– Testy w warunkach rzeczywistych są ważnym krokiem na drodze rozwojowej w pełni elektrycznego E‑Transita. Dzięki nim będziemy mogli dokładniej zrozumieć, jak umożliwić zwiększenie produktywność klientom z różnych branż, korzystającym z bezemisyjnego samochodu – powiedział Andrew Mottram, główny inżynier programu E‑Transit w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe.
Europejskie testy prowadzone przez klientów Forda są częścią szeroko zakrojonego programu rozwojowego E‑Transita, realizowanego przed jego wprowadzeniem na rynek wiosną 2022 roku. Rozpoczynające się pod koniec lata tego roku testy powinny potwierdzić, że w pełni elektryczny samochód dostawczy może w komforcie sprostać potrzebom eksploatacji w różnych scenariuszach.
Inżynierowie Forda wykorzystają dane uzyskane podczas prób do doskonalenia systemów E‑Transita korzystających z łączności oraz funkcji zarządzania jego zasięgiem, aby poprawić zadowolenie klientów z nowego pojazdu.
Prototypy przeznaczone do testów zostaną zmontowane w globalnym centrum pojazdów użytkowych Forda w Dunton w Wielkiej Brytanii. Znajdą się wśród nich wersje van oraz z kabiną na podwoziu z zabudowanymi chłodniami, kontenerami, skrzyniami ładunkowymi w różnych wersjach oraz ze specjalistycznym wyposażeniem przedziałów ładunkowych. Europejscy nabywcy E‑Transitów otrzymają szeroki wybór wersji nadwoziowych, długości pojazdu, wysokości dachu i masy całkowitej, łącznie 25 możliwych wariantów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów Forda.
Przestrzeń ładunkowa E‑Transita jest identyczna, jak w modelach z silnikiem wysokoprężnym, co ułatwi wykonywanie zabudów specjalnych i umożliwi operatorom flot eksploatujących Transity ponowne wykorzystanie istniejących zabudów w całkowicie elektrycznym samochodzie dostawczym. Pierwszy w branży system ProPower Onboard dostarczy do 2,3 kW mocy do zasilania urządzeń elektrycznych poprzez standardowe gniazda, zainstalowane w kabinie i w przestrzeni ładunkowej. ¹ Przewidywana ładowność wynosi do 1616 kg dla samochodów z nadwoziem van i do 1967 kg dla modeli z kabiną i podwoziem do zabudowy.
Całkowicie elektryczny układ napędowy E‑Transita zapewnia do 200 kW mocy przy przewidywanym zasięgu w cyklu WLTP do 350 km ² osiąganym dzięki takim rozwiązaniom zwiększającym zasięg, jak tryb jazdy Eco i programowane wstępne klimatyzowanie wnętrza.
Operatorzy flotowi dodatkowo otrzymają nowe rozwiązania systemu SYNC 4, w tym łatwy w obsłudze 12-calowy ekran i opcjonalny system nawigacji w chmurze, ³ z przyszłymi ulepszeniami systemu, dokonywanymi dzięki automatycznym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania.
Ford szacuje, że koszty eksploatacji samochodu będą o około 40 procent niższe w porównaniu do modeli wyposażonych w silniki spalinowe, ⁴ a to dzięki niższym kosztom obsługi serwisowej.
Źródło: Ford
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…