Teraz z rozszerzonymi funkcjonalnościami i dostępnością na pięciu kontynentach. Dzięki architekturze opracowanej w całości we własnym zakresie, opartej na narzędziu Flutter, BMW Group ugruntowuje swoją pozycję wśród wiodących twórców i dostawców aplikacji samochodowych.
BMW kontynuuje prace nad rozwojem i rozpowszechnianiem wprowadzonej w lipcu 2020 roku aplikacji My BMW. Najważniejszy łącznik między smartfonem a pojazdem z jeszcze szerszym zakresem funkcji jest teraz dostępny nie tylko na 30 rynkach europejskich oraz w Chinach i Korei, ale także w Japonii, Australii i kolejnych 10 krajach. Od połowy kwietnia z aplikacji My BMW będzie można korzystać także w USA i Kanadzie, dzięki czemu będzie ona dostępna na pięciu kontynentach. Podstawę techniczną szybkiej rozbudowy zawartości aplikacji My BMW i wysokiego tempa jej wdrażania stanowi skalowalna i uniwersalna architektura oprogramowania. BMW opracowało ją całkowicie we własnym zakresie na bazie Fluttera, opracowanego przez Google pakietu do tworzenia interfejsu użytkownika typu open source dla języka programowania Dart. Z ponad 300 pracownikami BMW Group posiada jeden z największych po Google zespołów programistów Flutter/Dart na świecie.
Aplikacja My BMW: nowe funkcje w marcu 2021 r.
Aplikacja My BMW jest dostępna dla systemów operacyjnych iOS i Android i można ją pobrać bezpłatnie z Apple App Store lub Sklepu Google Play. Jako nowy uniwersalny łącznik z pojazdem zapewnia ona informacje o stanie pojazdu w każdym momencie. W zależności od wyposażenia oferuje ona również funkcje poprzez dostęp zdalny, na przykład lokalizację pojazdu, blokowanie i odblokowywanie drzwi czy tworzenie obrazu otoczenia pojazdu (Remote 3D View).
Istnieje również możliwość przesyłania ze smartfona do systemu nawigacyjnego pojazdu między innymi adresów docelowych. Ponadto, na wybranych rynkach, poprzez aplikację My BMW możliwa jest integracja usług Amazon Alexa. Rozszerzony został również zakres funkcji dla pojazdów zelektryfikowanych – przykładowo w jeszcze bardziej przejrzysty sposób wyświetlany jest zasięg elektryczny.
Poza tym aplikacja My BMW jeszcze bardziej ułatwia klientom logowanie się do każdego aktualnego modelu BMW przy użyciu osobistego BMW ID. I tak zapisane w BMW ID informacje i ustawienia użytkownika można teraz w bardzo wygodny sposób przenieść do pojazdu również poprzez zeskanowanie wyświetlanego na ekranie centralnym kodu QR. Wreszcie aplikacja My BMW umożliwia bezpośredni kontakt z Serwisem BMW i zapewnia klientom szczegółowy przegląd potrzeb serwisowych ich pojazdu.
Najważniejsze nowe funkcje aplikacji My BMW od marca 2021 r.:
- Programator zegarowy klimatyzacji w pojazdach z napędem elektrycznym umożliwia regulację temperatury we wnętrzu, np. poprzez ogrzewanie zimą i chłodzenie latem. Ta zwiększająca komfort funkcja jest teraz dostępna również dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, dzięki czemu można w nich teraz zaprogramować także ogrzewanie postojowe i wentylację.
- Plan ładowania oferuje właścicielom zelektryfikowanych BMW przejrzysty przegląd wszystkich informacji dotyczących aktualnego procesu ładowania (stan naładowania, początek i czas trwania ładowania, aktualny zasięg, wstępne przygotowanie, przedział czasowy ładowania i inne istotne ustawienia pojazdu). W przyszłości klienci będą mogli otrzymywać informacje o aktualnym stanie naładowania również w formie powiadomień push.
- Funkcja filtrowania w wyszukiwaniu stacji ładowania ułatwia znalezienie odpowiedniej stacji ładowania poprzez szybkie dodawanie lub usuwanie różnych parametrów wyszukiwania (dostawca, kompatybilność, prędkość ładowania itp.).
