Sprzedaż Yarisa wyniosła w październiku 1 623 samochody. To zapewniło mu pierwsze miejsce w wśród aut miejskich i 24,2-procentowy udział w tej części rynku. Liczba Yarisów kupionych w październiku przewyższyła aż o 498 aut wynik drugiego modelu w segmencie.
Bardzo dobry październikowy wynik jeszcze bardziej zwiększył przewagę Yarisa nad konkurentami. Licząc od stycznia do października, polscy klienci kupili 12 132 Yarisy, o 8,6 punktu procentowego więcej niż w ciągu pierwszych 10 miesięcy roku 2019. W tym czasie sprzedaż całego segmentu zatrzymała się na tym samym poziomie co w ubiegłym roku.
Yaris zajął w październiku pierwsze miejsce także w grupie klientów indywidualnych wybierających miejskie samochody – zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i od stycznia do października. Nabywcy prywatni kupili 794 Yarisów w ciągu miesiąca (+21%) i 6 523 razy od początku roku. Obie liczby są ponad dwukrotnie wyższe od wyników modelu zajmującego drugie miejsce. W październiku już co trzecie miejskie auto kupione przez osobę prywatną to był Yaris (33% udziału w tej części rynku). Jego sprzedaż od stycznia do października 2020 roku wzrosła rok do roku o 12,9 punkty procentowe.
Październikowe dane o rejestracjach, podane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR również potwierdzają coraz mocniejszą pozycję Toyoty Yaris jako lidera miejskich aut – zarówno w rozliczeniu miesięcznym, jak i od początku roku. W rozliczeniach miesięcznych zajmuje pierwsze miejsce już czwarty miesiąc z rzędu. Jednocześnie Toyota utrzymuje się na pozycji lidera rankingu marek, rejestrując w październiku 2 131 samochodów, a w ciągu 10 miesięcy 49 537 aut.
Październikowy wynik Toyoty w segmencie B to efekt niedawnej premiery Yarisa nowej generacji, który wnosi do tego modelu rewolucyjne zmiany. Całkowicie nowa konstrukcja opierająca się na zupełnie nowej koncepcji dynamicznego hatchbacka oraz nowej platformie GA-B wyróżnia się pod względem sztywności nadwozia, właściwości jezdnych, pozycji za kierownicą i stylistyki.
Nowy napęd hybrydowy czwartej generacji jest o 20% wydajniejszy od poprzednika. Yaris Hybrid zużywa średnio od 3,8 l/100 km, zaś średnia emisja CO2 wynosi od 87 g/km (wg WLTP). Jednocześnie moc hybrydowego Yarisa wzrosła ze 100 do 116 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km w 9,7 s.
Wraz z nowym Yarisem zadebiutowała w gamie Toyoty najnowsza wersja pakietu systemów wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense 2.5, zgodnie z zasadą szerokiego udostępniania kierowcom zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, którą Toyota realizuje od 2017 roku. Oferowany w standardzie pakiet zawiera m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).
Sukces Yarisa w minionym miesiącu wynika także z tego, że na rynku obok nowej generacji wciąż dostępny jest schodzący model. Yaris Classic w ofercie wyprzedażowej kosztuje od 48 000 zł, a rabaty sięgają 6 000 zł.
Źródło: Toyota
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…