Volvo C40 Recharge – wszystkie elektryczne modele będą dostępne tylko przez internet

Volvo Cars całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony budowaniem bezpośrednich relacji z klientami. A sprzedaż zostanie przeniesiona do internetu.

Volvo C40 Recharge ma wszystkie zalety SUV-a, ale ma niższy i bardziej elegancki wygląd. Opiera się na platformie samochodowej CMA i pierwszym modelu Volvo w historii zaprojektowanym wyłącznie z napędem elektrycznym. Jest to również pierwszy model Volvo całkowicie pozbawiony skóry.

Po wprowadzeniu XC40 Recharge, a teraz C40 Recharge, Volvo Cars wprowadzi kilka dodatkowych modeli elektrycznych w nadchodzących latach. Już do 2025 r. Planuje, aby 50 procent globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, a reszta to hybrydy. Planuje się, że do 2030 r. każdy sprzedawany przez markę samochód będzie wyłącznie elektryczny.

„C40 Recharge reprezentuje przyszłość Volvo i pokazuje, dokąd zmierzamy” – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. Technologii. „Jest w pełni elektryczny, oferowany tylko online z wygodnym pakietem pielęgnacyjnym i będzie dostępny do szybkiej dostawy. Zakup nowego Volvo nigdy nie był tak atrakcyjny ”.

Volvo Car Poland – zyskaj więcej niż VAT – nowa oferta Volvo dotycząca hybryd ładowanych z gniazdka

Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge jest wyposażony w jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android. Zapewnia konsumentom wbudowane aplikacje i usługi Google, takie jak Mapy Google, Asystent Google i Sklep Google Play. Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego z przodu i jednego z tyłu, zasilanych akumulatorem 78 kWh, który można szybko naładować do 80% w ciągu około 40 minut . Oferuje przewidywany zasięg około 420 km, który ma się z czasem poprawiać dzięki bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania. Volvo C40 Recharge trafi do produkcji jesienią 2021 roku i dołaczy do XC40 Recharge w fabryce Volvo Cars w Gandawie w Belgii.

Volvo Cars do 2030 r. zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, a w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów o takim napędzie. Będą dostępne wyłącznie przez internet.

W ramach nowej strategii handlowej Volvo Cars zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność swojej oferty produktowej oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe.

Volvo Cars skupi się na kompletnej i wygodnej dla klientów ofercie pod nazwą Care by Volvo, równolegle ze sprzedażą internetową.

Przyszłość Volvo Cars opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest elektryfikacja, drugim – działania w internecie. Trzeci to po prostu wzrost i rozwój naszej firmy – podkreśla Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. Pragniemy zaoferować naszym klientom wygodny sposób na posiadanie Volvo, eliminując komplikacje i formalności związane z jego zakupem. Upraszczanie i wygoda są podstawą wszystkiego, co robimy.

Strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego – rynku elektrycznych aut premium. Volvo Cars dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie i w przyszłości skupi się wyłącznie na rozwoju samochodów elektrycznych.

Volvo Cars intensywnie inwestuje w platformy sprzedaży internetowej, a także wraz z partnerami detalicznymi będzie budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. Relacje z partnerami pozostaną kluczowym elementem doświadczenia klienta. Partnerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.

Nasze działania online i offline wymagają pełnej integracji – dodaje Lex Kerssemakers. Niezależnie od tego, na jakim etapie zakupu klient się znajdujew internecie, w salonie, w jednym z naszych Volvo Studio czy za kierownicą samochodu – musi odczuwać być obsługiwany na najwyższym poziomie i czuć się komfortowo.

Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma wygodny pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, na wielu rynkach – także ubezpieczenie.

W swoim flagowym sklepie internetowym, volvocars.com, firma radykalnie uprości proces składania zamówienia na elektryczne Volvo i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu.

Klienci będą mogli wybierać spośród atrakcyjnych, wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów Volvo. Będzie je można zamówić prosto i wygodnie, z szybką dostawą.

Przejrzyste i ustalone modele cenowe zapewniają dodatkową wygodę i uproszczenie. Takie podejście pozwala uniknąć różnic cenowych, w zależności od wyników negocjacji. Ten model biznesowy jest przejrzysty i pozwala zbudować zaufanie nabywców.

Volvo Car Group w 2020 r.

W roku obrotowym 2020 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 8,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 262,8 mld SEK (274,1 mld SEK). W całym 2020 r. światowa sprzedaż osiągnęła poziom 661 713 (705 452) samochodów, co oznacza spadek o 6,2% w porównaniu z 2019 r.

Źródło: Volvo Cars