Wiadomości

AAA Auto – auto używane w kolorze niebieskim sprzedaje się o 5 dni dłużej, niż w czarnym i szarym

Wielkanoc to tradycje oraz kolory, i chociaż wśród kierowców rośnie zainteresowanie lakierami metalicznymi, a udział ekstrawaganckich kolorów, takich jak zielony lub pomarańczowy nieznacznie się zwiększa, większość wybieranych samochodów nadal jest konserwatywna. Aż 21% samochodów używanych sprzedawanych w sieci AAA AUTO jest w kolorze czarnym, 19% w kolorze srebrnym, a 16% w wielu odcieniach szarości.

Takie dane wynikają z analizy sprzedaży największego dealera samochodów używanych AAA AUTO, przeprowadzonej na próbie ponad 50.000 samochodów sprzedanych w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat.

„Kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem dla większości klientów przy wyborze samochodu. Większość z nich woli wybrać auto w lepszym stanie technicznym, niezależnie od jego koloru. Kolor jest ważny dla maksymalnie 10% klientów. Dla wielu może się to wydawać zaskakujące, ale mężczyźni częściej wybierają kolor niż kobiety” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

AAA Auto – jak Covid zmienił preferencje kierowców, zwiększając sprzedaż benzynowych SUV-ów i sedanów z silnikiem diesla

To jeden z powodów, dla których czarny (21%), srebrny (19%) i różne odcienie szarości (16%) od lat należą do najlepiej sprzedających się kolorów samochodów. „Tendencja ta jest znacznie bardziej widoczna w tańszych samochodach, w przypadku których klienci skupiają się niemal wyłącznie na technicznym stanie auta. W przypadku droższych lub nowych samochodów, klienci częściej domagają się preferowanego koloru“ – dodała Karolina Topolova.

Niewielki odsetek klientów preferujący ekstrawaganckie kolory ma zazwyczaj bardzo konkretny cel, z którego nie chce zrezygnować. Wręcz przeciwnie, na przykład czerwień pastelowa, bez lakieru metalicznego jest specyficzna, ponieważ rzadko ją akceptują mężczyźni, a jest bardziej popularna wśród kobiet.



Rodzaj koloru ma także wpływ na długość czasu, w jakim auto używane zostanie sprzedane. Kolory niemetaliczne szary i czarny szybko się sprzedają. Podstawowy niebieski sprzedaje się o 5 dni dłużej, mimo że takie auta są tańsze. Około 10 dni dłużej sprzedają się najpopularniejsze kolory: czarny i szary metalik, niebieski metalik i biały. Spośród powszechnych kolorów czerwony niemetaliczny jest sprzedawany najdłużej, czyli o 14 dni dłużej niż szary lub czarny.

Źródło: AAA Auto

 



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

18 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

18 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago