Klasyki

Citroën – 40 lat modelu 2CV Charleston

W październiku 1980 roku w czasie międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu Citroën zaprezentował model 2CV 6 Charleston. Wersja specjalna Charleston, wyprodukowana w liczbie 8000 sztuk, odniosła tak ogromny sukces, że w lipcu 1981 roku weszła na stałe do gamy i była oferowana aż do momentu zakończenia produkcji 2CV. Ostatni 2CV, który zjechał z linii produkcyjnej 27 lipca 1990 roku, był właśnie w wersji Charleston.

Okoliczności nie sprzyjają zlotom i zgromadzeniom, jednak wciąż można (na nowo) zachwycić się 2CV pełnym szyku, z pewną dozą ekstrawagancji i dwukolorowym nadwoziem w 40 lat po premierze.

40 lat temu, w 1980 roku, Citroën wprowadził na rynek serię specjalną 8000 sztuk o nazwie 2CV 6 Charleston. Samochód kosztował 24 800 franków. Jak podano w opublikowanym wówczas komunikacie prasowym: „aby zadowolić purystów 2CV, przednie reflektory są okrągłe i zostały umieszczone w czerwonej obudowie”. Z szykownym, a zarazem ekstrawaganckim stylem, 2CV 6 Charleston reprezentował najwyższy poziom wykończenia oraz największą moc wśród wszystkich wersji tego modelu. Po wersji 2CV Spot z 1976 roku, 2CV 6 Charleston otworzył nowy rozdział serii specjalnych.

Chociaż jego wykończenie zostało zapożyczone z modelu Club, 2CV 6 Charleston wyróżniał się specjalną tapicerką i okrągłymi przednimi światłami, zaprojektowanymi na wzór reflektorów modelu 2CV Spécial.
W kolejnym roku, w lipcu 1981, seria limitowana stała się tak popularna, że przestano ograniczać jej produkcję: od tego momentu wersja masowo produkowana w zakładzie w Levallois weszła na stałe do gamy Citroëna. Wersja wielkoseryjna różniła się od edycji limitowanej chromowanymi przednimi reflektorami i szarą tapicerką z motywem rombów.

Citroën Milano Design City TIME TO BE MY AMI

Produkcja była kontynuowana w 1988 roku w zakładzie Mangualde w Portugalii. Modele produkowane w tym zakładzie można łatwo rozpoznać po oknach, na których umieszczona jest nazwa hiszpańskiego producenta szkła „Covina”.



W dniu 27 lipca 1990 roku o 16:30, ostatni samochód 2CV opuścił linię produkcyjną zakładu Mangualde. Był to model 2CV 6 Charleston w kolorach Szary Nocturne i Szary Cormoran. To 5 114 969. i jednocześnie ostatni wyprodukowany egzemplarz 2CV.

Źródło: Citroën



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

8 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

8 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago