E-mobility

PEUGEOT HYBRID4 – układ napędowy o mocy 500 kW

PEUGEOT i TOTAL współpracują już od 25 lat. Dziś przedstawiają dane techniczne układu napędowego, w który wyposażony jest ich Hypercar LMH. Samochód ten będzie startował w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA-WEC.

Zespół PEUGEOT SPORT i inżynierowie firmy TOTAL wykorzystali swoje doświadczenie i know-how w dziedzinie napędów hybrydowych i sportów samochodowych na najwyższym poziomie i opracowali hybrydowy układ napędowy PEUGEOT HYBRID4 500KW, który spełnia warunki nowego regulaminu mistrzostw.

Układ napędowy PEUGEOT HYBRID4 500KW spełnia wymagania nowego regulaminu mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. Charakteryzują go:

— technologia hybrydowa, która łączy silnik V6 2,6 l bi-turbo o mocy 500 kW (680 KM) montowany z tyłu i silnik elektryczny 200 kW umieszczony z przodu, który pełni rolę generatora prądu,

— akumulator o wysokiej gęstości energii, opracowany wspólnie przez PEUGEOT Sport i Total,



— napęd na cztery koła i sekwencyjna skrzynia biegów z 7 przełożeniami,

— inteligentny system zarządzania układem napędowym i przepływami energii, który ma kluczowe znaczenie dla osiągów. Jego opracowanie powierzono François Coudrainowi, dyrektorowi ds. układów napędowych programu WEC w PEUGEOT Sport.

Silnik spalinowy w 100% Made by PEUGEOT SPORT

PEUGEOT Sport wykorzystał swoje doświadczenie w sportach wytrzymałościowych (silniki V12 i V8 samochodów PEUGEOT 908) oraz doświadczenie PSA Motorsport w WRC (silniki 4-cylindrowe) i opracował nową jednostkę V6 90° o pojemności 2,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Umieszczony za kierowcą silnik o masie 165 kg napędza tylne koła i rozwija maksymalną moc do 500 kW (680 KM).

„Architektura układu napędowego PEUGEOT HYBRID4 500KW została wyznaczona przez ściśle określone przepisy nowego regulaminu mistrzostw. Początkowo planowaliśmy opracować silnik z pojedynczym turbo, ale nie pozwoliło to nam osiągnąć celu, jakim było obniżenie środka ciężkości silnika. V6 z podwójnym turbodoładowaniem to najlepszy kompromis między technologią, masą, konstrukcją, niezawodnością i wydajnością” ‒ powiedział François Coudrain, dyrektor ds. układów napędowych programu WEC w PEUGEOT Sport.

Nowy PEUGEOT 2008 z tytułem „Auto Europa 2021”

Siedmiostopniowa (plus bieg wsteczny), zautomatyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów będzie sterowana elektrycznie za pomocą łopatek na kierownicy. Układ hamulcowy typu „brake by Wire1” –opracowany przez PEUGEOT Sport – będzie w pełni sterowany elektronicznie. Kierowca będzie mógł regulować poziom hamowania silnikiem elektrycznym oraz siłę zacisku klocków hamulcowych na tarczach – tak, aby osiągnąć optymalny rozdział pomiędzy hamowaniem hydraulicznym a odzyskującym energię. Zarządzanie energią, zarówno podczas przyspieszania, jak i podczas odzyskiwania energii podczas hamowania (ograniczone przepisami do 200 kW), będzie zatem kluczowym punktem decydującym o osiągach i sprawności samochodu.

Źródło: PEUGEOT



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

16 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

16 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

16 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

17 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

17 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago