Pięć lat po debiucie rynkowym w 2016 roku Renault odnawia model Megane GrandCoupé, trójbryłowy prestiżowy sedan o smukłych kształtach i wzmacnia wszystkie atuty związane z przyjemnością prowadzenia i komfortem, które zadecydowały o jego sukcesie.
Renault Megane GrandCoupé , bardzo ceniony przez klientów poszukujących prestiżowego sedana z segmentu C, sprzedał się w liczbie 200 000 egzemplarzy od wprowadzenia na rynek w 2016 roku. Jest dostępny na rynkach około trzydziestu krajów i przyczynia się do rozwoju Renault na arenie międzynarodowej. Wyróżniający się wyrafinowaną stylistyką Nowy Renault Megane GrandCoupé został wyposażony w najnowsze technologie. które zwiększają komfort i bezpieczeństwa jazdy. Wyrazista, mocna stylistyka podnosi atrakcyjność samochodu w oczach wymagających klientów.
Elegancka i wyrafinowana stylistyka
Nowy Renault Megane GrandCoupé został wyposażony w światła z technologią 100% LED Pure Vision, które zdecydowanie lepiej sprawdzają się na drodze, w charakterystycznym dla Renault układzie w kształcie litery C (C-Shape).
Z przodu zobaczymy nowy zderzak i nową osłonę chłodnicy z chromowanymi elementami ozdobnymi. Przed nadkolami przednich kół pojawiły się wloty powietrza, które poprawiają aerodynamikę nadwozia. Boki Nowego Megane GrandCoupé otrzymały nowe elementy ozdobne błotników i podświetlone klamki drzwi.
Nowy Renault Megane i Megane E-TECH Plug-in Hybrid
Nowy Megane GrandCoupé jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym w nowym kolorze Szarym Highland. Dostępne są również nowe wzory obręczy kół w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Ergonomiczne, nowoczesne i komfortowe wnętrze
Nowy Megane GrandCoupé ma cyfrowy zespół zegarów i wskaźników o przekątnej do 10,25”, który może obejmować także nawigację GPS, pozwalając kierowcy w bardzo intuicyjny sposób spersonalizować ustawienia.
Na desce rozdzielczej może też być zamontowany (w zależności od poziomu wyposażenia) nowy, dwukrotnie większy ekran multimedialny 9,3”. Pionowy tablet dodaje wnętrzu nowoczesności. Dzięki nowemu systemowi multimedialnemu online Renault EASY LINK, zapewnia łatwy dostęp do bogatego zestawu usług nawigacji i usług informacyjno-rozrywkowych („infotainment”) oraz ustawień MULTI-SENSE. Dla zapewnienia lepszej ergonomii przyciski sterowania systemami wspomagania prowadzenia umieszczono na kierownicy. Łatwiejszy jest też dostęp do przełączników na środkowej konsoli, np. wyświetlania temperatury.
Nowy Megane GrandCoupé wzbogaca się też o fotochromatyczne, bezramkowe wewnętrzne lusterko wsteczne i chromowane wykończenie przełączników klimatyzacji. Całość wyposażenia wnętrza uzupełniają nowe rodzaje tapicerek. Kierowca ma teraz do dyspozycji elektrycznie regulowany fotel, zapewniający mu lepiej dopasowaną i wygodniejszą pozycję za kierownicą.
Spersonalizowane doznania z jazdy
System multimedialny Renault EASY LINK z nowym, płynnie działającym i bardziej intuicyjnym interfejsem, wzorowanym na smartfonach, ma system poleceń głosowych, zestaw telefoniczny kompatybilny z systemem Android Auto i Apple CarPlay, a także nawigację z wyszukiwaniem adresów Google, ceny paliw i informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Aplikacja MY Renault na smartfony i oferta Renault EASY CONNECT (dostępna w zależności od kraju) umożliwiają nowe sposoby korzystania z usług mobilnych, zarówno w samochodzie jak i poza nim: zdalne interaktywne komunikowanie się z samochodem, lokalizacja samochodu, nawigacja „od drzwi do drzwi” itd.
Technologia Renault MULTI-SENSE z czterema trybami jazdy (Eco, Comfort, Sport i MySense – w zależności od wersji silnikowej) została udoskonalona, aby zapewnić użytkownikom jeszcze bardziej emocjonujące doznania z jazdy. Nowością jest lepsza ergonomia, która zapewnia bardziej intuicyjną obsługę i łatwiejszą zmianę ustawień, nowe kolory oświetlenia ambientowego i aplikacja R-Sound, dzięki której można zmienić brzmienie silnika.
Cyfrowe ekrany zespołu zegarów i wskaźników (o przekątnej 7,0 lub 10,25”) oferują możliwość personalizacji za pomocą widżetów, informujących np. o zużyciu paliwa w trybie Eco czy mocy silnika w trybie Sport.
Nowe systemy wspomagania prowadzenia zwiększające bezpieczeństwo
Megane GrandCoupé został wyposażony w nowe systemy wspomagania prowadzenia, które zwiększają bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia:
-Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go utrzymuje zależnie od aktualnej prędkości bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz steruje przyspieszaniem i hamowaniem samochodu.
-Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) ma obecnie funkcję wykrywania pieszych. Ostrzega kierowcę i zwiększa bezpieczeństwo. Jeśli kierowca nie zareaguje, może również włączyć hamowanie.
-System ostrzegania o przeszkodach przy wyjeździe z miejsca postojowego (RCTA) wykrywa zbliżające się przeszkody i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji przy manewrowaniu na wstecznym biegu.
Dodano również funkcję Auto-hold hamulca ręcznego, która powoduje, że samochód nie rusza z miejsca po puszczeniu hamulca, dla zapewnienia jeszcze większego komfortu w mieście. Nowy Megane GrandCoupé jest nadal wyposażony w pełną gamę systemów wspomagających, które zapewniają bezpieczną i wygodną jazdę, takich jak system kontroli pasa ruchu (LDW), system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA) i system monitorowania martwego pola (BSW).
Gama silników wzbogacona o nową jednostkę 1.0 TCe
Nowy Megane GrandCoupé jest oferowany z rozszerzoną gamą silników dostosowanych do różnych sposobów użytkowania samochodów przez klientów i spełniających wymagania normy Euro 6D FULL:
-W ofercie silników benzynowych jest to nowa jednostka 1.0 TCe z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępna w efektywnej energetycznie wersji o mocy 115 KM (z mechaniczną skrzynią biegów), zoptymalizowanej pod kątem ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2.
-W ofercie jest też wciąż dostępny silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM z filtrem cząstek stałych i z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-stopniową, automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem.
-W ofercie silników wysokoprężnych jest to jednostka 1.5 Blue dCi w wersji o mocy 115 KM z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-stopniową, automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem.
Źródło: Renault