaris może nawet przez 77,6% czasu jazdy i na 66,1% pokonanej trasy poruszać się w trybie elektrycznym. Taki wynik naukowcy uzyskali podczas jazdy po mieście w trybie ECO.
Co więcej, badanie pokazuje, że również w dynamicznym trybie POWER Yaris Hybrid wykorzystuje tryb elektryczny bardzo efektywnie – najlepsze wyniki, jakie uzyskał w mieście, to 76,8% czasu jazdy i 61,1% przejechanej drogi.
Badania Politechniki Poznańskiej zostały wykonane zgodnie z warunkami testu RDE i objęły drogi w mieście, poza miastem i na autostradzie. Każdą trasę testowany Yaris pokonał kilkakrotnie w trybie Eco, Standard i Power. Po uśrednieniu wyników, hybrydowy Yaris uzyskał w bezemisyjnym trybie elektrycznym 35,5% przejechanej drogi w cyklu mieszanym.
Badania Politechniki Krakowskiej wykazały, że nowy Yaris Hybrid oszczędza paliwo nie tylko w mieście – z czego hybrydy są znane od wielu lat – ale w równie dużym stopniu na drogach podmiejskich i krajowych.
W mieście hybrydowy Yaris poruszał się w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV) przez 69,1% czasu jazdy. Na terenach podmiejskich silnik spalinowy był wyłączony przez 57,3% czasu. Średnio samochód korzystał z trybu EV przez 51,9% czasu jazdy.
Pod względem dystansu pokonanego wyłącznie na silniku elektrycznym, Yaris najlepiej wypadł w mieście (54,8%) i na drogach podmiejskich (52,9%). W całym teście przejechał w trybie elektrycznym 23,7 km z 73,04 km, co stanowi 32,5% trasy.
Częste korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego przełożyło się na niskie zużycie paliwa. Hybrydowy Yaris w mieście spalał średnio 4,14 l/100 km, a na terenach podmiejskich 3,62 l/100 km. Średnie zużycie paliwa na całej trasie zimą wyniosło 4,77 l/100 km.
Zespół naukowców Politechniki Krakowskiej przeprowadził badania na trasie o długości 73,04 km w Krakowie, na drogach w okolicach Krakowa oraz na autostradzie, zgodnie ze standardami RDE. Przejazd wyznaczonej trasy zajął 96 minut.
W obu badaniach testowano Yarisa 4. generacji wyprodukowanego w 2020 roku, z napędem Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM, opartym na 3-cylindrowym silniku 1,5 l. Samochód został zaprojektowany na wyjątkowo sztywnej platformie GA-B z serii TNGA, która zapewnia nisko położony środek ciężkości i bardzo dobre właściwości jezdne.
Testy zostały przeprowadzone na podstawie obowiązującej procedury WLTP, przewidywanej dla testu RDE. Metoda ta zakłada, iż podczas badań drogowych parametry pojazdu mierzone są na trasie obejmującej odcinek w ruchu miejskim, pozamiejskim oraz autostradowym (każdy z odcinków musi mieć co najmniej 16 km). Udziały procentowe każdego z tych odcinków w całkowitej długości trasy są dokładnie określone, tak aby zachować obiektywność podczas pomiarów.
Hybrydy to obecnie najważniejszy napęd w gamie Toyoty. W Polsce i w całej Europie już co druga Toyota to auto hybrydowe. W ciągu 24 lat doświadczeń Toyota opracowała 4 generacje napędu hybrydowego i do dziś sprzedała ponad 15 milionów tych samochodów. Na całym świecie Toyota i Lexus oferują 44 modele hybrydowe, a każdego dnia hybrydy obu marek pokonują łącznie 0,5 miliarda kilometrów.
Nieustanny rozwój technologii hybrydowej Toyoty, trwający ponad 2 dekady, sprawił, że hybrydy marki nie mają sobie równych pod względem zaawansowania, oszczędności, wydajności i wrażeń z jazdy. Dopracowanie każdego elementu i dbałość o najwyższą jakość produkcji przekładają się także na ich niezawodność. Wydajne odzyskiwanie energii z hamowania przekłada się nie tylko na częste wykorzystanie silnika elektrycznego, ale także na radykalne obniżenie emisji cząstek stałych ze ścierania klocków hamulcowych.
Hybrydy 4. generacji są o 41% bardziej wydajne od słynnego Priusa z 1997 roku. W wyniku niskiego zużycia paliwa oraz ogromnej popularności, hybrydy Toyoty pozwoliły do dziś uniknąć emisji ponad 120 milionów ton CO2 do atmosfery.
Źródło: Toyota
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…