Dzięki mocnej, dynamicznej jednostce jednocylindrowej zaprezentowany w roku 2015 BMW G 310 R podbił segment Dynamic Roadsterów o pojemności do 500 cm3. Szybki i zwinny w mieście, niezawodny i mocny poza miastem – ten żwawy, precyzyjny w prowadzeniu motocykl przypadł do gustu wielu klientom na całym świecie. Teraz BMW Motorrad dostosowuje BMW G 310 R do przyszłości i oferuje szereg optymalizacji.
Silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5 z elektronicznym gazem, automatycznym wspomaganiem biegu jałowego i samowspomagającym sprzęgłem antyhoppingowym.
Sercem nowego BMW G 310 R jest wciąż niezawodny jednocylindrowy czterozaworowy silnik chłodzony wodą o pojemności 313 cm3 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i elektronicznym wtryskiem paliwa. Charakterystyczną cechą konstrukcyjną jest nadal pochylony do tyłu cylinder odwrócony o 180° ze stroną ssącą z przodu, a wydechową z tyłu. Taki układ odpowiada logice optymalnego prowadzenia powietrza do spalania, skutkując wyjątkowo zwartą budową motocykla. Moc 25 kW (34 KM) przy 9500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr/min dają nowemu jednocylindrowemu BMW G 310 R, także z aktualną homologacją Euro 5, idealny napęd, gwarantujący dynamiczną jazdę.
W nowym BMW G 310 R silnik został wyposażony w tzw. „elektroniczną manetkę gazu” (elektroniczny gaz) i oferuje teraz jeszcze bardziej czułą reakcję przepustnicy. Automatyczne podwyższanie prędkości obrotowej biegu jałowego podczas ruszania zapobiega ponadto nagłemu zgaśnięciu silnika. Nowością jest także samowspomagające sprzęgło antyhoppingowe. Redukuje ono moment hamujący silnika, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy – zwłaszcza podczas redukowania biegów w trakcie hamowania. Poza tym zmniejsza też znacznie siłę potrzebną do obsługi dźwigni.
Nowe reflektory diodowe i kierunkowskazy diodowe – optymalnie widzieć i być widzianym
Podczas gdy poprzedni BMW G 310 R miał już światło stop w technologii diodowej, nowy BMW G 310 R ma teraz w pełni diodowy reflektor zapewniający jeszcze lepszą widoczność podczas jazdy nocą oraz diodowe kierunkowskazy zwiększające widoczność w ruchu drogowym. Nowy reflektor diodowy gwarantuje wyjątkowo jasne i jednorodne oświetlenie jezdni. Trzy funkcje świateł drogowych i świateł mijania – oraz, w zależności od kraju, także światła dzienne – można wygodnie obsługiwać za pomocą przycisków na lewej manetce.
BMW Motorrad prezentuje nowy custom bike – Blechmann R 18
4-stopniowa regulacja dźwigni ręcznej hamulca i sprzęgła
Zarówno dźwignia sprzęgła, jak i dźwignia hamulca mają teraz 4-stopniową regulację. Daje to korzyści ergonomiczne – zwłaszcza dla osób o małych dłoniach. Stopień 3. ustawienia dźwigni hamulca odpowiada przy tym poprzedniej szerokości uchwytu. W pozycji 1. dźwignia hamulca przesuwa się o 6 mm bliżej kierownicy.
Lekko zmodyfikowana stylistyka z dwoma atrakcyjnymi kolorami bazowymi i ekskluzywnym wariantem stylistycznym „Sport”
Również stylistyka nowego BMW 310 R emanuje dynamiką i zwinnością. Choćby w kolorystyce Dynamic Roadstera wyraźnie widać przy tym także pokrewieństwo ze sportowymi członkami rodziny, takimi jak BMW S 1000 R. Wspólne dla wszystkich trzech wariantów kolorystycznych BMW G 310 R są osłony bloku silnika – alternatora, sprzęgła i pompy wody – oraz podesty i uchwyty dla pasażera lakierowane w metalizowanym kolorze szarego tytanu.
Oprócz podstawowego niemetalizowanego koloru Cosmic Black i wyraźnie męskiego charakteru, innym dostępnym wariantem podstawowym jest teraz niemetalizowany kolor Polar White, który w połączeniu z niebieskimi malowaniami, w niesztampowy i dynamiczny sposób prezentuje tradycyjne kolory BMW. Nowy BMW G 310 R z pewnością siebie prezentuje swoje sportowe oblicze poprzez metalizowany kolor podstawowy Limestone, charakterystyczną czerwoną grafikę „R” na bocznych owiewkach oraz czerwoną ramę i felgi.
Wszystkie nowości BMW G 310 R:
- Silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5, elektronicznym sterowaniem przepustnicą i podwyższaniem prędkości obrotowej biegu jałowego.
- Samowspomagające sprzęgło antyhoppingowe.
- 4-stopniowa regulacja dźwigni ręcznej hamulca i sprzęgła.
- Nowy reflektor diodowy i kierunkowskazy diodowe.
- Osłony bloku silnika – alternatora, sprzęgła i pompy wody – oraz podesty i uchwyty pasażera lakierowane w metalizowanym kolorze szarego tytanu.
- Lekko zmodyfikowana stylistyka z dwoma atrakcyjnymi kolorami bazowymi i ekskluzywnym wariantem stylistycznym.
Źródło: BMW Motorrad