Wiadomości

Nowy Volkswagen Golf Alltrack, seryjnie wyposażony w stały napęd 4MOTION, dostępny do zamawiania

Golf Alltrack to skrzyżowanie Golfa Varianta i SUV-a, dlatego Volkswagen standardowo wyposaża go w stały napęd na cztery koła (4MOTION). Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że Golf Alltrack nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych. Takie wrażenie szczególnie potęgują nowe, masywniejsze zderzaki z przodu i z tyłu.

Golf Alltrack dobrze radzi sobie z pokonywaniem nierówności w lekkim terenie i jest idealnym samochodem do holowania przyczepy, której maksymalna masa własna może wynosić do nawet 2.000 kg (ciężar hamowany, przy maksymalnym nachyleniu drogi do 12%). Nowy Alltrack korzysta z rozwiązań technicznych Golfa ósmej generacji.

Volkswagen systematycznie rozszerza gamę modeli Golfa ósmej generacji. Do oferty dołączył nowy Golf Alltrack, seryjnie wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

Volkswagen Golf R z silnikiem o mocy 320 KM – premiera

Golf Alltrack to model, który przestronność i praktyczność Golfa Varianta łączy z wyglądem i terenowymi właściwościami SUV-ów. Dlatego seryjnie jest wyposażony w układ przeniesienia napędu na cztery koła, silnik wysokoprężny o mocy 147 kW (200 KM), 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową oraz w płytę chroniącą silnik.

Na liście wyposażenia standardowego Golfa Alltrack znaleźć można m.in. Digital Cockpit Pro – cyfrowy, personalizowany zestaw wskaźników z komputerem pokładowym; system nawigacji Discover Media z usługą “Streaming&Internet” oraz liczne rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, w tym system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, czy aktywny tempomat ACC.



Dwulitrowa jednostka napędowa TDI oferowana dla Golfa Alltrack jest teraz wyposażana w dwa umieszczone jeden za drugim katalizatory SCR z osobnymi wtryskami czynnika AdBlue (tzw. Twindosing). Pierwszy katalizator znajduje się blisko silnika, dlatego szybko uzyskuje optymalną temperaturę roboczą. Dzięki temu krótko po uruchomieniu jednostki napędowej jej spaliny są skutecznie oczyszczane; umieszczenie katalizatora blisko silnika ma również zalety podczas jazdy, w sytuacji gdy jednostka napędowa nie jest mocno obciążona. Drugi katalizator SCR znajduje się pod podłogą, a ponieważ jest oddalony od silnika spaliny przed tym katalizatorem są nawet o 100 stopni Celsjusza chłodniejsze. Drugi katalizator pracuje najefektywniej gdy jednostka napędowa jest mocno obciążona, np. podczas jazdy autostradą lub gdy pojazd ciągnie przyczepę. Tak więc – niezależnie od stopnia obciążenia silnika – jeden z dwóch katalizatorów SCR zawsze pracuje w optymalnym zakresie temperatur, by zapewnić skuteczne oczyszczanie spalin z tlenków azotu, powstają wtedy jedynie woda i azot, który jest nieszkodliwy.

Z ofertą nowego Golfa Alltrack można zapoznać się na stronie internetowej Volkswagena.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Audi A6 Avant z polskimi cenami od 253 500 zł

Można już konfigurować i zamawiać nowe Audi A6 Avant, które zadebiutowało na początku marca. Ten…

13 godzin ago

Toyota C-HR+ – premiera światowa elektrycznej wersji

Nowa elektryczna Toyota C-HR+ będzie rywalizować w kluczowym dla europejskiego rynku segmencie C-SUV. Elegancka i…

13 godzin ago

Dacia – 50 elektrycznych aut dla Glovo i Eternis

Eternis, lider w branży urban mobility i partner największych aplikacji przewozowych w Europie, rozpoczął nowy…

13 godzin ago

Volkswagen przedstawia ID. EVERY1 – zapowiedź elektrycznego modelu w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku

Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo…

2 dni ago

Nowy Opel Grandland – elektryzujący w każdej wersji

Nowy Opel Grandland jest dostępny w niemieckich salonach już od kilku dni. Już od samego…

2 dni ago

Volkswagen Transporter – 75 lat historii na drogach

Volkswagen Samochody Dostawcze świętuje 75. rocznicę rozpoczęcia seryjnej produkcji jednego z najbardziej kultowych pojazdów użytkowych…

3 dni ago