Rok 2020 był dla nas wszystkich wyzwaniem, ale dla Fiata był również rokiem kompleksowej odnowy: dużo nowych produktów i dużo pobitych rekordów. Jedna liczba szczególnie się wyróżnia: 500 i Panda, samochody miejskie, które od zawsze wiodły prym w swoim segmencie w Europie, osiągnęły ogólny udział w rynku na poziomie 35,6%, ze wzrostem o ponad 3 punkty procentowe każdy. W roku 40. urodzin, Panda odnotowała również największy udział w rynku w swojej historii: 17,8% w Europie i 47,8% we Włoszech. W tym samym czasie, 500 osiągnęła najlepszy w historii udział w rynku poza Włochami, wynoszący 19,3%.
Był to pierwszy krok w kierunku zmierzającym do elektryfikacji: do końca 2021 roku 60% samochodów Fiata będzie dostępnych w zelektryfikowanej wersji, co stanowi proporcję wyższą, niż średnia rynku.
Ten rok „restartu” z pewnością upłynie pod znakiem wprowadzonej na rynek nowej 500. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy w Europie sprzedano już ponad 10 000 egzemplarzy, osiągając doskonały wynik we Włoszech, gdzie w grudniu 500 była liderem sprzedaży.
Rok 2020 to także rok Tipo i Pandy, które zostały całkowicie odnowione. Przede wszystkim rodzina Tipo została jeszcze bardziej rozbudowana, dzięki wprowadzeniu nowego Tipo Cross, crossovera będącego ukłonem w stronę zupełnie nowej grupy docelowej Fiata. To samo dotyczy Pandy, której gama została poszerzona o nową Pandę Sport. Odświeżenie gamy Fiata zostało zwieńczone niedawnym debiutem nowej rodziny 500. Jednym słowem, powstała zupełnie nowa gama, by z wielkim optymizmem stawić czoła wyzwaniom w 2021 roku i cały czas pozostawać liderem.
2020 rozpoczął się od wejścia marki do świata elektrycznych samochodów: w lutym, w modelach Panda i 500 Hybrid Launch Editions wprowadzono silnik Mild Hybrid, wydajny, kompaktowy i lekki silnik z napędem hybrydowym. Nowa 500 i Panda w wersji hybrydowej, do których w maju dołączyła Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic, lider segmentu B we Włoszech, to obecnie niekwestionowane wzorce w Europie pod względem zelektryfikowanej mobilności miejskiej, dzięki czemu samochody hybrydowe stają się dostępne dla wszystkich. W 2020 roku Panda, 500 i Ypsilon w wersji hybrydowej osiągnęły łącznie 110 000 sprzedanych egzemplarzy, a suma sprzedaży 500 i Pandy przekroczyła 50%. Panda była także najlepiej sprzedawanym samochodem hybrydowym we Włoszech oraz samochodem z największą sprzedażą we Włoszech, już po raz dziewiąty z rzędu.
Fiat kontynuuje swoją niezwykłą podróż, prezentując w marcu nową 500 „la Prima” w specjalnej edycji Opening Edition w wersji cabrio, a następnie w październiku całą gamę nowej 500, w tym nowej 500 3+1 „la Prima” Opening Edition. To, że obrano właściwą drogę, potwierdzają pierwsze dane dotyczące sprzedaży nowej 500.
Nowa 500 z pewnością odegra wiodącą rolę w 2021 roku, demonstrując światu swoją energię i kreatywność. Rezultatem niezwykłej włoskiej kreatywności, zainspirowanej 63 latami historii i sukcesów, był całkowicie nowy, w pełni elektryczny, zaawansowany technologicznie model, który nadal pozostaje 500: porywającą, charyzmatyczną i zmieniająca świat, aby stać się, jako ikona włoskiej kultury, obiektem marzeń w dziedzinie bezemisyjnej mobilności.
Rok 2020 to również całkowite odświeżenie najlepiej sprzedawanych modeli: Tipo i Panda, dwóch samochodów, tworzących teraz jedną wielką rodzinę, szerszą i bardziej nowoczesną pod względem silników, designu i technologii, nie rezygnując przy tym z praktyczności i elastyczności, cechom, dzięki którym odniosły tak ogromny sukces. Wystarczy powiedzieć, że oba modele stanowią ponad 50% sprzedaży marki. Do głównych innowacji 2020 roku należą: nowe Tipo Cross, prawdziwy „rodzinny crossover”, dynamiczne nowe Tipo City Sport i nowa Panda Sport. Każdy z nich spełnia wymagania nowej grupy docelowej.
W ubiegłym roku obchodzono 40. urodziny Fiata Pandy, modelu, który stał się nieodłączną częścią zbiorowej świadomości, wypełnionej funkcjonalnymi i emocjonalnymi wartościami. Panda podbiła serca wszystkich, bijąc tak wiele rekordów: przez 8 lat z rzędu była bestsellerem we Włoszech i liderem, obok 500, na europejskim rynku samochodów miejskich, ze sprzedażą ponad 300 000 modeli rocznie. Ale to nie wszystko. W 2020 roku, Fiat Panda zanotował najlepszy wzrost sprzedaży rok do roku w swoim segmencie, o 3,4% więcej niż w 2019 roku. Osiągnął również najlepszy udział w rynku, od 2012 roku, potwierdzając tym samym swoją pozycję jako samochodu o największym wzroście w segmencie drugi rok z rzędu.
Nie mniej niezwykły jest sukces Fiata Tipo. Model wprowadzony na rynek w 2016 roku w ciągu zaledwie kilku lat stał się prawdziwą rodziną samochodów. Po pierwszej wersji sedan pojawił się 5-drzwiowy hatchback i kombi w 2017 roku, do których dołączyły w 2020 roku nowe Tipo Cross i Tipo City Sport. Dzięki ciągłemu odnawianiu się, model stał się jednym z najbardziej nagradzanych w swoim segmencie zarówno we Włoszech, jak i w regionie EMEA, gdzie przyczynił się do sukcesów marki Fiat, ze sprzedażą ponad 164 000 sztuk, o 6% więcej niż w 2019. Nie wspominając już o tym, że 90% jest sprzedawane poza granicami Włoch. Na przykład, we Włoszech z udziałem w rynku na poziomie 11,9%, Fiat Tipo jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie.
Nowy, 2021 rok przyniósł już na samym początku dobre wieści. Kilka dni temu zadebiutowała nowa rodzina 500 oferująca odświeżone poziomy wyposażenia, kolory i wnętrza, umożliwiając szybszy i łatwiejszy wybór samochodu dla każdego Klienta. Całkiem nowa gama jest gotowa, by „dać z siebie” wszystko w 2021 roku.
Źródło: Fiat
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…