To ceniony niemiecki klasyk, który firma Karmann produkowała na bazie legendarnego Garbusa. Przez wiele lat cieszył się wielkim powodzeniem. W latach 1955 – 1974 w Osnabrück wyprodukowano 443 466 egz., z czego 362 585 stanowiła wersja coupé, a 80 881 kabriolety.
Do dzisiaj wiele z nich przetrwało w różnym stanie, ale te po profesjonalnej renowacji stanowią cenny element klasycznej kolekcji. Prezentowany kabriolet został wystawiony do sprzedaży za naszą południowa granicą. Jest po kompletnej renowacji i z całą pewnością wart zainteresowania.
Klasyk tygodnia – Fiat Coupé z 1974 r. za 24,9 tys. euro
Auto zostało zaprojektowane na podwoziu Volkswagena Typ 1 (Garbus) przez włoską firmę Carrozzeria Ghia, a za design odpowiadał Luigi Segre. Po raz pierwszy model ten zaprezentowano w październiku 1953 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Paryżu, a Karmann produkcję seryjną w Osnabrück rozpoczął w 1955 roku. Już w pierwszym roku sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy, co uznano wówczas za wielki sukces.