Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Przedłużenie naszej współpracy z Alfą Romeo to prawdziwe oświadczenie woli obu stron. W zespole Sauber, Alfa Romeo znalazła zaangażowanego, zorientowanego na wyniki partnera, któremu mogła powierzyć swoją markę: jesteśmy zaszczyceni, mogąc nieść w przyszłość dziedzictwo marki i być częścią przeszłych sukcesów Alfy Romeo. Obie strony zawsze dążyły, aby współpraca ta przyniosła efekty w dłuższej perspektywie: w ostatnich trzech sezonach położyliśmy pod to solidny fundament i zamierzamy czerpać korzyści z tej pracy w sezonie 2021 i kolejnych”.
Mike Manley, dyrektor generalny FCA: „Wyścigi i osiągi są głęboko zakorzenione w DNA Alfy Romeo. Marka narodziła się praktycznie na torze wyścigowym i dzisiaj nadal rywalizuje na najbardziej zaawansowanym technologicznie poziomie sportów motorowych. Współpraca z zespołem Sauber pozwala również naszym Klientom korzystać z ekskluzywnego know-how w dziedzinie wyścigów, jak ma to miejsce w przypadku nowych modeli Giulia GTA i GTAm, w projektowaniu których brał udział zespół techniczny Sauber Engineering, szczególnie w zakresie zaawansowanej aerodynamiki”.
Aby uczcić kontynuację współpracy i oddać hołd wszystkim fanom włoskich samochodów wyścigowych, Alfa Romeo przygotowała ekskluzywną grafikę nadwozia bolidu C39, które zostanie zaprezentowane na zbliżających się Mistrzostwa Imola Grand Prix, ważnym wydarzeniu i miejscu zarówno dla marki, jak i włoskiej tradycji sportów motorowych.
Zaprojektowane przez Centrum Stylu, przedstawia włoską flagę na górnej części pokrywy silnika i tylnym skrzydle, wtapiającą się w koloryt o nazwie „Speed-Pixel” wyróżniający się dynamiczną linią.
Logo przygotowane z okazji 110. rocznicy powstania marki Alfa Romeo pojawia się w widocznym miejscu, również na pokrywie silnika, wraz z napisem „Welcome back, Imola”, potwierdzając tym samym, że tor w Imoli to jeden z najbardziej ikonicznych i znakomitych torów wyścigowych we Włoszech. Od kategorii Touring i Sport po Formułę 1, Imola była miejscem wielkich zwycięstw Alfy Romeo we wszystkich trzech kategoriach.
Partnerstwo Alfy Romeo i Grupy Sauber wykracza poza świat wyścigów. Współpraca ta pozwala na przeniesienie wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów Alfy Romeo, z wykorzystaniem wiedzy działów inżynierii i aerodynamiki firmy Sauber oraz jej kompetencji w produkcji kompozytów i dodatków.
Alfa Romeo powierza również firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego zastosowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy przedni zderzak i regulowany przedni splitter, listwy progowe, wlot powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy. Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które, jak w przypadku Giulii Quadrifoglio, jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność na drodze przy dużych prędkościach. W przypadku Giulii GTAm, duża siła aerodynamiczna jest w stanie zapewnić imponujący współczynnik docisku, 2 razy większy niż w GTA i 3 razy większy niż w Giulii Quadrifoglio, który już teraz wyznacza standardy w swojej klasie.
Rok po rozpoczęciu działalności 24 czerwca 1910 roku, marka Alfa Romeo oficjalnie zadebiutowała w świecie zawodów motorowych, wygrywając swój pierwszy wyścig w Modenie. Od tamtej pory jej sportowa legenda wzbogaciła się o zwycięstwa i podia w wielu międzynarodowych mistrzostwach. Związek Alfy Romeo z Formułą 1 zapisał się w historii sportów motorowych: „Biscione”, jak Alfę Romeo nazywa się we Włoszech, zwyciężyło w pierwszych Mistrzostwach Grand Prix inauguracyjnego sezonu najważniejszej kategorii wyścigów samochodowych w 1950 roku, z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”. Sukces ten został powtórzony w 1951 roku przez Juana Manuela Fangio za kierownicą Alfetty 159. Odnowienie tego zaangażowania jest także idealnym sposobem na kontynuowanie obchodów 110-lecia marki.
Źródło: Alfa Romeo
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…