Częścią ekspozycji są zarówno modele produkowane seryjnie, jak i również interesujące prototypy, które nigdy na taśmę produkcyjną nie trafiły. Wśród nich jest czerwony WAZ 2101, pierwszy sprzedany egzemplarz, z którego przez 19 lat korzystał tylko jeden właściciel i podarował go producentowi. Za to w prezencie otrzymał nowy model.
Jest tam też WAZ 2103, który został wyprodukowany 21 grudnia 1973 roku i był 1 mln egzemplarzem wyprodukowanym przez fabrykę w Togliatti. Ciekawym egzemplarzem jest WAZ 2105 napędzany silnikiem Wankla, który jednak do produkcji seryjnej nie trafił, a jedynie z egzemplarzy napędzanych takim silnikiem korzystało KGB.
Ważnym modelem w historii rosyjskiej motoryzacji jest WAZ 2121, znany powszechnie jako Łada Niva (Łada 4×4). W zbiorach znalazł się jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy, który przez 10 lat był eksploatowany na Antarktydzie. Jest też egzemplarz, który w Himalajach dotarł aż do wysokości 5726 m n.p.m.
Ciekawe są pojazdy koncepcyjne i sportowe jak m.in. Łada Roadster, seria Projekt C, która stała się początkiem modelu Vesta. Jest też Łada Largus, którą osobiście podpisał prezydent Władimir Putin oraz przedprodukcyjna Łada 110, która jeździł Boris Jelcyn.
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…