Dla Klientów preferujących dynamiczne i pełne charakteru życie, czeka sportowa odmiana modelu w nowej wersji Sport; a dla tych, którzy tęsknią za wędrówką i przygodą, „dusza” Cross w wersjach wyposażenia City Cross i Cross.
Nowa Panda stanowi zatem naturalną ewolucję projektu będącego od 40 lat synonimem uroku, prostoty obsługi i wszechstronności. Panda ma to wszystko i wiele więcej: to „marka” pełna wartości funkcjonalnych i emocjonalnych, symbol wolności podróżowania, a także produkt, który stał się nieodłączną częścią zbiorowej pamięci, podobnie jak inne przykłady niezwykłej włoskiej kreatywności: od Fiata 500 po Vespę Piaggio, od kawiarki Moka Bialetti po popielniczkę Cubo Bruno Munariego.
„Od 1980 roku aż do dzisiaj, kultowy miejski samochód Fiata podbił serca wszystkich, bijąc tak wiele rekordów: bezkonkurencyjny bestseller we Włoszech od 8 lat z rzędu i lider – razem z 500 – na europejskim rynku samochodów miejskich, ze sprzedażą ponad 375 000 sztuk rocznie”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth w regionie EMEA. „Dużą role w tym sukcesie odegrały liczne serie specjalne zapoczątkowane w ostatnich latach, mające na celu odkrywanie przez samochód miejski nowych obszarów”.
Niektóre z najnowszych serii specjalnych – Panda Waze 2018 oraz Panda Wind i Panda Trussardi 2019, znane odpowiednio, jako „najbardziej social” i „luksusowa Panda” – pomogły modelowi stać się najlepiej sprzedawanym samochodem miejskim w Europie.
Pałeczka przechodzi teraz na nową Pandę, która osiąga pełną dojrzałość, robiąc kolejny krok naprzód w zakresie poszanowania środowiska, technologii, indywidualności, przyjemności prowadzenia i funkcjonalności. Panda zawsze wyróżniała się we wszystkich tych dziedzinach oryginalnymi, genialnymi i zaskakującymi rozwiązaniami, które umożliwiły „magicznemu pudełku” ewolucję na przestrzeni lat, pozostając zawsze wiernym sobie.
Nowa Panda jest jedynym samochodem miejskim w tym segmencie, który może poszczycić się pełną gamą pod względem systemów napędu (4×2 i 4×4) oraz silników (hybryda, benzyna 4×4). Wszystko to „zapakowane” w znaną, solidną i wygodną „formę”, która uwodzi każdego swoim urokiem i zachęca do wspólnej jazdy, zarówno w mieście jak i na najbardziej oddalonych górskich szlakach. Nie wspominając już o szczegółach, które przyniosły jej światową sławę: kompaktowe wymiary nadwozia, konfigurowalne duże wnętrze i oryginalne kombinacje kolorów.
Pierwszą odmianą w nowym miejskim świecie „Life” jest poziom Panda, podstawowa wersja wyposażeniowa w gamie: przystępny cenowo samochód pełen inteligentnych rozwiązań, dzięki którym jest idealny do każdego rodzaju podróży. Drugi poziom wyposażenia to prawdziwa nowość w tej wersji modelu: nowa Panda City Life, filar gamy, skierowana do Klientów poszukujących najlepszego stosunku ceny do zawartości, jeśli chodzi o samochód miejski, bez uszczerbku dla atrakcyjnego i wyróżniającego się stylu.
Panda City Life oferuje nowe zderzaki przednie, nowe listwy progowe i nowe 15” obręcze kół „Life” stanowiące idealne połączenie z różnymi kontrastującymi elementami w kolorze czarnym, dostępnymi w standardzie: od relingów dachowych po listwy boczne drzwi, od obudowy lusterek bocznych po klamki drzwi. Miejską „duszę” odnajdujemy również w kabinie wyróżniającej się dwukolorową szarą tapicerką foteli i deską rozdzielczą w kolorze atracytowym. Seryjne wyposażenie oferuje: klimatyzację manualną i system Uconnect z radiem DAB, technologię Bluetooth 2.1 i specjalny uchwyt na smartfona zainstalowany na desce rozdzielczej (opcjonalnie dostępne jest nowe radio DAB z 7” wyświetlaczem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™).
Nowa Panda Sport, dla Klientów kochających aktywny tryb życia
Przeznaczona dla młodego, dynamicznego Klienta kochającego sportowy, pełen charakteru styl, nowa Panda Sport uzupełnia „rodzinę Fiat Sport” składającą się obecnie z modeli 500X, 500L i Tipo.
Nowa wersja jest natychmiast rozpoznawalna dzięki charakterystycznym elementom stylistycznym, jak: nowe dwukolorowe 16” felgi aluminiowe z czarno-czerwonym elementem centralnym; klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, opcjonalnie dostępne mogą być w kolorze błyszczącej czerni w połączeniu z czarnym dachem oraz ekskluzywne chromowane logo „sport” na panelu bocznym, nad kierunkowskazem. Dostępny jest również nowy, ekskluzywny szary kolor Matt Grey.
Podobne odważne akcenty odnajdujemy także we wnętrzu, w których wyróżniają się nowa deska rozdzielcza w kolorze tytanowym, panele drzwi ze skóry ekologicznej, czarny sufit i nowa ciemnoszara materiałow tapicerka z wstawkami ze skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami. Klient poszukujący jeszcze bardziej odważnego wizerunku, może na zamówienie wyposażyć nową Pandę Spot w pakiet Pandemonio – ukłon w stronę zestawu wprowadzonego w 2006 roku dla Pandy 100 KM – który zawiera czerwone zaciski hamulcowe, przyciemnione szyby i nową kierownicę ze skóry techno z czerwonymi przeszyciami.
Ponadto, funkcjonalności w standardzie obejmują nowe radio DAB z 7” wyświetlaczem dotykowym kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™.
Trzecią odmianą nowej Pandy jest wersja „Cross”, dostępna w wyposażeniu City Cross i Cross, o charakterystycznym, terenowym wyglądzie. Obie wersje są dostępne z napędem 4×2 i 4×4.
W szczególności, nowa Panda City Cross została zaprojektowana z myślą o Klientach poszukujących, miejskiego samochodu w przystępnej cenie, przypominającego samochód terenowy: a zatem samochodu pozwalającego odpocząć od codziennej rutyny i zanurzyć się w ekscytujących miejskich przygodach.
Pod względem estetycznym model pojawia się w nowej pastelowej kolorystyce Niebieski Ceramic, doskonale współgrającej z nową dwukolorową (niebiesko-czarną) tapicerką z elementami techno skóry na panelach drzwi i siedzeniach, te ostatnie ozdobione są srebrnymi przeszyciami i tkaniną po bokach. Na środku deski rozdzielczej znajduje się radio Uconnect Mobile lub opcjonalne nowe 7” radio z ekranem dotykowym oraz automatyczna klimatyzacja, która stanowi wyposażenie standardowe. Dopełnieniem nowej Pandy City Cross są światła DRL LED i elementy w kolorze czarnym, jak relingi dachowe i listwy ochronne drzwi, które podkreślają jej miejski wygląd.
Wreszcie, nową gamę dopełnia Panda Cross, najwyższa wersja tej gamy o terenowym charakterze i wyglądzie oraz najlepszym wyposażeniu dla tych, którzy chcą mieć samochód all inclusive. Jest on wyposażony w stylowe nowe 15” obręcze kół, osłony lakierowane z efektem chromu, relingi dachowe i listwy boczne drzwi z czarnym napisem „cross”.
Szeroka gama wyposażenia standardowego obejmuje tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą, nowe panele drzwiowe wykonane z czarnej techno skóry, nową deskę rozdzielczą imitującą drewno, wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu oraz nowy system Uconnect z 7” ekranem dotykowym i cyfrowym radiem DAB, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™. Kolejną nowością są dwukolorowe fotele wykonane z myślą o zrównoważonym rozwoju, których środkowy panel jest obity specjalną ekologiczną tkaniną uzyskaną w co najmniej 37% z przetworzonego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Fotele są ozdobione brązowymi przeszyciami bocznymi, detalami ze skóry ekologicznej i specjalnym logo „cross”.
Po raz pierwszy w modelu dostępne jest nowe radio DAB z 7” ekranem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto™. Apple CarPlay płynnie integruje smartfon z wyświetlaczem, dzięki czemu Użytkownicy mogą obsługiwać połączenia, uzyskiwać dostęp do muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości, uzyskiwać optymalne wskazówki dotyczące kierunku jazdy, bazując na informacjach o ruchu drogowym i wiele innych rzeczy, pozostając ciągle skupionym na jeździe.
Nowy silnik Mild Hybrid dostępny już w całej gamie
Wprowadzona w lutym br. w Pandzie Hybrid Launch Edition, ekskluzywnej serii specjalnej, która zadebiutowała w podobnym czasie, co 500 Hybrid Launch Edition, technologia Mild Hybrid, jest teraz dostępna w całej linii produktów nowej Pandy, zapewniając wszystkie zalety wydajnego, kompaktowego, lekkiego i przystępnego napędu hybrydowego. Krótko mówiąc, jest to najlepsze rozwiązanie dla samochodów miejskich i doskonale wpisuje się w podejście Fiata, coraz bardziej zrównoważonego pioniera technologii i innowacyjności w dziedzinie mobilności.
Silnik benzynowy Mild Hybrid łączy w sobie nowy, litrowy silnik 3-cylindrowy w normie Euro 6D Final z rodziny FireFly o mocy 70 KM (51,5 kW) z z silnikiem elektrycznym BSG (Belt integrated Starter Generator). Ten ostatni odzyskuje energię podczas hamowania i zwalniania, przechowuje ją w akumulatorze litowym o pojemności 11 Ah i wykorzystuje, przy maksymalnej mocy 3,6 kW, do ponownego uruchomienia silnika w trybie Stop&Start i wspomagania go podczas przyspieszania.
