Kia poszerza gamę silników oferowanych do modeli z rodziny Ceed

Kia Motors zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed. Cztery kompaktowe samochody z Ceed w nazwie – hatchback, kombi, shooting brake i miejski crossover – cieszą się największą popularnością ze wszystkich oferowanych przez markę Kia.

Dzięki czterem rodzajom nadwozia i gamie jednostek napędowych liczniejszej niż kiedykolwiek wcześniej, od teraz modele z rodziny Ceed oferują nabywcom większy wybór niż jakikolwiek inny samochód kompaktowy. Cennik Ceeda w wersji hatchback zaczyna się od 67.990 zł. Za Ceeda kombi trzeba zapłacić o 4.000 zł więcej. Ceny XCeeda startują od 81.990 zł, a najtańszego ProCeeda Kia wycenia na 99.990 zł.

– Od teraz Ceed jest dostępny z nowym 1,5-litrowym silnikiem T-GDi Smartstream o mocy 160 KM, również w wersji z 48-woltową miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+

– Większa moc i niższa emisja CO2 niż poprzedniego 1,4-litrowego silnika T-GDi

– Nowy silnik o pojemności 1,5 l, tak jak modele z rodziny Ceed, jest produkowany w Europie

– Kia Ceed 1.5 T-GDi kosztuje od 75.490 zł, ceny modelu z 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami zaczynają się od 88.990 zł, za wersję EcoDynamics+ trzeba dopłacić 4 tys. zł

– Miękkie hybrydy z rodziny EcoDynamics+ są dostępne także w modelach GT-Line

– Ceed, ProCeed i XCeed w najbogatszej wersji wyposażenia – GT – jest oferowany z 204-konnym silnikiem 1.6 T-GDi, który seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią DCT

Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), aby zwiększyć moc i osiągi modeli z rodziny Ceed przy jednoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line. Silnik ten zastępuje wcześniej stosowany 1,4-litrowy T-GDi.

Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie, mówi: „Nowe układy napędowe stanowią podstawę naszej strategii, która dotyczy hybrydyzacji modeli oraz redukcji emisji CO2 przez samochody marki Kia w Europie. Dzięki nim jeszcze bardziej wzrośnie sprzedaż modeli wyposażonych w zelektryfikowany układ napędowy. Z przyjemnością przedstawiamy nowy 1,5-litrowy silnik, który dzięki zaawansowanym technologiom zapewnia większą mocy i lepsze osiągi przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla”.

„Ważne, aby kierowcy doświadczyli zalet, które płyną z elektryfikacji układu napędowego. Zarówno tych, które przekładają się na wrażenia z jazdy, jak i tych, które wpływają na koszt eksploatacji” – dodaje Herrera. „Nowa gama wydajnych benzynowych jednostek napędowych dostępnych w modelach z rodziny Ceed zapewnia im lepsze osiągi i niższą emisję dwutlenku węgla niż silniki stosowane wcześniej. I jest dostępna za rozsądną cenę”.

Kia Sportage Black Edition w atrakcyjnym wydaniu

Rodzina Ceed obejmuje modele hatchback, kombi, shooting brake (ProCeed) i miejski crossover(XCeed). Wszystkie modele rodziny Ceed są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Ceed, ProCeed i XCeed to najlepiej sprzedająca się gama modeli marki Kia w Europie. W fabryce w Żylinie, po ostatniej inwestycji w wysokości 70 milionów euro w ulepszenie linii produkcyjnej, powstaje również nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi.

Nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream zapewnia więcej mocy oraz lepszą wydajność

Nowa jednostka napędowa 1.5 T-GDi jest dostępna we wszystkich modelach rodziny Ceed i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi, który generuje 160 KM przy 5500 obr./min., jest o 14 procent mocniejszy niż 1,4-litrowy T-GDi (140 KM). Maksymalny moment obrotowy również jest wyższy – o 4,5 procent – i  wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min..

Nowy silnik jest wyposażony w najnowsze innowacje, które redukują emisję CO2 i poprawiają osiągi. Należy do nich m.in. system Continuously Variable Valve Duration (CVVD), który w sposób płynny zmienia czas otwarcia zaworów, co przekłada się na poprawę osiągów przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nowy niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP-EGR) działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika, co jeszcze bardziej ogranicza zużycie paliwa i zmniejsza emisję dwutlenku węgla; filtry cząstek stałych (GPF) zastosowane w silnikach benzynowych zmniejszają emisję cząstek stałych.

Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT). Poziom emisji CO2 dla tych modeli wynosi 125 g/km (cykl mieszany WLTP, 6MT), co oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 6,7% w porównaniu z emisją 1,4-litrowego silnika.

Kia XCeed wyposażona w nowy silnik na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,0 i 9,2 s dla modeli ze skrzynią biegów – odpowiednio – 6MT i 7DCT. Emisja CO2 wynosi 136 g/km, czyli o 6,2% mniej w porównaniu z emisją silnika 1,4 T-GDi (145 g/km).

Nowa miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+ z silnikiem 1.5 T-GDi

1,5-litrowy silnik T-GDi został zaprojektowany do współpracy z systemem miękkiej hybrydy– EcoDynamics+. Modele z rodziny Ceed wyposażone w ten układ napędowy dysponują identycznymi osiągami, jak samochody bez układu napędowego z miękką hybrydą, ale charakteryzują się jeszcze niższymi emisją dwutlenku węgla i kosztami eksploatacji.

