Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Wariant z akumulatorem 64 kWh jest wyposażony w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że KONA Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa – 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdej chwili momentu obrotowego.
Od debiutu w 2018 roku Hyundai KONA Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP). Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut.
Klienci modelu Nowa KONA Electric poza wyborem napędu mogą także zdecydować się na jeden z trzech poziomów wyposażenia – Style, Premium i Platinum. Nawet bazowa wersja Style oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, multimediów i łączności, a ponadto stylowe elementy wykończenia. Wersja Style z bazowym 136-konnym napędem z kosztuje 155 900 złotych, natomiast topowa wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM kosztuje 174 900 złotych.
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zawiera systemy unikania kolizji czołowych (FCA), utrzymywania pasa ruchu (LKA),podążania na pasie ruchu (LFA), monitorowania tylnej kanapy (RSA), monitorowania ciśnienia w oponach (TMPS), eCall, a także przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, mocowania ISOFIX na tylnych fotelach oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold. O komfort pasażerów i kierowcy dbają takie elementy wyposażenia jak klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, tempomat, regulowana w dwóch płaszczyznach wielofunkcyjna kierownica czy też fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego. Po raz pierwszy nowa KONA Electric jest wyposażona w cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem, natomiast ekran multimediów korzysta z dotykowego ekranu o przekątnej 8-cali. Korzystający z 6 głośników system info-rozrywki z cyfrowym radiem DAB umożliwia bezprzewodową łączność z Apple Car Play i Android Auto oraz obsługę technologii Bluetooth. Całość dopełniają stylowe elementy wyposażenia, w tym 17-calowe felgi aluminiowe, światła do jazdy dziennej LED, metalowe nakładki na pedały oraz boczne listwy w kolorze nadwozia, nadające bardziej miejskiego charakteru.
Bogatsza wersja Premium kosztuje 165 900 złotych, gdy zdecydujemy się na wybór podstawowego silnika, a 183 900 złotych przy wyborze mocniejszego napędu.Na pokładzie wersji Premium znajdują się ponadto przednie podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przyciemniane tylne szyby, reflektory LED i światła tylne LED oraz system multimedialny z 10,25-calowym wyświetlaczem, fabryczną nawigacją, łącznością Bluelink oraz Premium Audio Krell ze wzmacniaczem i głośnikiem centralnym.
Dostępna wyłącznie z mocniejszym napędem wersja Platinum kosztuje 201 900 złotych. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa topowego wariantu obejmuje asystentów monitorowania martwego pola (BCA), ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA, unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, jazdy autostradowej (HDA) oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW) i inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC). Najwyższy poziom komfortu zapewniają elektrycznie sterowane fotele przednie, podgrzewane tylne fotele, wyświetlacz Head-Up (HUD), oświetlenie nastrojowe, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów. Ponadto wersja Platinum oferuje elektrycznie składane lusterka i przednie czujniki parkowania, pompę ciepła i trójfazową ładowarkę pokładową 11kW, która skraca czas ładowania o ponad 2 godziny.
Do wersji Platinum można dokupić pakiet Leather, w którego skład wchodzi skórzana tapicerka w kolorze czarnym lub jasnobeżowym oraz wentylowane fotele, który kosztuje 6 000 zł.
Nowa KONA Electric jest dostępna opcjonalnie również kontrastowymi dachami w kolorze Chalk White i Phantom Black. W gamie kolorów pojawiły się nowe lakiery – Dive in Jeju, Silky Bronze, Shimmering Silver, Teal. Ponadto do wyboru są kolory Galactic Grey, Dark Knight, Sunset Red, Engine Red, Phantom Black oraz Chalk White.
Od momentu premiery popyt na Hyundaia KONA Electric w Europie przekroczył oczekiwania. Było to możliwe za sprawą połączenia wydajnego napędu elektrycznego, dużego zasięgu i stylowego wyglądu SUV-a. W ciągu zaledwie dwóch lat na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy poprzednika, z czego ponad 50 000 w samej Europie. W 2020 roku KONA Electric była najlepiej sprzedającym się elektrycznym modelem SUV. Tymczasem w Polsce była jednym z najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych, a także liderem w swoim segmencie trafiając do ponad 200 Klientów w ubiegłym roku.
W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję KONA Electric w swoim czeskim zakładzie Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Pozwoliło to znacznie skrócić czas oczekiwania klientów na nowe samochody elektryczne.
Źródło: Hyundai
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…