„PEUGEOT e-Expert jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. Model ten zachowuje wszystkie cechy wersji z klasycznym napędem, a więc komfort podróżowania, zaawansowaną technologię, wyrazisty styl, różnego rodzaju udogodnienia pomagające w codziennej pracy oraz dużą przestrzeń ładunkową, oferując dodatkowo zerową emisję. To nowa jakość w segmencie furgonetek potwierdzona prestiżowym tytułem International Van of The Year 2021 (Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku 2021), który został przyznany PEUGEOT e-Expertowi. Cieszę się, że oferta marki PEUGEOT, w bardzo konkurencyjnym na rynku polskim segmencie samochodów dostawczych, wzbogaciła się o ten wyjątkowy model”. – powiedział Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce.
Segment kompaktowych samochodów dostawczych w Europie to ponad 750 000 pojazdów rocznie, w którym PEUGEOT Expert, od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku, konsekwentnie zwiększa swoje udziały rynkowe.
Niedawno zmodernizowany do standardów Euro 6D, z gamą dostosowaną do specyficznych zastosowań profesjonalnych, PEUGEOT Expert jest obecnie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej pod nazwą PEUGEOT e-Expert.
Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja PEUGEOT Experta jest oczywistym wyborem, zwłaszcza w kontekście coraz większego zwracania uwagi firm na aspekt ekologiczny ich działalności. Nowa wersja zachowała zalety PEUGEOT Experta, w tym wersję Compact, która jest wyjątkowa w tym segmencie i nadaje się szczególnie na wąskie ulice i do zatłoczonych centrów miast.
PEUGEOT e-Expert jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców:
– rzemieślników (hydraulików, elektryków, kwiaciarzy, itp.) – jako prawdziwy partner na co dzień,
– firm dbających o wizerunek marki odpowiedzialnej ekologicznie (dostawy),
– administracji (szpitali, gmin, itp.) poszukujących pojazdu o zerowej emisji do transportu towarów pomiędzy oddziałami.
Dla bardziej nietypowych zastosowań możliwa jest zabudowa przez specjalistyczne firmy adaptacyjne, w szczególności w oparciu o wersję Platforma (np.: komora chłodnicza, podnośnik koszowy, itp.).
Wierny strategii marki„Power Of Choice”, nowy PEUGEOT e-Expert zachowuje muskularny styl wersji spalinowych, uzupełniony o kilka charakterystycznych cech.
Na zewnątrz:
Wewnątrz:
Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:
Nowy PEUGEOT e-Expert oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
Funkcja „Brake” ma dwa tryby hamowania silnikiem umożliwiające ładowanie akumulatora podczas zwalniania:
Wszystkie wersje nowego PEUGEOT e-Experta są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, co jest nowością w tym modelu. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy. Dodatkowo na obudowie dźwigni elektrycznego hamulca postojowego zamontowana jest boczna siatka na drobne przedmioty.
Zestaw zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:
W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy z nawigacją 3D połączony z usługą TomTom Traffic, na którym za pomocą specjalnego przycisku można przejść do menu “Electric” i wybrać jedną z następujących funkcji:
Ponadto można przeglądać punkty ładowania dostępne w ramach pozostałego zasięgu wraz z odległościami,a także ustawić czas wstępnego ogrzewania lub chłodzenia przedziału pasażerskiego.
Bazując na platformie modułowej EMP2 (Efficient Modular Platform)dostosowanej do różnych rodzajów napędu, PEUGEOT e-Expert oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, zapewniającym natychmiastową reakcję na pedał gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny układ napędowy jest zbliżony do stosowanego w nowym PEUGEOT e-208 i nowym PEUGEOT e-2008. Wprowadzono zmiany w skrzyni biegów, która ma krótsze przełożenia, aby sprostać większym obciążeniom właściwym dla pojazdów użytkowych.
Osiągi (w trybie POWER) są następujące (dane wg homologacji):
Nowy PEUGEOT e-Expert jest pierwszym elektrycznym pojazdem PEUGEOT, który oferuje dwa poziomy zasięgu.Sposób użytkowania determinuje wybór zasięgu – pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi odpowiednio 50 kWhlub75 kWh.
Wersje (Compact, Standard i Long) dostępne z akumulatorem o pojemności 50 kWh mają zasięg do 230 km zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).
Wersje Standard i Long mogą być wyposażone w akumulator o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 330 km zgodnie z WLTP.
W połączeniu z systemem wymiany ciepła w kabinie pasażerskiej, układ chłodzenia akumulatora zapewnia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie okresu eksploatacji.
Dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rodzajów ładowania, z jednofazową ładowarką 7,4 kW w standardzie i opcjonalną trójfazową ładowarką 11 kW.
Tryby ładowania są elastyczne i dostosowane do różnych sytuacji. Możliwe są następujące rodzaje ładowania:
Nowy PEUGEOT e-Expert oferuje możliwość zaprogramowania ładowania– z ekranu Peugeot Connect Nav lub z aplikacji MyPeugeot® dla smartfonów (w zależności od wersji). System ten umożliwia również zdalne rozpoczęcie lub przerwanie ładowania w dowolnym momencie oraz sprawdzenie stanu naładowania.
Nowy PEUGEOT e-Expert zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu cieplnego dzięki:
Aby wesprzeć swoich klientów w transformacji energetycznej, marka PEUGEOT wprowadza na rynek szereg usług opartych na trzech filarach:
Nowy PEUGEOT e-Expert jest dostępny w tych samych wersjach co odmiana spalinowa, aby spełnić różne wymagania klientów:
Modułowość nadal wyznacza standard w segmencie – trzymiejscowa ławka Modu Work, specjalny otwór w przegrodzie i składane siedzisko boczne pozwalają na zmianę konfiguracji kabiny:
Dopuszczalna masa przyczepy nie uległa zmianie, z możliwością holowania ładunku do 1000 kg.
Powierzchnia ładunkowa jest dokładnie taka sama jak w przypadku wersji spalinowych, a ładowność – dostosowana do silnika w 100% elektrycznego – wynosi do 1275 kg.
Nowy PEUGEOT e-Expert stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby klientów i jest dostępny w wersjach z wykończeniem PRO i PREMIUM oraz w odmianach “ready to go” ASPHALT (dla podróżujących na dłuższych dystansach) i URBAN (do użytku miejskiego).
Dla użytkowników wersji z napędem w 100% elektrycznym dostępne są następujące technologie i asystenci kierowcy gwarantujący bezpieczeństwo i komfort:
Nowy PEUGEOT e-Expert jest produkowany we Francji w fabryce koło Valenciennes.
Źródło: PEUGEOT
Nowa Mazda CX-80 otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa pojazdów przeprowadzonych…
W momencie planowej restrukturyzacji działu rozwoju pojazdów zgodnie z zasadami organizacji macierzowej, Audi potwierdza zmianę…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…