Wiadomości

Nowy Volkswagen Multivan – stolik staje się inteligentnym, wielofunkcyjnym narzędziem

Element, który już 35 lat temu pojawił się na pokładzie pierwszego Multivana: stolik z tyłu. Od tego czasu, to praktyczne rozwiązanie jest stale obecne w każdej kolejnej generacji tego wszechstronnego pojazdu. Z biegiem lat konstrukcja stolików stawała się coraz bardziej innowacyjna. Teraz, stolik w nowym Multivanie jest najbardziej wszechstronny w całej historii modelu.

Dlaczego w ogóle ten element nazywamy stolikiem? Volkswagen Samochody Dostawcze od nowa wymyślił jego przeznaczenie: od teraz jest to wielofunkcyjny system, który może być używany również jako konsola środkowa – nie tylko z przodu, ale w każdym rzędzie siedzeń.

Punkt wyjścia: w aktualnym Multivanie 6.1 stolik ma stałe miejsce – w tyle pojazdu. W zależności od wyposażenia, jest dostępny jako stolik składany lub wielofunkcyjny. Nowe rozwiązanie: dzięki systemowi prowadnic, w najnowszym Multivanie stolik można przesuwać i ustawiać z tyłu na wiele różnych sposobów. A to jeszcze nie wszystko! Ponieważ prowadnice przebiegają właściwie przez całą długość wnętrza samochodu, stolik może być też wykorzystywany jako konsola środkowa w pierwszym rzędzie foteli. To rozwiązanie, którego nie miał żaden wcześniejszy Multivan.

Albert Kirzinger, główny projektant nowego Mulltivana, w krótkim filmie objaśnia ideę wielofunkcyjnego stolika: „Elastyczność i użyteczność. Mamy tu – od pierwszego do trzeciego rzędu foteli – zupełnie płaską podłogę. Wyobraźcie sobie teraz, że montujemy tu wielofunkcyjne narzędzie, które można użyć przy każdym z miejsc siedzących. To cecha unikalna. To nowy Multivan.”

Volkswagen Multivan – nowe, przemyślane rozwiązania oznaczają więcej przestrzeni wewnątrz

Jak to wszystko działa? Stół porusza się w przód i w tył w prowadnicy przebiegającej przez środek samochodu. Można go zablokować w dowolnym miejscu. W pozycji domyślnej obie rozkładane połówki stołu i regulator wysokości są schowane – wtedy system służy jako konsola środkowa, którą, jak już wspomniano, można ustawić przy każdym rzędzie siedzeń. W górnej części tej konsoli znajdują się trzy uchwyty na kubki i schowek. Wielofunkcyjny stolik można unieść, naciskając duży przycisk. W ten sposób uzyskuje się dostęp do kolejnych schowków – na przykład na zabawki lub większe butelki z napojami. Jednocześnie można wyciągnąć i rozłożyć obie połówki stolika: z lewej i prawej strony. Jeśli chce się cały system zdemontować, wystarczy zwolnić go za pomocą dwóch uchwytów w jego podstawie. Używając tylko jednego z uchwytów, stolik można przesuwać do przodu i do tyłu.



Jeśli stolik ustawiony jest jako konsola środkowa między fotelem kierowcy a pasażera z przodu, można go bardzo łatwo przesunąć do drugiego lub trzeciego rzędu siedzeń i utworzyć w ten sposób przejście do tyłu. Elastyczność układu prowadnic i udoskonalenia stołu sprawiają, że nowy Multivan po raz pierwszy oferuje pasażerom zarówno przejście do tyłu pojazdu, jak i pełnowymiarową konsolę środkową. Przejście do tyłu jest nie tylko szerokie, ale i komfortowo wysokie. Przestrzeń wnętrza w kolejnej generacji Multivana jest równa tej w obecnym Multivanie 6.1. Co więcej, jeśli nowy Multivan zostanie skonfigurowany z panoramicznym szklanym dachem, oferowanym po raz pierwszy w tej linii modelowej, maksymalna przestrzeń nad głową jest jeszcze większa niż w poprzedniku. Ale to już temat na inną opowieść o Multivanie.

Źródło: Volkswagen

 

 



Redakcja

Recent Posts

Pierwsza Alfa Romeo 33 Stradale trafiła do klienta

Śmiała obietnica, jaką Alfa Romeo złożyła swoim fanom Alfisti na całym świecie, została dotrzymana. Pierwszy…

1 godzinę ago

Opel Grandland i Frontera – wyjątkowy komfort siedzenia w nowych modelach

W tym roku Opel świętuje „125. rocznicę rozpoczęcia produkcji samochodów”. Od 125 lat marka z…

1 godzinę ago

Wirtualna Galeria Marki PEUGEOT – Fokus na Allure w Studio Bank w Warszawie

Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…

1 dzień ago

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

2 dni ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

2 dni ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

4 dni ago