Klienci Opla mają wybór między samochodami z napędem elektrycznym lub spalinowym już od dziesięciu lat. Pierwszy był Opel Ampera z 2011 r., później Ampera‑e, a aktualne modele to między innymi Corsa‑e i Zafira‑e Life.
Firma Opel nie tylko oferuje e-pojazdy, ale zorganizowała także serwis wysokonapięciowych akumulatorów. Obiekt, który powstał dziesięć lat temu w związku z wprowadzeniem modelu Ampera, został zmodernizowany. Centrum sprawdza i w razie potrzeby naprawia akumulatory do wszystkich pojazdów firmy opartych na platformie eCMP (obecnie Opel Corsa‑e, Mokka‑e), a także Combo-e, Vivaro-e i Zafira-e Life. Do końca bieżącego roku oferta elektrycznych Opli powiększy się do dziewięciu modeli, a do 2024 r. każdy samochód tej marki można będzie kupić w wersji zelektryfikowanej.
„Przez lata zgromadziliśmy mnóstwo doświadczeń w zakresie akumulatorów litowo-jonowych” — mówi Marcus Lott, dyrektor zarządzający ds. technicznych w firmie Opel. „Awarie zdarzają się bardzo rzadko, ale gdy dojdzie do usterki, zbadanie przyczyny i naprawa to zadanie dla specjalistów. Oddajemy nasze kompetencje do dyspozycji całej firmy i zapewniamy szybkie wsparcie techniczne”.
Opel znacznie rozbudował i unowocześnił „Centrum regeneracji akumulatorów” w Rüsselsheim. Wszyscy pracownicy są profesjonalnymi elektrykami i zostali przeszkoleni do pracy przy wysokim napięciu na poziomie 5. Mechanicy zajmują się przypadkami, z którymi nie zdołały sobie poradzić ASO z całej Europy. W ubiegłym roku odnotowano około 100 usterek w samochodach nie starszych niż 10 lat, w których posłuszeństwa odmówił moduł sterujący lub — w najgorszym przypadku — doszło do uszkodzenia ogniwa. Taki akumulator jest wysyłany do Rüsselsheim, gdzie specjaliści z uprawnieniami do pracy przy wysokim napięciu otwierają szczelnie zamknięty zestaw. Uszkodzone ogniwo jest wymieniane i cały akumulator może wrócić do klienta. W przypadku poważniejszego uszkodzenia — na przykład wskutek kolizji — w Rüsselsheim zawsze dostępne są zregenerowane akumulatory. W zamian klient otrzymuje akumulator na wymianę.
Opel Manta – powrót do przyszłości w wersji elektrycznej
Uszkodzony akumulator może być otwierany wyłącznie w centrum akumulatorowym w Rüsselsheim. Szczelnie zamknięte urządzenie musi zostać rozcięte przez specjalistów od wysokich napięć. Uszkodzone ogniwo jest wymieniane, a w pełni sprawny akumulator jest następnie wysyłany jako akumulator zastępczy do magazynu.
Źródło: Opel