- Integracja asystenta głosowego Amazon Alexa jest teraz możliwa nie tylko w pojazdach z systemem operacyjnym BMW 7.0, ale także w modelach BMW wyposażonych w system operacyjny BMW 5.0 i 6.0 (dostępne na wybranych rynkach).
Dzięki ulepszonemu menu, którego obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna, oraz zoptymalizowanej funkcji obliczenia tras Mapy BMW oferują lepszy komfort obsługi i większe możliwości.
Aplikacja My BMW: własny produkt z konsekwentnym wykorzystaniem najnowszych technologii i komponentów od czołowych producentów
Od lipca 2021 r. aplikacja My BMW jako nowe rozwiązanie całkowicie zastąpi aplikację BMW Connected, tworząc podstawę dla przyszłych technologii. Wynika to w dużej mierze z jej skalowalnej, uniwersalnej architektury, która uwzględnia również przyszłe wymagania. Dzięki temu możliwe będzie łatwe realizowanie nowych funkcji i życzeń klientów. Pozwoli to również na ciągły rozwój aplikacji z kilkoma aktualizacjami rocznie, która będą konsekwentnie rozszerzać jej funkcjonalność. Modułowe podejście oferuje jeszcze więcej korzyści: platformę aplikacji można bez problemu stosować w pojazdach innych marek BMW Group, a także wykorzystywać ją dla różnych wariantów językowych i infrastrukturalnych oraz dla różnych generacji pojazdów i sieci pokładowych.
— Nowa platforma aplikacji skupia się na trzech filarach: łatwości obsługi, bezpieczeństwie i niezawodności – wyjaśnia dr Nicolai Krämer, wiceprezes Offboard Platform BMW Group. — Zapewnia ona dla wszystkich marek spójny zestaw funkcji, oparty na informacjach zwrotnych od naszych klientów i ich wzorcach użytkowania. Poprzez ukierunkowane zastosowanie standardów branżowych i połączenie z globalną społecznością programistów możemy skupić się na kluczowych kwestiach technicznych, które przynoszą wartościowe udoskonalenia naszych produktów i usług.
Nowy BMW iDrive – droga w cyfrową przyszłość
Platforma oprogramowania dla aplikacji My BMW jest znana w BMW Group pod nazwą Mobile 2.0 App Core. Została ona opracowana w 100% przez nas i konsekwentnie opiera się na nowoczesnych technologiach i szerokim stosie technologicznym, czyli ekosystemie danych z różnymi komponentami od wielkich graczy technologicznych. Dzięki strukturze Flutter, czyli opracowanemu przez Google pakietowi open source do tworzenia interfejsu użytkownika, oraz przystosowanemu do wielu platform językowi programowania Dart, aplikacja My BMW obsługuje systemy operacyjne iOS i Android na bazie jednolitego kodu. Jednocześnie za pomocą platformy MS Azure firmy Microsoft zintegrowano środowisko programistyczne z kompletnym potokiem CI/CD (Continuous Integration / Continuous Delivery lub Deployment = ciągła integracja / ciągłe dostarczanie) w celu zautomatyzowania bieżącego procesu rozwoju aplikacji. Produktem firmy Microsoft jest również model PaaS (Platform as a Service), na którym opiera się wzorzec architektoniczny „backend for frontend” zapewniający najwyższy komfort obsługi. „Backend for frontend” oznacza na przykład możliwość rozszerzenia zakresu funkcji aplikacji lub wyeliminowania potencjalnych źródeł błędów bez konieczności pobierania przez klienta nowej wersji aplikacji po wprowadzeniu modyfikacji. Istotną rolę odgrywa również „uchmurowienie”, gdyż aplikacja zasadniczo oferuje wszystkie funkcje, które mogą być dynamicznie wyświetlane w chmurze w zależności od wyposażenia pojazdu i specyfiki rynku. Ponadto wiele komponentów backendu aplikacji My BMW działa w infrastrukturze chmurowej Amazon Web Services (AWS).
— Zespół rozwoju oprogramowania Flutter w BMW Group jest jednym z największych na świecie, zaraz po zespole Google — mówi dr Nicolai Krämer. — Nasi eksperci nie tylko pracują przy tym nad wewnętrznymi projektami, ale jako członkowie społeczności Flutter także sami dostarczają komponenty oprogramowania.
Źródło: BMW