Wyniki te zapewniają Toyocie pozycję lidera polskiego rynku, z udziałem na poziomie 17,3% (w Q1 2021). Jest to efekt bardzo dużej popularności kluczowych modeli Toyoty, w szczególności ich wersji hybrydowych.
Na świetne rezultaty Toyoty składają się indywidualne sukcesy modeli marki. Corolla i Yaris to dwa najpopularniejsze samochody w Polsce – zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i w pierwszym kwartale br. Corolla należy do faworytów polskich nabywców niemal od samego pojawienia się na rynku nowej, 12. generacji. Atrakcyjność nowego Yarisa potwierdził zdobyty niedawno tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2021.
W marcu Corolla zanotowała 2 746 rejestracji, a Yaris 1 986 zarejestrowanych aut. W ubiegłym miesiącu w pierwszej dziesiątce znalazły się także Toyota C-HR (1 047 aut, 6. miejsce) i Toyota RAV4 (870 aut, 8. miejsce).
Pierwsze miejsca w swoich segmentach zajęły w ubiegłym miesiącu obok Corolli i Yarisa także AYGO (504 auta, aż 50,4% udziału w segmencie) i Toyota C-HR. RAV4 zajął drugie miejsce wśród średniej wielkości SUV-ów, Camry z wynikiem 166 aut znalazła się na piątym miejscu w swoim segmencie, zaś Highlander, który zadebiutował w Polsce na początku tego roku, zarejestrował w ciągu miesiąca 81 egzemplarzy.
Licząc od początku roku, salony opuściło 6 546 Corolli (+23,2% r/r) oraz 5 153 Yarisy (+21% r/r). Corolla była najczęściej rejestrowanym modelem wśród klientów flotowych (4 788 egz., +28,5%), zaś Yarisa najchętniej wybierali klienci indywidualni (2 744 egz., +13,1%).
W pierwszym kwartale 2021 roku samochody Toyoty zajęły pierwsze miejsca w pięciu segmentach. Liderami obok Corolli i Yarisa są także Toyota C-HR, RAV4 i AYGO. Od stycznia do marca zarejestrowano 1 563 egzemplarze AYGO, co stanowi ponad 53% wszystkich małych samochodów zarejestrowanych w tym roku. Do klientów trafiło 2 677 egzemplarzy Toyoty C-HR i 2 450 RAV4.
Toyota Camry jest w tym roku trzecim najpopularniejszym sedanem średniej wielkości (689 egz.), a Highlander siódmym najchętniej wybieranym dużym SUV-em (166 aut). Oba modele są dostępne na polskim rynku wyłącznie z napędem hybrydowym.
Toyota zyskuje coraz silniejszą pozycję na rynku samochodów dostawczych. Kompaktowy van PROACE CITY zaczął nowy rok w bardzo dobrym stylu. Nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w segmencie, ale liczba jego rejestracji w pierwszym kwartale wzrosła aż o 482% przy średnim wzroście rejestracji kombivanów o 38%. 1 490 egzemplarzy dostarczonych klientom przekłada się na 23,8-procentowy udział w segmencie. W marcu PROACE CITY zarejestrował 673 egzemplarze (+298% r/r).
Średniej wielkości van PROACE zajął w marcu oraz w pierwszym kwartale 2021 roku czwarte miejsce w swojej klasie. W ciągu miesiąca zarejestrowano 227 egzemplarzy tego modelu, o 61% więcej rok do roku. Od stycznia do marca do klientów trafiło 541 PROACE’ów, co przekłada się na 13,3-procentowy udział w segmencie.
Trzeci użytkowy model Toyoty, terenowy Hilux, jest drugim najpopularniejszym pick-upem w Polsce. W marcu z salonów wyjechały 72 egzemplarze, a od stycznia do marca 154 auta. Udział Hiluxa w segmencie wyniósł w pierwszym kwartale 22%. Hilux to symbol trwałości i niezawodności o legendarnych zdolnościach terenowych. W marcu na polskim rynku zadebiutowała jego zmodernizowana wersja z mocniejszym, 204-konnym silnikiem 2,8 litra.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…