Od 2017 roku Volvo Cars współpracuje z Google nad rozwojem samochodowego systemu operacyjnego opartego na Androidzie. Pod koniec zeszłego roku trafiły do klientów pierwsze na świecie auta z tym systemem: Polestar 2 i Volvo XC40 Recharge. Teraz cyfrowa rewolucja ma przyspieszyć.
Nowy system nie był jedynie nakładką multimedialną współpracującą z odrębnym systemem pokładowym samochodu, jak ma to miejsce w przypadku Android Auto. To coś więcej. W tym systemie operacyjnym aplikacje i usługi Google są integralną częścią systemu, a całość da się w zaawansowany sposób spersonalizować.
Dzięki nowej spółce Volvo Cars i ECARX, nowy system operacyjny dla aut ma być rozwijany jeszcze sprawniej i szybciej. System trafi do innych marek Geely oraz za pośrednictwem ECARX – będzie udostępniony stronom trzecim.
System informacyjno-rozrywkowy w najnowszych samochodach Volvo jest jednym z najlepszych na rynku i konkuruje z telefonami komórkowymi pod względem komfortu użytkowania – powiedział Henrik Green, szef działu technologii Volvo Cars. Dzięki spółce joint-venture możemy przyspieszyć rozwój systemu, wprowadzić wysokiej jakości systemy informacyjno-rozrywkowe do większej liczby samochodów i zmaksymalizować zachęty dla firm i programistów do tworzenia wspaniałych usług i aplikacji dla użytkowników platformy.
ECARX to nowa, samodzielna i szybko rozwijająca się firma technologiczna, która ma globalny zasięg od czasu jej ekspansji w Europie w grudniu 2020 r. Ma duże doświadczenie w opracowywaniu i integrowaniu wysokiej jakości systemów informacyjno-rozrywkowych opartych na systemie Android dla marek takich jak Geely Auto , Lynk & Co oraz Proton.
Systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach szybko się rozwijają i integrują coraz więcej obszarów. ECARX chce stać być liderem tych technologii w Chinach – mówi Ziyu Shen, dyrektor generalny firmy ECARX.
Volvo Cars początkowo planuje zintegrować platformę opracowaną w ramach wspólnego przedsięwzięcia z samochodami Volvo Cars i Polestar, z ich własnymi interfejsami. ECARX będzie wyłącznym partnerem komercjalizacyjnym w zakresie integracji platformy z innymi pojazdami na całym świecie oraz w połączeniu z istniejącą ofertą usług motoryzacyjnych ECARX na rynku chińskim.
Volvo Cars i ECARX badają również wykorzystanie usług motoryzacyjnych ECARX na rynku chińskim oraz sprzętu ECARX. Po utworzeniu spółki joint-venture będzie nią kierować Jan-Erik Larsson, obecnie szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Cars w Chinach. Po sfinalizowaniu wszelkich formalność, spółka ma rozpocząć działalność w trzecim kwartale 2021 roku.
Źródło: Volvo Cars
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…