Categories: Wiadomości

General Motors – nowe, elektryczne logo

Amerykański koncern motoryzacyjny General Motors wprowadza na rynek radykalnie zmienione logo korporacyjne i tożsamość marki w ramach kampanii mającej na celu przyspieszenie masowego wprowadzenia pojazdów elektrycznych. Nowe logo stworzyły agencje Commonwealth // McCann.

Odświeżenie identyfikacji wizualnej ma być częścią kampanii marki podkreślającej jej wysiłki w dążeniu do upowszechnienia pojazdów elektrycznych. Obejmują one m.in. zobowiązanie do wyprodukowania 30 modeli elektrycznych do 2025 r. Nowy znak został zaprezentowany tuż przed prezentacją marki na targach CES 2021 zaplanowaną na 12 stycznia.

KIA prezentuje nowe logo oraz motto, które inaugurują śmiałą transformację

– Tematem projektu „Everybody In” stworzonego przez agencje Commonwealth // McCann jest wezwanie do działania mające na celu odzwierciedlenie ruchu, który jest integracyjny i dostępny – mówi Deborah Wahl, dyrektor ds. marketingu globalnego w GM. Dodaje, że nowe logo „opiera się na silnym dziedzictwie, a jednocześnie wnosi bardziej nowoczesny i żywy wygląd do znajomego niebieskiego kwadratu GM”.

Zmodyfikowana litera “m” w nim ma przypominać gniazdko elektryczne. To piąta zmiana w 113-letniej historii firmy i najbardziej „postępowa” zmiana od 1964 roku.

Poszczególne marki z portfolio General Motors nie będą miały nowych logotypów, ale firma – jak podano – stara się dostarczać pojazdy elektryczne w każdym przedziale cenowym, wykorzystując technologię akumulatorów Ultium. Już teraz GM produkuje Chevy Bolta, a oczekuje się, że w 2022 r. wprowadzi też Cadillaca Lyriq i GMC Hummera. Ofensywa reklamowa W Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania, która wkrótce zostanie rozszerzona na inne światowe rynku. Jej celem jest wzbudzenie zainteresowania nowego pokolenia nabywców i przyspieszenie wdrażania pojazdów elektrycznych.
W reklamach zostanie pokazana również wiodąca pozycja GM w zakresie pojazdów elektrycznych, która obejmuje inwestycje w wysokości 27 miliardów dolarów w produkty EV i AV do 2025 r. oraz wprowadzenie 30 nowych pojazdów elektrycznych na całym świecie do końca 2025 r.

Źródło: GM



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

19 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

19 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago