Mercedes-Maybach Klasy S jest ucieleśnieniem wyrafinowanego luksusu – łączy wysublimowane piękno i pionierskie rozwiązania techniczne. Na życzenie jego ekskluzywny design można wzbogacić, zamawiając dwukolorowy lakier ze specjalną linią rozdzielającą, nakładany ręcznie zgodnie z najwyższymi kryteriami jakości. Zanim taki egzemplarz powróci z niestandardowej lakierni do normalnego procesu produkcyjnego, może minąć tydzień.
Mercedes-Maybach Klasy S ma klasyczne, trójbryłowe nadwozie limuzyny o doskonałych proporcjach. To zasługa krótkiego przedniego nawisu, najdłuższego rozstawu osi w rodzinie Klasy S, wyważonego tylnego nawisu oraz odpowiednio dużych kół. Z przodu model wyróżnia pokrywa silnika z chromowaną listwą i charakterystyczną osłoną chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi poprzeczkami. Optyczną szerokość karoserii podkreśla przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza; ich czarne wypełnienie opcjonalnie dostępne jest również z chromowanym wykończeniem.
Z profilu Mercedes-Maybach Klasy S wyróżnia się charakterystycznymi tylnymi drzwiami i wyprofilowaniem słupka C, które podkreślają szczególny status tej limuzyny. W zależności od rynku logo Maybacha na słupku C może być podświetlane. Uwagę zwracają również chowane klamki drzwi oraz19- lub 20-calowe obręcze o specjalnych wzorach.
Nowy Mercedes-Maybach Klasy S z rewolucyjnymi reflektorami DIGITAL LIGHT
Z tyłu Mercedes-Maybach Klasy S otrzymał dwuczęściowe tylne lampy nowej generacji Klasy S z animowanymi funkcjami oświetlenia oraz specyficzne dla tego modelu tylny zderzak i oprawę rur wydechowych.
Oprócz lakierów niemetalizowanych i metalizowanych oraz odcieni designu gama kolorystyczna Mercedesa-Maybacha obejmuje dwukolorowe wykończenia z subtelną, ręcznie malowaną linią rozdzielającą.
Proces lakierowania dwukolorowego Mercedesa-Maybacha Klasy S rozpoczyna się w ramach regularnej produkcji. W lakierni cała karoseria jest automatycznie i elektrostatycznie pokrywana warstwą lakieru w kolorze, który ostatecznie ozdobi dolną część karoserii, a na to położona zostaje jeszcze warstwa lakieru bezbarwnego.
Następnie karoseria trafia do niestandardowej lakierni, gdzie jest ręcznie szlifowana aż do zmatowienia. Po dokładnym oczyszczeniu następuje pierwszy, szczególnie wymagający etap pracy: maskowanie. Ponieważ projektanci nie wyznaczyli linii rozdzielającej pomiędzy górnym i dolnym lakierem – na przykład w postaci wnęki lub pod listwą ozdobną, niezbędne jest niezwykle precyzyjne malowanie ręczne. Do nałożenia zaledwie 4 milimetrowej linii rozdzielającej oba odcienie służy specjalna taśma klejąca z odpowiednią szczeliną.
I jeszcze ciekawostka: przed maskowaniem linii rozdzielającej drzwi samochodu są obciążane ciężarkami. Ma to na celu zasymulowanie efektu późniejszego montażu okien oraz instalacji, paneli wykończeniowych, głośników i innych elementów wyposażenia. Obciążenie drzwi gwarantuje,że linia rozdzielająca przebiegająca wzdłuż samochodu będzie znajdować się później dokładnie na tej samej wysokości.
Maskowane są wszystkie powierzchnie, które później zachowają dolny kolor– włącznie z wewnętrznymi profilami, np. drzwi lub nadkoli, nawet jeśli później zostaną tam zamontowane elementy wykończeniowe.
W następnym etapie odsłonięte części karoserii są lakierowane całkowicie ręcznie. Pneumatycznie rozpylany lakier nanoszony jest w taki sposób, aby wyglądał jak po malowaniu elektrostatycznym – to ważne, bowiem montowane później dodatkowe elementy, np. zderzaki, muszą dokładnie pasować do wykończenia farby. Zanim nowy podkład całkowicie wyschnie, ostrożnie usuwa się taśmę maskującą bez uszkadzania krawędzi. Cała karoseria zostaje następnie pokryta nową warstwą lakieru bezbarwnego. Musi to nastąpić w bardzo krótkim czasie, tak aby krawędzie na łączeniu warstw farby „zlewały się” ze sobą i nie były później wyczuwalne w dotyku– w przeciwieństwie do konkurencji, gdzie linia podziału jest namalowana. Jeśli eksperci z niestandardowej lakierni nie są usatysfakcjonowani efektem, cała karoseria jest ponownie szlifowana, lakier zostaje powtórnie wykończony, a później znów zyskuje warstwę „klaru” (lakieru bezbarwnego). Podsumowując, cały proces – w tym niezbędny czas suszenia – może potrwać nawet tydzień.
Gama dwukolorowych wersji Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje łącznie 10 kombinacji; ich dobór bazuje na tym, czy górna warstwa jest w stanie w pełni „przykryć” odcień dolnej części karoserii.
Źródło: Daimler