Wiadomości

Volkswagen Caddy 5 – kompaktowy rodzinny minivan

Nowy Volkswagen Caddy 5 to nie tylko wszechstronny samochód dostawczy, ale również – w wersji osobowej – imponujący nowoczesnym wyglądem i cyfrowymi rozwiązaniami dostosowanymi do potrzeb rodziny minivan. Świetnie się prezentuje, jest praktyczny, a dzięki niezawodnym systemom asystującym, podczas jazdy prowadzi się bardzo pewnie i bezpiecznie.

To jednak nie wszystko: jest pojemny i funkcjonalny. Duże piątkowe zakupy, codzienny dowóz dzieci do szkoły, weekend z rodziną – nowy Caddy w wersji osobowej sprawdzi się w wielu codziennych wyzwaniach. Ten komfortowy, rodzinny minivan dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia i w dwóch wariantach długości.

Z technicznego i wyposażeniowego punktu widzenia, bryła zewnętrzna Caddy, który może mieć nawet siedem miejsc siedzących, charakteryzuje się wieloma nowymi funkcjami. Należą do nich opcjonalnie dostępne elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz również opcjonalny przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2 , który rozciąga się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń. Nowe są również felgi ze stopów metali lekkich w rozmiarach do 18-cali oraz montowane seryjne w najwyższej wersji wyposażenia nowe, w pełni diodowe reflektory oraz również diodowe światła tylne.

We wnętrzu pojazdu znajdziemy kolejne nowe elementy – panel dotykowy do obsługi świateł usytuowany po lewej stronie kierownicy, dwa gniazda USB C i opcjonalnie gniazdko 12 V. W przypadku wyposażenia samochodu w automatyczną skrzynię biegów DSG, zmiana biegów przebiega w pełni elektronicznie, to tzw. „shift by wire”. Po raz pierwszy w wyposażeniu opcjonalnym modelu znalazły się: bezkluczykowy system dostępu do auta (w skrócie: Kessy) i cyfrowy kokpit – Innovision. Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: „Kombi”, „Caddy”, „Life” i „Style”.

W wersji „Kombi” i w wersji samochodu osobowego „Caddy”, na wyposażeniu znajdziemy multifunkcyjną kierownicę, drzwi przesuwne po prawej i po lewej stronie przestrzeni pasażerskiej, system radiowy z 6,5-calowym wyświetlaczem i czujnik wykrywania zmęczenia kierowcy. W wersji „Life” wyposażenie standardowo obejmuje 16-calowe felgi ze stopu metali lekkich, ręczną klimatyzację (podobnie jak w wersjach „Kombi i „Caddy”), system infotainment z 8,25-calowym ekranem, składane stoliki w drugim rzędzie siedzeń, relingi dachowe (czarne), zderzaki w kolorze nadwozia, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, oddzielną konsolę środkową z podłokietnikiem i podparciem odcinka lędźwiowego fotela kierowcy. Kto zdecyduje się na wyposażenie „Style”, otrzyma Caddy z co najmniej 17-calowymi felgami ze stopów lekkich (18-calowe felgi są opcjonalne), diodowe reflektory przednie i diodowe tylne światła, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a za dopłatą asystenta parkowania, srebrne relingi dachowe oraz chromowany pakiet nadwozia. Wewnątrz, w wyposażeniu seryjnym znajduje się w takim przypadku skórzana kierownica multifunkcyjna, automatyczna klimatyzacja (“Air Care Climatronic”), po raz pierwszy wskaźniki cyfrowe Innovision, a fotele obite są materiałem ArtVelours. Opcjonalnie zamówić można również system „App-Connect”



Caddy w wersji osobowej jest seryjnie pojazdem pięciomiejscowym. Drugi rząd siedzeń wyposażony jest w jeden fotel pojedynczy oraz w siedzenie podwójne. Opcjonalnie – za wyjątkiem wersji Kombi – dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma pojedynczymi fotelami. Wydłużona wersja Maxi trzeci rząd siedzeń – również dwa pojedyncze fotele – zapewnia w standardzie (oprócz wersji Kombi). Po złożeniu pojedynczych foteli w trzecim rzędzie, powstaje przelotowa powierzchnia ładunkowa. Aby jeszcze bardziej zwiększyć przestrzeń ładunkową, można również złożyć dwustopniowo trzy siedzenia w drugim rzędzie. Fotele drugiego i trzeciego rzędu można łatwo zdemontować. Pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie z pewnością docenią rozkładany stolik, na którym podczas postoju i odpoczynku postawić można kubek z napojem, coś do jedzenia, a dzieci swobodnie rozłożą kredki, kartki i inne zabawki.

Tylne siedzenia i przedni fotel pasażera mają lub mogą być wyposażone w uchwyty mocujące ISOFIX do bezpiecznego mocowania fotelików dla dzieci. Przesuwne drzwi są wyjątkowo funkcjonalne w wąskich przestrzeniach, w których trudno jest otworzyć drzwi standardowe. Funkcja ta jest niezwykle pomocna podczas wkładania i zapinania dzieci w fotelikach.

Komfort podróżowania wszystkim pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie foteli zapewnia nowy wentylator dachowy: zasysa on powietrze nad deską rozdzielczą i rozprowadza je po całej przestrzeni pasażerskiej, znacznie poprawiając dotarcie chłodniejszego powietrza do tylnej części samochodu.

Volkswagen Caddy 5 to oczywiście samochód niezwykle bezpieczny. W najwyższej wersji wyposażenia, na jego pokładzie znajdować się może nawet 19 systemów wspomagania kierowcy, a duża ich część – np. system obserwacji otoczenia Front Assist z ochroną pieszych/rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, asystent omijania, asystent skręcania i funkcja hamowania awaryjnego w mieście – to elementy wyposażenia standardowego. Systemy opcjonalne to: asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z czujnikiem martwego pola, asystent podróży Travel Assist z asystentem awaryjnym Emergency Assist, kamera cofania Rear View, asystent parkowania Park Assist, asystent wyjazdu z miejsca parkowania Rear Cross Traffic Alert i asystent cofania z przyczepą Trailer Assist.

Volkswagen wzmocni swoją pozycję w 2021 roku – elektryfikacja i cyfryzacja na pierwszym planie

Rodzinne Caddy piątej generacji może być napędzane najnowocześniejszymi, 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) lub 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI oferowana jest opcjonalnie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.

Jednostki napędowe Caddy 5 to silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o dwanaście procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), który Volkswagen Samochody Dostawcze wykorzystuje do znacznego zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).

Źródło: Volkswagen

 



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

13 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

14 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

14 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

14 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

14 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago