Twórcy nietypowych butów rozpoczęli projekt od bazy w postaci podeszwy przypominającej oponę. Z przodu sneakersów znalazły się elementy nawiązujące do kształtu charakterystycznej atrapy chłodnicy samochodów Lexusa. Z tyłu zaś wydrukowana w 3D wstawka z materiału przypominającego włókno węglowe, która imituje niewielki tylny spojler, jaki można mieć w Lexusie IS 350 w wersji F Sport Dynamic Handling Package.
Po bokach butów łatwo dostrzec wstawki z czarnej, syntetycznej skóry NuLuxe, które przecinają szare przeszycia. Takie samo połączenie znajdziemy w prawdziwym Lexusie IS. W tym miejscu znalazł się również srebrny pasek, który nawiązuje do świateł auta. Dominującym kolorem jest jednak jasnoniebieska barwa, która imituje lakier Grecian Water – nowość w ofercie Lexusa. A znaczek F Sport po boku, logo japońskiego producenta na najwyższym rzepie oraz napis IS 350 nad piętą nie dają wątpliwości, co było inspiracją do stworzenia wyjątkowego obuwia.
Specjalne buty powstały po to, by uczcić zeszłoroczny debiut Lexusa IS w nowej odsłonie. Projekt jest częścią kampanii reklamowej nowego Lexusa IS zatytułowanej All In. W jej ramach amerykański oddział japońskiej marki prezentuje ludzi, którzy w pełni podążają za własnymi pasjami, jednocześnie prezentując swojego sedana o sportowym zacięciu.
Bezpośrednią inspiracją dla sneakersów był Lexus IS 350 F Sport z dodatkowym pakietem Dynamic Handling Package, którego można zamówić w amerykańskich salonach Lexusa. Japoński sedan wyróżnia się muskularnym nadwoziem o sportowej stylistyce. Pod jego maskę trafia 3,5-litrowy, wolnossący silnik V6 o mocy ponad 310 KM, który w zależności od wariantu napędza wyłącznie tylne lub wszystkie koła. W wersji Dynamic Handling Package auto zyskuje dodatkowo 19-calowe felgi BBS pokryte czarnym, matowym lakierem, adaptacyjne zawieszenie, tylny spojler z włókna węglowego czy dyferencjał Torsen (zarezerwowany dla wersji tylnonapędowej).
A co o butach mówią ich twórcy? „Chcieliśmy być pewni, że odbiorcy natychmiastowo zobaczą w tych sneakersach IS-a” – tłumaczy Chris Le, dyrektor kreatywny i założyciel RTFKT. „Wszystkie złożone elementy stylistyczne łączą się w całość i od razu się za nimi oglądasz” – dodaje Steven Zaptio, CEO i drugi współtwórca marki.
RTFKT to firma związana z kulturą sneakersów i gamingu. Współpracuje z ponad 150 projektantami 3D z całego świata. Choć powstała dopiero w 2020 roku, ma na koncie wiele interesujących projektów – tworzy futurystyczne, jedyne w swoim rodzaju buty z nietypowych materiałów, a nawet cyfrowe sneakersy, które istnieją wyłącznie w wirtualnym świecie. Buty opracowane wspólnie z Lexusem były jednak pierwszymi w historii marki inspirowanymi samochodem i wykorzystującymi materiały z prawdziwego auta.
Proces projektowania i wytwarzania wyjątkowych butów uwieczniono w formie trzyodcinkowego filmu dokumentalnego, którego dystrybucją zajął się amerykański portal Complex.com. Miłośnicy nietypowego obuwia mogą być jednak zawiedzeni – sneakersy z logotypem Lexusa nie trafią do sprzedaży.
Źródło: Lexus / RTFKT
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…