Shell wprowadza do oferty Shell Helix Hybrid, który spełnia specyficzne wymagania samochodów hybrydowych. Najwyższej jakości, wysoko wydajny olej silnikowy został wyprodukowany na bazie gazu ziemnego, z wykorzystaniem innowacyjnej technologii Shell PurePlus.
Wraz ze wzrostem świadomości i popularności zachowań ekologicznych, priorytetem staje się ochrona środowiska. Popularność pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych systematycznie rośnie, co jednoznacznie wskazuje na rosnące znaczenie transportu niskoemisyjnego. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów, na koniec lutego 2021 roku liczba zarejestrowanych w Polsce elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony wynosiła ponad 22 tysiące.
Prawie połowę samochodów z wtyczką stanowią pojazdy zarejestrowane w ubiegłym roku. Było ich 9 987 sztuk, czyli ponad dwa razy więcej niż w 2019 roku.
Pojazdów hybrydowych jest w Polsce jeszcze więcej. Od stycznia do września 2020 roku polskie urzędy zarejestrowały ponad 46 tysięcy aut z takim napędem. To o 60% więcej niż w analogicznym okresie w 2019 roku. Pojazdy nisko- i zeroemisyjne stanowiły 17,6% wszystkich nowo rejestrowanych samochodów w Polsce w 2020 roku. Segment pojazdów elektrycznych oraz hybryd HEV i PHEV stanowił w 2020 roku 7,1% polskiego rynku[1].
Rynek: syntetyczne oleje silnikowe coraz popularniejsze
W ciągu najbliższych 10 lat spodziewany jest jeszcze gwałtowniejszy wzrost rynku samochodów hybrydowych. Ponadto ciągłe zmniejszanie pojemności silników i rozwijający się segment pojazdów hybrydowych będą napędzać zapotrzebowanie na wysokowydajne i paliwooszczędne środki smarne.
Specyficzne wymagania pojazdu hybrydowego
Niskoemisyjne samochody z silnikami hybrydowymi, ze względu na swoją specyficzną budowę i inny od spalinowego sposób działania, wymagają stosowania specjalistycznego środka smarnego. Przy niższych temperaturach roboczych, wynikających z krótszych okresów pracy silnika, olej silnikowy musi mieć odpowiednią płynność, aby szybciej dotrzeć do poszczególnych elementów jednostki napędowej i zapewnić ich odpowiednią ochronę. Musi także zapewniać lepszą ochronę przed korozją zachodzącą pod wpływem wody kondensacyjnej. Ze względu na większą liczbę zatrzymań i rozruchów silnika spalinowego, który w miarę możliwości jest zastępowany przez silnik elektryczny, olej silnikowy w hybrydzie musi zapewniać większą ochronę przed zużyciem.
Shell Helix Hybrid do pojazdów niskoemisyjnych
Wszystkie te wymagania spełnia olej silnikowy Shell Helix Hybrid, opracowany z myślą o nowoczesnych, paliwooszczędnych silnikach benzynowych stosowanych w pojazdach hybrydowych. Nowy produkt w ofercie Shell może być stosowany w większości pojazdów tego typu, w tym w autach japońskich i amerykańskich producentów. Dzięki swoim właściwościom antyoksydacyjnym, zapewnia dłuższą ochronę silnika, hamując proces starzenia się oleju. Shell Helix Hybrid chroni silnik przed zużyciem, wodą i kwasem, gwarantując szybki przepływ do najważniejszych elementów silnika. Doskonale sprawdza się w temperaturze nawet do -40 °C, co jest szczególnie ważne dla łatwiejszego rozruchu i szybszego rozgrzania silnika zimą.
Podobnie jak inne syntetyczne oleje Shell Helix, Shell Helix Hybrid jest wytwarzany z wykorzystaniem technologii Shell PurePlus, która umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego kryształowo czystego oleju bazowego. Jest on praktycznie wolny od zanieczyszczeń występujących w ropie naftowej – stopień oczyszczenia sięga 99,5%[2]. Do tego stosowanie syntetycznego oleju Shell Helix Ultra Hybrid 0W-20 umożliwia nawet o 3,6% większą oszczędność paliwa[3]. Zasięg pojazdu, który na pełnym zbiorniku paliwa przejeżdża zazwyczaj 640 km, po zmianie oleju ze standardowego na Shell Helix Ultra Hybrid 0W-20 może wzrosnąć o dodatkowe 23 km.
Shell Helix Ultra Hybrid dostępny będzie w opakowaniach o pojemności 1, 5 i 20 litrów.
Więcej informacji na temat olejów silnikowych Shell Helix.
[1] Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar
[2] Na podstawie zawartości węglowodorów parafinowych i znacznie wyższego poziomu izoparafin w porównaniu z typowymi olejami bazowymi z grupy II i III.
[3] Na podstawie wyników badania zużycia paliwa ACEA M111 (CEC L-054-96) w porównaniu z branżowym olejem referencyjnym.
[2] Na podstawie zawartości węglowodorów parafinowych i znacznie wyższego poziomu izoparafin w porównaniu z typowymi olejami bazowymi z grupy II i III.
[3] Na podstawie wyników badania zużycia paliwa ACEA M111 (CEC L-054-96) w porównaniu z branżowym olejem referencyjnym.
Źródło: Shell