Wiadomości

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid za 228,9 tys. zł w Polsce

Od 4 stycznia 2021 roku Toyota rozpoczęła przedsprzedaż modelu RAV4 Plug-in Hybrid. Ceny nowej hybrydy o zasięgu w trybie elektrycznym do 75 km zaczynają się od 228 900 zł. Nowy model to najmocniejsza i najbardziej oszczędna wersja w historii RAV4. Auto łączy zalety RAV4 piątej generacji zbudowanego na platformie GA-K, pełnego napędu hybrydowego czwartej generacji oraz funkcji ładowania dużego akumulatora z zewnętrznej sieci, która umożliwia ciągłą jazdę w bezemisyjnym trybie EV na dystansie do 75 km.

Dzięki tej kombinacji RAV4 Plug-in Hybrid jest jednocześnie dynamicznym SUV-em 4×4 o sportowym charakterze, oszczędnym i ekologicznym autem do codziennej bezemisyjnej jazdy oraz przestronnym samochodem rodzinnym.

Sportowa dynamika

RAV4 Plug-in Hybrid to nowy flagowy SUV w gamie Toyoty, o największej mocy i najlepszych osiągach w 26-letniej historii RAV4. Napęd o mocy 306 KM pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund. W napędzaniu przednich kół współpracuje z nim generator oraz silnik elektryczny o mocy 182 KM. Napęd tylnych kół zapewnia 54-konny silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi. Dzięki znacznemu wsparciu elektrycznych silników, jednostka benzynowa może pracować przy niższych obrotach, co obniża poziom hałasu.

Modułowa platforma GA-K sprawia, że nadwozie jest stosunkowo lekkie i bardzo sztywne, co w połączeniu z dwuwahaczowym zawieszeniem i nisko położonym środkiem ciężkości zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne i stabilność w zakrętach. Dzięki sztywnej konstrukcji auta zawieszenie może być zestrojone bardziej komfortowo bez rezygnacji ze stabilności podczas dynamicznej jazdy.

Hybryda i auto elektryczne

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid działa jak samochód elektryczny. Tryb EV jest jego domyślnym trybem pracy, w którym rozpędza się do 135 km/h. Jego zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 75 km wg WLTP, a w mieście auto może pokonać nawet 98 km bez żadnych emisji. Jest to możliwe dzięki pojemnej baterii oraz wydajnemu systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który stanowi znak rozpoznawczy hybryd Toyoty. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 1 l/100 km benzyny, a średnia emisja CO2 22 g/km. Zużycie energii dodatkowo ogranicza klimatyzacja z pompą ciepła.



Toyota utrzymuje pozycję lidera – trwa wyprzedaż rocznika 2020

Po wykorzystaniu energii naładowanej z sieci samochód cały czas porusza się w niskoemisyjnym trybie hybrydowym, który w mieście korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego przez ponad połowę czasu jazdy.

Ładowanie baterii trwa 2,5 godziny przy podłączeniu do gniazdka 230 V/32 A. Kierowcy mogą zarządzać procesem ładowania za pomocą aplikacji MyT. Aplikacja umożliwia także zdalne włączenie klimatyzacji oraz ogrzanie lub schłodzenie wnętrza przed wejściem do auta.

Przestronny SUV

RAV4 Plug-in Hybrid to średniej wielkości SUV o równie przestronnym wnętrzu jak pozostałe wersje napędowe. Dzięki umieszczeniu baterii układu hybrydowego pod podłogą, pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów. Przestrzeń bagażowa jest łatwo dostępna i ustawna, a jej podłoga zupełnie płaska. Auto może też ciągnąć przyczepę o masie do 1,5 tony.

We wnętrzu znajdziemy sportowe przednie fotele z podgrzewaniem i elektrycznym sterowaniem. Fotel kierowcy ma regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Do standardowego wyposażenia należy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.

Wersje wyposażenia

Nowy RAV4 Plug-in Hybrid będzie dostępny w trzech specyfikacjach. W podstawowej wersji Dynamic auto otrzymuje przednie światła LED, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdziemy m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 9 cali i nawigacją, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu oraz gniazdko 230 V. Do standardowego wyposażenia należy także kabel do ładowania 32A Typ 2 wraz ze skórzanym etui z logo Toyoty. Kabel umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej prądem o mocy do 6,6 kW. Cena katalogowa auta w wersji Dynamic wynosi 228 900 zł.

Wersja Selection została wzbogacona o aluminiowe felgi 19 cali, dwukolorowe nadwozie, podgrzewanie przedniej szyby i kierownicy, a także cyfrowe lusterko wsteczne i ekran panoramiczny z kamerą 360 stopni. Cena RAV4 Plug-in Hybrid Selection wynosi 248 900 zł.

RAV4 Plug-in Hybrid w najwyższej specyfikacji Selection + VIP otrzymuje dodatkowo panoramiczny dach z funkcją otwierania, pakiet Premium Audio JBL i 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Komfort podróży zwiększy skórzana tapicerka, pamięć ustawień fotela kierowcy, elektryczna regulacja fotela pasażera oraz wentylacja przednich siedzeń. Auto w tej wersji kosztuje według cennika 264 900 zł.

Toyota rozpocznie przedsprzedaż RAV4 Plug-in Hybrid w Polsce 4 stycznia 2021 roku. Pierwsze egzemplarze zostaną przekazane nowym właścicielom w kwietniu tego roku.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Nissan Juke N-Sport Hybrid 143 KM AMT – crossover coupe z duszą artysty

Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto na ten model ponad 10 tys.…

2 dni ago

Bruksela 2025 – Leapmotor prezentuje model C10 REEV

Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…

3 dni ago

Lexus świętuje 35-lecie swojej działalności

Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…

4 dni ago

Toyota C-HR Plug-in Hybrid w specjalnej ofercie rocznika 2024 z rabatem 24 tys. zł

Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…

5 dni ago

MG ZS Classic – w polskich salonach od 79,8 tys. zł

MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…

6 dni ago

Volkswagen AG – porozumienie z IG Metall w sprawie przyszłości i redukcji zatrudnienia

Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…

6 dni ago