W porównaniu do wersji 1.2 Fire o mocy 69 KM, silnik Pandy Mild Hybrid redukuje zużycie paliwa a także zmniejsza emisję CO2 średnio nawet o 30%, gwarantując te same osiągi i zapewniając bardzo wysoki komfort, nawet podczas ponownego uruchamianie silnika. Dzięki systemowi BSG, silnik spalinowy może ponownie uruchomić się bardzo cicho i bez drgań podczas zatrzymywania i ponownego ruszania.
Napęd składa się z nowej, 6-biegowej skrzyni biegów, zaprojektowanej w celu jeszcze większej optymalizacji zakresu pracy silnika. Nowa Panda Hybrid daje również Klientom dostęp do wszystkich przywilejów wynikających homologacji pojazdów hybrydowych, które – w zależności od lokalnych przepisów – obejmują swobodny wjazd i poruszanie się po centrum miasta, tańsze parkowanie oraz ulgi podatkowe.
Pakiet D-Fence by Mopar
Na zamówienie, nowa Panda może zostać również wyposażona w nowy Pakiet ochronny D-Fence by Mopar, składający się z trzech urządzeń zapewniających optymalną higienę samochodu: filtr, który zatrzymuje zanieczyszczenia przedostające się do samochodu z zewnątrz, blokuje drobne cząsteczki i pochłania 100% alergenów a także zmniejsza o 98% tworzenie się pleśni i bakterii; oczyszczacz powietrza, który umieszczany jest w kabinie samochodu i który odfiltrowuje mikrocząsteczki, jak pyłki lub bakterie; lampa UV, która dezynfekuje wszystkie najczęściej dotykane elementy w kabinie samochodu, jak kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i fotele.
Prześledzić historię Fiata Pandy to przewertować album wspomnień z czterech dekad samochodu, który ewoluował, będąc stale na bieżąco, jednocześnie pozostając wiernym sobie. W tym tkwi sekret sukcesu tego miejskiego, 100-procentowego Fiata: samochodu „na każdą okazję” znanego – od premiery w 1980 roku na Salonie Samochodowym w Genewie – jako „magiczne pudełko” pełne oryginalnych, pomysłowych i zaskakujących pomysłów. Aby opowiedzieć o czterdziestu latach sukcesów włoskiej ikony, marka nakręciła trzy filmy poświęcone: układowi napędowemu, stylowi i inwencyjnym rozwiązaniom, w których Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth w regionie EMEA, sięga do przeszłości, by odkryć tajemnice Pandy i z optymizmem patrzy w przyszłość tego ponadczasowego modelu.
Krótko mówiąc, Panda zawsze była źródłem nowinek w swoim segmencie. Na przykład, w dziedzinie ekologiczności, Panda Elettra (1990) była jednym z pierwszych w Europie seryjnie produkowanych samochodów z napędem elektrycznym, natomiast Panda Natural Power (2006) była pierwszym samochodem zasilanym metanem produkowanym na szeroką skalę, a rok później pojawiła się Panda EasyPower napędzana LPG.
W tym roku, Panda Hybrid Launch Edition wraz z 500, była pierwszym samochodem Fiata z silnikiem Mild Hybrid, gotowym do zrewolucjonizowania miejskiej mobilności. Jeśli dodamy do tego technologiczną innowacyjność, to model Fiata nie ma sobie równych: już w 1983 roku był pierwszym miejskim samochodem z napędem 4×4, a w 2013, jako pierwszy w swojej klasie oferował automatyczne hamowanie awaryjne. Niezaprzeczalnym jest też fakt, że jego niepowtarzalny charakter zafascynował zarówno opinię publiczną, jak i międzynarodową prasę branżową: wystarczy wspomnieć o prestiżowych tytułach „Car of the Year” (2004) – Panda była pierwsza w swoim segmencie, która otrzymała tę nagrodę – czy tytuł „Najlepszego samochodu 4×4 2019 roku”, przyznany przez brytyjski magazyn 4×4 Magazine.
Wspaniała historia rekordów toczy się również w obszarze „rozrywki”: w 2004 roku był to pierwszy samochód miejski, który dotarł na wysokość 5200 metrów do bazy na Mont Everest a w 2017 roku Panda Cross 4×4 ukończyła legendarny Rajd Dakar, zdobywając zaszczytny tytuł pierwszego włoskiego auta, pierwszego modelu Fiata i pierwszego samochodu z produkcji seryjnej, który dokonał tego wyczynu.
Rekordy Fiata Pandy na tym się jednak nie kończą: oprócz tego, że Panda osiągnęła liczbę ponad 8 milionów sztuk sprzedanych w ciągu 40 lat, w tym roku nadal jest królową sprzedaży we Włoszech – od ośmiu lat jest najlepiej sprzedawanym samochodem w historii – i potwierdza swoją pozycję lidera w Europie, ze wzrostem w porównaniu do 2019 roku (+3%) i najwyższym udziałem w rynku osiągniętym od 2012 roku do dziś (17,1%).
Źródło: Fiat
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…