W miniony weekend do Polski dotarł jeden z ośmiu przeznaczonych na Europę samochodów pokazowych, które w najbliższych tygodniach wykorzystywane będą na potrzeby wewnętrzne importera i do działań promocyjnych. Jak wyjaśnia Dorota Pajączkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE: „Nasz kraj jest istotnym rynkiem dla producenta i tym bardziej cieszymy się, że to właśnie do nas przyjechał jeden z pierwszych egzemplarzy pokazowych nowego Nissana Qashqai. To duże wyróżnienie.”
Egzemplarz, który przyjechał do Warszawy, to Qashqai w wersji Tekna+ z silnikiem 1.3 DIG-T o mocy 158 KM z technologią mild hybrid, z manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś. Jakie są pierwsze wrażenia po obejrzeniu samochodu?
Ten sam, ale jakby większy. Sylwetka trzeciej odsłony Nissana Qashqai, który niemal czternaście lat temu stworzył zupełnie nowy segment samochodów osobowych, nie pozostawia niedomówień. Londyńskie studio pozostawiło wciąż ciekawą i elegancką linię nadwozia, ale nadało mu nowoczesnego sznytu. Bardziej muskularna sylwetka podkreślona została m.in. wydatnymi nadkolami, mieszczącymi imponujące 20-calowe obręcze, zwiększonym rozstawem osi i powiększonym wlotem powietrza z przodu z charakterystycznym dla marki motywem litery V. W rzeczywistości nowy Qashqai urósł bardzo nieznacznie. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, długość samochodu powiększyła się o 35 mm, wysokość o 25 mm, a szerokość to 32 mm więcej, dzięki czemu samochód jeszcze lepiej prezentuje się na drodze.
Wnętrze nowego Nissana Qashqai doświetlone jest kojącym białym światłem, które nadaje mu prestiżu i tworzy wyjątkową strefę komfortu w przestronnej kabinie. Tradycyjny panel zegarów został w wyższych wersjach wyposażenia zastąpiony wielofunkcyjnym ekranem TFT o przekątnej 12,3”, który kierowca może skonfigurować według swoich upodobań. Oferuje on wiele sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy wygodnego pokrętła na kierownicy. Jego uzupełnieniem jest dodatkowy, 10,8’’ ekran przezierny HUD (Head-Up Display), który zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu.
Nissan jako pionier napędów bezemisyjnych konsekwentnie dąży do realizacji swojego celu, by w Europie do 2024 roku samochody zelektryfikowane stanowiły 50 proc. jego sprzedaży. Dlatego Qashqai nowej generacji już w wersji podstawowej dostępny będzie ze znanym z poprzedniego modelu silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T, ale z technologią mild hybrid. Jednostka została udoskonalona i spełnia najnowsze wymogi normy Euro 6d Final, a aż 50 elementów jej konstrukcji zostało zaprojektowanych od nowa. Układ napędowy mild hybrid będzie dostępny w dwóch wariantach – o mocy 140 KM i 158 KM – z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic.
W 2022 roku Qashqai otrzyma także debiutujący na europejskim rynku nowy układ napędowy e-POWER, w którym koła napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym, a jednostka spalinowa wykorzystywana jest jedynie do wytwarzania energii elektrycznej i doładowywania akumulatora. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje wrażenia z jazdy jak samochodem w 100 proc. elektrycznym, czyli m.in. bardzo dynamiczne i płynne przyspieszenie.
Wszechstronne wsparcie kierowcy podczas jazdy to jedno z głównych założeń marki Nissan. Dlatego nowy Qashqai oferuje szereg udogodnień, które ułatwiają i uprzyjemniają jazdę.
Zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy NissanConnect to cyfrowy interfejs funkcji nawigacji, informacji, rozrywki i ustawień samochodu, kompatybilny zarówno z Android Auto®, jak i Apple CarPlay® (również bezprzewodowo). System został uzupełniony o szereg nowych możliwości, jak m.in. wewnętrzną sieć Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń*. Niektórymi funkcjami samochodu można także sterować zdalnie, z poziomu aplikacji NissanConnect Services na smartfonie.
Nowy Qashqai wyposażony został w ulepszony system ProPILOT z Navi-Link. System m.in. automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do zmieniających się warunków na drodze, np. przy zmianie ograniczeń prędkości czy zbliżając się do ostrzejszego łuku. ProPILOT odczytując znaki drogowe i korzystając z danych z nawigacji robi to automatycznie, bez udziału kierowcy.
Co więcej, system komunikuje się z czujnikami monitorującymi strefę tzw. martwego pola widzenia. Przez odpowiednią korektę kierownicy pomaga zainterweniować, aby zapobiec manewrowi zmiany pasa ruchu, jeżeli w strefie martwego pola znajduje się pojazd. Dzięki zoptymalizowanej funkcji ostrzeżeń systemu wykrywania ruchomych obiektów, nowy Qashqai może również zainterweniować, aby zapobiec kolizji przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, poprzez uruchomienie układu hamulcowego i zatrzymanie samochodu w razie wykrycia w pobliżu poruszającej się przeszkody.
Nowy Nissan Qashqai pojawi się w salonach w Polsce latem tego roku. Ceny zostaną podane jeszcze przed datą premiery rynkowej.
Źródło: Nissan
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…