Należący do Oehlerkinga Kingston Custom jest znany z ekstremalnych przeróbek motocykli. Jeśli jednak ktoś oczekiwał kompletnej przebudowy R 18, będzie zaskoczony. —Ten motocykl jest tak perfekcyjny, że stronę techniczną pozostawiłem w spokoju. Rama jest w 100% oryginalna i na tyle dopracowana, że nie powinno się tu niczego zmieniać — twierdzi Oehlerking. Mimo to maszyna stała się oryginalną i jednoznaczną modyfikacją Kingston Custom.
Największym wyróżnikiem, a zarazem największym wyzwaniem jest ogromna owiewka. Zarówno karoseria, jak i kierownica oraz błotnik są wykonane ręcznie według projektu Kingston Custom. Wydech zmodyfikowanego BMW R 18 został przerobiony przez Oehlerkinga na stylu roadsterów Kingston. Standardowe kierunkowskazy zostały zastąpione odpowiednikami marki Kellermann, a diodowy reflektor przedni znajduje się teraz wewnątrz owiewki. Na błotniku zastosowano oryginalny lakier oraz liniowanie, które zostały uzupełnione kilkoma detalami w stylu Kingston. Zawieszenie kół i zbiornik paliwa są oryginalne. Całościowy design motocykla jest oparty na klasycznym stylu art deco.
Dzięki niezwykle łatwej w modyfikacji architekturze BMW R 18 doskonale nadaje się do wszelkiego rodzaju przeróbek. BMW R 18 dysponuje wyrazistym zapleczem historycznym – zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym czerpie ze sławnych modeli, takich jak BMW R 5, koncentrując się na tym, co w motocyklu istotne: purystycznej, prostej technologii oraz oczywiście dużym silniku typu bokser.
Prezentując „Spirit of Passion”, wyścigowy motocyklista, projektant i rzemieślnik Dirk Oehlerking jednoznacznie udowadnia, że nie tylko rozumie swoją pracę, ale też, że żyje nią od ponad 35 lat. Proces projektowania rozpoczyna się dla niego na długo przed pierwszym szkicowaniem: — Najpierw bardzo dużo myślę i zastanawiam się. Moje motocykle zawsze mają duszę, charyzmę i niepowtarzalny charakter. Są unikatami i potrzebują uwagi godnej unikatów. Przed moim wewnętrznym okiem stale przelatują obrazy, pokazujące mi styl, na którym chcę się skupić. Gdy już to wiem, rozpoczynam szkicowanie za pomocą ołówka. Robię to do momentu, aż moje serce się otworzy – wtedy wiem, że to jest to!
Customizacja motocykli BMW to dla hanowerczyka już tradycja. Odpowiada on za około 17 kreacji własnych marki, w tym słynne modyfikacje „Black Phantom” oraz siostrzany „White Phantom”. Obecnie oba te modele definiują zupełnie nowe standardy w branży customizacji motocykli. Mimo to przeprojektowanie i przeróbka R 18 były dla Oehlerkinga czymś nowym. — Ten projekt jest chyba najbardziej imponujący w całej mojej karierze. Bardzo wiele dla mnie znaczy, w tym momencie może nawet wszystko. Największe znaczenie ma dla mnie przede wszystkim zaufanie, jakim po raz kolejny obdarzyło mnie BMW Motorrad. Jestem za to bardzo wdzięczny.
Źródło: BMW
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…