W pełni elektryczna Mazda MX-30 otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP, z wynikami 91% i 87% odpowiednio w kategoriach Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów i Bezpieczeństwo Dzieci. Rezultat 91% to najlepszy dotychczas zarejestrowany wynik w zakresie Ochrony Dorosłych Pasażerów wśród wszystkich pojazdów testowanych w najnowszej serii badań Euro NCAP 2020.
Mazda MX-30 otrzymała maksymalną notę w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego. MX-30 jest pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną pięciogwiazdkową notę w ramach nowych, bardziej rygorystycznych zasad testów zderzeniowych Euro NCAP 2020. Klasyfikacja na rok 2020 wprowadza nowe testy, które mają na celu sprawdzenie jak samochody sprostają długotrwałym potrzebom w zakresie ochrony pasażerów i lepszej ochrony po zderzeniu oraz promują najnowsze zaawansowane technologie wspomagania kierowcy.
Mazda MX-30 z dopłatami rządowymi w programie „Zielony samochód”
W pełni elektryczny kompaktowy SUV dołącza do Mazdy CX-5 (2017), Mazdy 6 (2018), Mazdy 3 oraz CX-30 (2019), które także otrzymały pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.
Mazda MX-30 wypadła imponująco we wszystkich czterech kategoriach testu Euro NCAP: Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów – 91%, Bezpieczeństwo Dzieci – 87%, Bezpieczeństwo Pieszego – 68% oraz Systemy Bezpieczeństwa – 73%.
Wysoka nota wynika z trzech kluczowych czynników: użycia architektury nadwozia Skyactiv-Vehicle o zwiększonej sztywności – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, zastosowania szerokiej gamy zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom identyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia lub urazu oraz zachowania wysokiego standardu ochrony pieszych.
Jednym z elementów wyróżniających ten w pełni elektryczny samochód kompaktowy są drzwi typu Freestyle, stanowiące dziedzictwo Mazdy RX-8 z 2003 roku. Nie wpływa to jednak niekorzystnie na bezpieczeństwo. W rzeczywistości „analiza zdeformowanej strefy kontrolowanego zgniotu w teście zderzenia czołowego z przesunięciem wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stanowi dużego zagrożenia dla pasażerów podczas zderzenia czołowego” – stwierdzili testerzy. „W obu testach zderzenia bocznego – odzwierciedlającego uderzenie przez inny pojazd i znacznie groźniejsze uderzenie w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w obu tych kategoriach.”
Z myślą o przyszłym społeczeństwie, które będzie wolne od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad zwiększaniem poziomu bezpieczeństwa w ramach filozofii Mazda Proactive Safety. Najwyższa dynamika jazdy, którą zapewnia technologia Skyactiv przyczynia się również do osiągnięcia przez Mazdę MX-30 nowych pięciogwiazdkowych wyników w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, zapewniając bardzo intuicyjną, przyjemną i w pełni elektryczną jazdę. Ułatwiając bezpieczną jazdę samochodem, technologie te zmniejszają ryzyko wypadków bez uszczerbku dla tradycyjnego charakteru Mazdy, jakim jest przyjemność prowadzenia samochodu.
Źródło: Mazda / EuroNCAP