Klimatyzacja w standardzie zapewnia komfort termiczny we wnętrzu, a cyfrowe radio gwarantuje optymalną jakość dźwięku. W szerokiej gamie wersji — od nowej Edition poprzez Elegance aż po nowe GS Line i najwyższą Ultimate — każdy znajdzie odpowiedni dla siebie zestaw wyposażenia.
We wszystkich wersjach nowego Crosslanda zastosowano Opel Vizor — jednolite rozwiązanie stylistyczno-konstrukcyjne, które porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów i optycznie poszerza samochód. Pośrodku wyeksponowano kultowe logo marki z symbolem błyskawicy. Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w najbliższej dekadzie, zapewniając osłonę nowoczesnym technologiom, które firma zaoferuje w bliższej i dalszej przyszłości.
Z tyłu nowe przyciemniane klosze świateł podkreślają charakterystyczny dla Opla motyw skrzydeł, a nowa czarna błyszcząca tylna klapa (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że zmodernizowany Crossland wydaje się szerszy i masywniejszy.
Nowy Crossland jest dostępny z wyposażeniem zaprojektowanym z myślą o kierowcach samochodów służbowych, którzy spędzają wiele godzin w trasie zarówno w pracy, jak i prywatnie. Crossland Business Edition (od 77 600 zł) z ergonomicznym fotelem kierowcy certyfikowanym przez AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcję na rzecz zdrowych pleców) oferuje znacznie podwyższony komfort w czasie długich podróży. Mocne reflektory LED w wyposażeniu standardowym zwiększają bezpieczeństwo i przyjemność jazdy nocą. Kamera cofania oraz czujniki parkowania z tyłu i z przodu likwidują stres towarzyszący tym manewrom. System Multimedia z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, zapewnia najlepszą łączność.
Fanów sportowej stylistyki zainteresuje Crossland GS Line (już za 77 900 zł). Nowa wersja wyposażenia — obejmująca między innymi czarne 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu, czarny dach, czerwone obramowanie bocznych szyb, przedni fotel kierowcy z atestem AGR oraz światła LED z przodu — sprawia, że kompaktowy SUV naprawdę wyróżnia się na drodze.
Pod względem maksymalnego komfortu wszystkie oczekiwania zaspokoi Crossland Ultimate. Najbogatszy wariant, w cenie już za 97 400 zł, ma bardzo szerokie wyposażenie standardowe z zakresu zaawansowanej techniki, luksusu i funkcjonalności. Ponadto opcjonalnie dostępny jest między innymi asystent parkowania z monitorowaniem martwej strefy, wyświetlacz projekcyjny (head‑up) i panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni. Samochód wyposażono również we flagowy system Multimedia Navi z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym. Opcjonalnie dostępne są również usługi OpelConnect. Ergonomiczne fotele kierowcy i pasażera z przodu mają tapicerkę z czarnej alcantary i atest AGR, dodatkowo można wyposażyć je w regulowane podgrzewanie. Komfort użytkowania podnoszą między innymi dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i przyciemniane szyby SolarProtect z tyłu oraz opcje takie jak podgrzewana kierownica i podgrzewana przednia szyba ThermaTec. System Keyless Start and Go umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie silnika bez używania kluczyka.
Nowy Crossland oferuje także wysoki poziom funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i przesuwana w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.
Nabywca Opla Crosslanda ma do wyboru oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności 1,2 oraz 1,5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i diesle o mocy 81 kW (110 KM) lub 88 kW (120 KM) spełniają już rygorystyczną normę emisji Euro 6d (zużycie paliwa wg NEDC: 5,0–3,5 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 113–93 g/km).
Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona w zawieszeniu przednim oraz belkę skrętną na tylnej osi. W połączeniu z poprawą pod względem precyzji kierowania i utrzymywania kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem i zwrotnością, a także stabilność przy prędkościach autostradowych.
Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip (dostępny na początku 2021 r.), który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni.
Źródło: Opel
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…
Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…
Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…