Nowa Kia Sorento uzyskała najwyższą możliwą ocenę – pięć gwiazdek – w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, niezależnej europejskiej organizacji specjalizującej się w testowaniu bezpieczeństwa. Flagowy SUV marki Kia, od kilku dni dostępny również jako hybryda typu plug-in, uzyskał 82% maksymalnej oceny w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, 85% – w zakresie ochrony dzieci, 63% – w zakresie ochrony pieszych i aż 87% w kategorii „systemy asystujące”.
– Kia Sorento zdobywa najwyższą możliwą ocenę w teście bezpieczeństwa Euro NCAP
– Mocną stroną wszystkich trzech wersji napędowych –hybrydowej, hybrydowej typu plug-in i z turbodieslem –jest nadwozie wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości
– W standardzie elektroniczna kontrola stabilności, system Vehicle Stability Management i siedem poduszek powietrznych
Euro NCAP pochwaliło Sorento za przedział pasażerski, który pozostał nienaruszony w wyniku kolizji, a także za dobrą ochronę wszystkich ważnych obszarów ciała podczas zderzenia w bok auta. Sorento uzyskało również wysokie oceny za ochronę dzieci. Fotele i zagłówki flagowego SUV-a marki Kia dobrze chronią pasażerów przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu. Seryjny system zapobiegający kolizjom czołowym pomógł Sorento uniknąć kolizji podczas testów systemów asystujących w kategorii „Safety Assist”.
Kia napędza przejście do ery samochodów elektrycznych
Za wysoką oceną bezpieczeństwa, które gwarantuje nowe Sorento stoi nadwozie wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. Jego sztywność na skręcanie jest o 12,5% wyższa niż samochodu, który jest liderem w zakresie bezpieczeństwa w segmencie dużych SUV-ów. Nowa Kia Sorento seryjnie jest wyposażona w siedem poduszek powietrznych, w tym w nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami, która zapewnia dodatkową ochronę głowy kierowcy i pasażera. Wszystkie wersje Sorento standardowo są wyposażone w system Vehicle Stability Management i w elektroniczną kontrolę stabilności, które pomagają zachować kontrolę nad samochodem zarówno w czasie hamowania, jak i na zakrętach.
Pablo Martinez Masip, Dyrektor ds. Planowania Produktów oraz Cen w Kia Motors Europe, mówi: „Nowa Kia Sorento to przestronny i wysokiej jakości SUV dla maksymalnie siedmiu pasażerów, oferowany z wydajnymi układami napędowymi. Jego nabywcy mogą być pewni, że gwarantuje również wysoki poziom bezpieczeństwa. Flagowy SUV marki Kia cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród osób, które mają duże rodziny. Są one pod wrażeniem ogromnej przestronności Sorento oraz jej świetnych osiągów i sporych możliwości w każdych warunkach pogodowych. Zależało nam na tym, aby ten samochód oferował szeroką gamę systemów asystujących i podnoszących bezpieczeństwo, dzięki którym zmniejsza się ryzyko kolizji i wzrasta ochrona pasażerów, gdyby zderzenie okazało się nieuniknione”.
Bezpieczeństwo bierne i aktywne oraz zaawansowane systemy asystujące
Nowa Kia Sorento jest dostępna z najnowszymi systemami asystującymi. W zależności od wersji do wyposażenia należą m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo, który wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka podczas skręcania na skrzyżowaniu przez jezdnię (Forward Collision-Avoidance Assist), funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (High Beam Assist), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy z funkcją informowania o tym, że samochód poprzedzający ruszył z miejsca (Driver Attention Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) oraz system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist).
Systemy asystujące oferowane do nowego Sorento obejmują również asystent jazdy po autostradzie i w korkach (Highway Driving Assist) z aktywnym tempomatem z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go, który korzysta z danych nawigacji (Navigation-Assisted Smart Cruise Control), system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist), asystent bezpiecznego otwarcia drzwi i wyjścia z auta (Safe Exit Assist), system monitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za autem podczas cofania, który może aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą (Parking Collision-Avoidance Assist) oraz system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360O (Surround View Monitor).W nowym Sorento po raz pierwszy Kia oferuje również system zdalnego parkowania (Remote Smart Parking Assist).
Nowe Sorento jest także dostępne z asystentem jazdy, który utrzymuje pojazd na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA). System ten wspomaga kierowcę w prowadzeniu auta i działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. System LFA monitoruje ruch pojazdów przed Sorento i wykrywa oznakowanie dróg, aby utrzymać samochód na pasie ruchu. W połączeniu z aktywnym tempomatem oraz systemem stop&go, system ten może sterować przyspieszeniem, hamowaniem i prowadzeniem Sorento w zależności od ruchu pojazdów z przodu. System LFA korzysta z czujników radarowych, aby utrzymać Sorento w bezpiecznej odległości od pojazdów, które znajdują się przed nim.
Topowy SUV marki Kia jest także wyposażony w nowy system Blind-Spot View Monitor, który jest dla kierowców jak druga para oczu. System ten zwiększa bezpieczeństwo pasażerów Sorento oraz innych użytkowników dróg przez to, że eliminuje martwe pole widzenia w lusterkach oraz wyświetla obraz wideo o wysokiej rozdzielczości na zestawie wskaźników. Do standardu należy również pierwszy system Multi-Collision Brake marki Kia, który umożliwia Sorento złagodzenie skutków ewentualnych kolejnych kolizji. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy na skutek pierwszego zderzenia zostały aktywowane poduszki powietrzne. W ten sposób Sorento chroni pasażerów przed skutkami kolejnych zderzeń czołowych lub bocznych.
Źródło: KIA, EuroNCAP