Testy

Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – królewski SUV

Model ten po raz pierwszy został zaprezentowany w kwietniu 2017 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Szanghaju, ale w Europie zadebiutował dopiero w październiku 2018 roku. Produkowany jest w rodzimej Francji i w Chinach.

Citroën C5 Aircross powstał na koncernowej platformie modułowej EMP2, którą mają spokrewnione modele – Peugeot 3008 i Opel Grandland. Każdy z nich zachowuje charakterystyczne cechy swojej marki i jednocześnie stwarza możliwość wyboru. My tym razem postawiliśmy na Citroëna.

Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – markowy design

Francuska marka ma swój niepowtarzalny styl. Szczególnie może nam się podobać design nadwozi najnowszych modeli. Nikt nie jest w stanie zakwestionować faktu, że każdy nowy Citroën wyróżnia się na drodze. To dynamiczne kształty korespondujące z futurystycznym zabarwieniem oraz wyróżniającą się subtelną przednią częścią nadwozia z charakterystycznymi elementami oświetlenia. W dolnej części nadwozia mamy “airbumpy”, które stanowią nawiązanie do koncepcyjnego modelu Aircross z 2015 roku.

Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – hybryda plug-in

Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności skokowej 1598 cm3 z turbodoładowaniem, który wspomagany jest przez silnik elektryczny z  baterią o pojemności 13,2 kWh. Można ją nie tylko ładować z domowego gniazdka lub w stacji ładowania, ale także podczas jazdy przy odzyskiwaniu energii. Teoretycznie według danych producenta w trybie elektrycznym powinniśmy pokonać dystans 50 km, ale w praktyce może to nawet być 28 km. Tyle udało nam się uzyskać po pełnym naładowaniu akumulatora, które trwa znacznie dłużej niż podaje producent.

Nowy Citroën C3 Aircross dostępny w cenie rozpoczynającej się od 70,8 tys. zł

Ważne jedna jest to, że można tym samochodem korzystać tylko z napędu elektrycznego. Sprawdzi się w mieście, a szczególnie podczas parkingowych manewrów, gdzie nie będziemy zatruwać spalinami naturalnego środowiska. To nasza cegiełka eko!



Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – komfortowe wnętrze

Francuski producent od lat zachowuje swoje standardy dotyczące komfortu. Co prawda dzisiejsze modele nie są już tak “kanapowe” jak przed laty, ale wciąż zachwycają pasażerów swoim niekwestionowanym komfortem. Wygodnie jest nie tylko na przednich fotelach, ale także w drugim rzędzie, gdzie konstruktorzy zastosowali rozwiązanie z trzema pełnowymiarowymi , zamiast jednej kanapy. Można je przesuwać w poziomie oraz regulować kąt ustawienia oparcia.

Dla kierowcy i współpasażera ważne jest centrum sterowania. Deska rozdzielcza Citroëna C5 Aircross PHEV już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie przyjaznej. Kierowca ma przed sobą wirtualny kokpit (takie rozwiązanie coraz częściej staje się standardem w najnowszych modelach) oraz wielofunkcyjną kierownicę. Podoba nam się także centralny wyświetlacz systemu multimedialnego, który nie wystaje poza gabaryty, ale został gustownie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Jego obsługa jest intuicyjna, chociaż jak w wielu obecnych rozwiązaniach, wymaga od użytkownika pewnego dostosowania się do jego charakteru.

Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – podsumowanie

C5 Aircross PHEV pod wieloma względami wyróżnia się w ofercie modeli SUV dostępnych na polskim rynku. Zauroczy nas gustownym designem nadwozia i wnętrza oraz komfortem jazdy. Ma sprawdzony system napędu oraz na pokładzie najnowsze systemy bezpieczeństwa. To wszystko sprawia, że przy wyborze warto poważnie się zastanowić nad tym, a nie innym modelem.

Citroën C5 Aircross PHEV FWD 225 Shine – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1598 cm3, R4, Benzynowy doładowany + silnik elektryczny
Moc 225 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1650 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 8-stopniowa automatyczna EAT8, napęd na przednie koła
Prędkość maksymalna 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Średnie zużycie paliwa wg. producenta 6,3 – 8,9 l/100 km
Długość 4500 mm
Szerokość 1969 mm
Wysokość 1654 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Pojemność bagażnika 460 l / 1510 l
Pojemność zbiornika paliwa 43 l
Masa własna 1770 kg
Cena wersji Shine 162 200 zł

 



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

7 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

7 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago