Citroën C5 Aircross powstał na koncernowej platformie modułowej EMP2, którą mają spokrewnione modele – Peugeot 3008 i Opel Grandland. Każdy z nich zachowuje charakterystyczne cechy swojej marki i jednocześnie stwarza możliwość wyboru. My tym razem postawiliśmy na Citroëna.
Francuska marka ma swój niepowtarzalny styl. Szczególnie może nam się podobać design nadwozi najnowszych modeli. Nikt nie jest w stanie zakwestionować faktu, że każdy nowy Citroën wyróżnia się na drodze. To dynamiczne kształty korespondujące z futurystycznym zabarwieniem oraz wyróżniającą się subtelną przednią częścią nadwozia z charakterystycznymi elementami oświetlenia. W dolnej części nadwozia mamy “airbumpy”, które stanowią nawiązanie do koncepcyjnego modelu Aircross z 2015 roku.
Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności skokowej 1598 cm3 z turbodoładowaniem, który wspomagany jest przez silnik elektryczny z baterią o pojemności 13,2 kWh. Można ją nie tylko ładować z domowego gniazdka lub w stacji ładowania, ale także podczas jazdy przy odzyskiwaniu energii. Teoretycznie według danych producenta w trybie elektrycznym powinniśmy pokonać dystans 50 km, ale w praktyce może to nawet być 28 km. Tyle udało nam się uzyskać po pełnym naładowaniu akumulatora, które trwa znacznie dłużej niż podaje producent.
Ważne jedna jest to, że można tym samochodem korzystać tylko z napędu elektrycznego. Sprawdzi się w mieście, a szczególnie podczas parkingowych manewrów, gdzie nie będziemy zatruwać spalinami naturalnego środowiska. To nasza cegiełka eko!
Francuski producent od lat zachowuje swoje standardy dotyczące komfortu. Co prawda dzisiejsze modele nie są już tak “kanapowe” jak przed laty, ale wciąż zachwycają pasażerów swoim niekwestionowanym komfortem. Wygodnie jest nie tylko na przednich fotelach, ale także w drugim rzędzie, gdzie konstruktorzy zastosowali rozwiązanie z trzema pełnowymiarowymi , zamiast jednej kanapy. Można je przesuwać w poziomie oraz regulować kąt ustawienia oparcia.
Dla kierowcy i współpasażera ważne jest centrum sterowania. Deska rozdzielcza Citroëna C5 Aircross PHEV już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie przyjaznej. Kierowca ma przed sobą wirtualny kokpit (takie rozwiązanie coraz częściej staje się standardem w najnowszych modelach) oraz wielofunkcyjną kierownicę. Podoba nam się także centralny wyświetlacz systemu multimedialnego, który nie wystaje poza gabaryty, ale został gustownie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Jego obsługa jest intuicyjna, chociaż jak w wielu obecnych rozwiązaniach, wymaga od użytkownika pewnego dostosowania się do jego charakteru.
C5 Aircross PHEV pod wieloma względami wyróżnia się w ofercie modeli SUV dostępnych na polskim rynku. Zauroczy nas gustownym designem nadwozia i wnętrza oraz komfortem jazdy. Ma sprawdzony system napędu oraz na pokładzie najnowsze systemy bezpieczeństwa. To wszystko sprawia, że przy wyborze warto poważnie się zastanowić nad tym, a nie innym modelem.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1598 cm3, R4, Benzynowy doładowany + silnik elektryczny |
Moc | 225 KM przy 5500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 360 Nm przy 1650 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 8-stopniowa automatyczna EAT8, napęd na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 225 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,7 s |
Średnie zużycie paliwa wg. producenta | 6,3 – 8,9 l/100 km |
Długość | 4500 mm |
Szerokość | 1969 mm |
Wysokość | 1654 mm |
Rozstaw osi | 2730 mm |
Pojemność bagażnika | 460 l / 1510 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 43 l |
Masa własna | 1770 kg |
Cena wersji Shine | 162 200 zł |
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…