System miękkiej hybrydy EcoDynamics+ zapewnia silnikom spalinowym większą wydajność, poprzez wykorzystanie do napędu auta energii elektrycznej oraz przez odzysk energii. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i cicho przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika spalinowego i do obniżenia emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, co pozwala na odzysk energii z wału korbowego i na ładowanie akumulatora.

Modele wyposażone w układ napędowy EcoDynamics+ są dostępne z przekładnią 7DCT.

W modelach wyposażonych w układ napędowy EcoDynamics+ ze skrzynią biegów 7DCT emisja CO2 wynosi 126 g/km (WLTP, cykl mieszany), czyli o 8% mniej w porównaniu z emisją stosowanego wcześniej silnika 1.4T-GDi z tą samą przekładnią.

Emisja dwutlenku węgla Kia XCeed EcoDynamics+ wynosi 135 g/km, czyli o 6,9% mniej niż w wypadku tego modelu z 1,4-litrowym silnikiem T-GDi (145 g/km).

Silniki Diesla mogą być wyposażone w skrzynię biegów iMT, wyposażoną w system „clutch-by-wire”, która wpływa na obniżenie emisji CO2i jednocześnie pozwala kierowcy na ręczną zmianę przełożeń. Zamiast mechanicznego połączenia pedału i sprzęgła w przekładni iMT jest ono sterowane elektronicznie. Przekładnia iMT współpracuje z MHSG, aby zwiększyć wydajność układu napędowego poprzez wcześniejsze wyłączenie spalinowej jednostki napędowej podczas hamowania silnikiem. W trybie „Eco” przekładnia iMT umożliwia również krótkie okresy tzw. żeglowania podczas jazdy autostradą bez obciążenia silnika i przy prędkości do 160km/h. Wystarczy, że kierowca wciśnie pedał przyspieszenia, hamulca lub sprzęgła, a elektronicznie sterowane sprzęgło natychmiast i bezszelestnie przywraca połączenie przekładni z silnikiem.

Silniki benzynowe i turbodiesle, układ napędowy z miękką hybrydą, wersja GT –
gama jednostek napędowych do modeli z rodziny Ceed jest szeroka jak nigdy wcześniej

Nowe – 1,5-litrowy silnik i układy napędowe EcoDynamics+ stanowią tylko część szerokiej gamy jednostek napędowych, które są dostępne w gamie modeli z rodziny Ceed. Dzięki czterem wersjom nadwozia i licznej gamie silników benzynowych, wysokoprężnych i zelektryfikowanych układów napędowych z miękką hybrydą, rodzina modeli z Ceed w nazwie stanowi najszerszą ofertę w segmencie samochodów kompaktowych.

Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+. Silnik ten dostępny jest z automatyczną skrzynią 7DCT oraz wspomnianą nową skrzynią 6iMT. Modelami o najwyższych osiągach pozostają Ceed GT i ProCeed GT oraz XCeed (L i XL) napędzane turbodoładowanym silnikiem T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM.

W sprzedaży w Europie z 7-letnią gwarancją

Nowe wersje silnikowe modeli z rodziny Ceed już można zamawiać. Wszystkie odmiany – w tym również modele z układem napędowym z miękka hybrydą –standardowo są objęte 7-letnią gwarancją producenta lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

KIA CEED – MODEL ROKU 2021

DANE TECHNICZNE NOWYCH WERSJI SILNIKOWYCH

Silniki

1,5 l / 160 KM Smartstream T-GDi (1.5 / 1.5 MHEV)

Rodzaj                                                czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                         1.482 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka          71,6 x 92,0 mm

Stopień sprężania                              10,5:1

Maksymalna moc                              160 KM (118 kW) przy 5.500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       253 Nm w przedziale od 1.500 do 3.500 obr./min.

Liczba zaworów                                 16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                                 wtrysk bezpośredni

 

Skrzynie biegów

Sześciobiegowa mechaniczna (6MT)

Sześciobiegowa mechaniczna z sprzęgłem „clutch-by-wire” (6iMT)

Siedmiobiegowa z dwoma sprzęgłami (7DCT)

 

Osiągi i emisja

Ceed                                                                         1.5                        1.5 MHEV                                                                                                 6MT                7DCT              7DCT

Prędkość maksymalna, km/h                                   210                  210                  210

Przyspieszenie 0-100 km/h, s                       8,4                   8,6                   8,6

Emisja CO2, g/km (WLTP, cykl mieszany)  142~125         138~131         136~126

 

Ceed kombi                                                              1.5                       1.5 MHEV                                                                                                 6MT                7DCT              7DCT

Prędkość maksymalna, km/h                                   210                  210                  210

Przyspieszenie 0-100 km/h, s                       8,6                   8,8                   8,8

Emisja CO2, g/km (WLTP, cykl mieszany)  142~125         138~131         136~126

 

ProCeed                                                                   1.5                   1.5 MHEV

6MT                7DCT              7DCT

Prędkość maksymalna, km/h                                   210                  210                  210

Przyspieszenie 0-100 km/h, s                       8,6                   8,8                   8,8

Emisja CO2, g/km (WLTP, cykl mieszany)  142~125         138~131         136~126

 

XCeed                                                                                  1.5                      1.5 MHEV

6MT                7DCT              7DCT

Top speed, km/h                                            208                  208                  208

Przyspieszenie 0-100 km/h, s                       9,0                   9,2                   9,2

Emisja CO2, g/km (WLTP, cykl mieszany)  145~136         144~139         141~135

Źródło: KIA