Z programu „EKO DRIVERS” mogą skorzystać zarówno osoby prywatne, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa. Warunkiem skorzystania z rabatów oraz promocyjnego finansowania zakupu hybrydowych i elektrycznych modeli marki Kia jest przedstawienie zaświadczenia o posiadaniu instalacji fotowoltaicznej lub rachunku, który potwierdza opłatę za korzystanie z usług fotowoltaicznych.
Programem „EKO DRIVERS” są objęte modele: Ceed kombi, XCeed i Niro – wszystkie w wersji hybrydowej typu plug-in – oraz e-Soul i e-Niro, czyli samochody elektryczne. W ramach programu „EKO DRIVERS”, oprócz rabatu do nawet 14.000 zł, Kia oferuje kredyt 50/50 z RRSO 0% oraz leasing 100,01%.
– hybrydowy układ napędowy typu plug-in w modelach Ceed kombi i XCeed składa się z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i benzynowej jednostki napędowej 1.6 GDI – łączna moc wynosi 141 KM
– współpraca układu napędowego z 6-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach zapewnia znacznie przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów
– e-Soul i e-Niro oferują, do wyboru, dwa silniki o mocy 136 KM lub 204 KM w połączeniu z akumulatorami o pojemności – odpowiednio –39,2 kWh lub 64 kWh
– zasięg do 452 km w wypadku e-Soula i do 455 km w wykonaniu e-Niro to zasługa o nawet 30% mniejszego zużycia energii niż w wypadku najlepiej sprzedającego się dotychczas samochodu elektrycznego w Europie
Wyposażone w hybrydowy układ napędowy typu plug-in nowe wersje modeli z bestsellerowej rodziny Ceed są atrakcyjną alternatywą nie tylko dla samochodów napędzanych silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, ale również dla klasycznych hybryd. Ich układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny Kappa wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Kia zwiększa udział w rynku w Polsce oraz bije rekordy w Europie
Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdyauto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Kia Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a Kia XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych. Jeśli samochód jest zasilany energią ze źródeł odnawialnych, która pochodzi z własnej instalacji fotowoltaicznej, nie tylko koszt ładowania akumulatora jest zerowy. Zerowe jest również obciążenie środowiska naturalnego, gdy Ceed kombi i XCeed są wykorzystywane jako samochody bezemisyjne.
Kia e-Soul i Kia e-Niro są oferowane z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru. Mniejszy z akumulatorów, o pojemności 39,2 kWh, gwarantuje zasięg do 277 km. Od 0 do 100 km/h Kia e-Soul z silnikiem o mocy 136 KM przyspiesza w 9,9 s. Mocniejsza odmiana, napędzana silnikiem o mocy 204 KM, w sprincie ze startu zatrzymanego do 100 km/h jest o 2 s szybsza. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, seryjnie montowana w e-Soulu z większym akumulatorem i oferowana jako opcja do e-Soula z mniejszym, umożliwia ładowanie akumulatora przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW. Wówczas czas ładowania od 20% do 80% pojemności akumulatora wynosi zaledwie 42 minuty.
Kia e-Niro wyposażona w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm. Przyspieszenie e-Niro od 0 do 100 km/h wynosi 7,8 sekundy. Dzięki elektrycznemu silnikowi e-Niro porusza się bardzo cicho nie tylko przy niskich prędkościach. Ta wersja Niro ma jeszcze niższy współczynnik oporu powietrza (cx = 0,29) niż odmiany hybrydowe (cx = 0,30). Nadwozie o wysokiej sprawności aerodynamicznej generuje niewielki hałas powietrza opływającego karoserię, a laminowana przednia szyba, osłona wycieraczki szyby przedniej, aerodynamicznie wyprofilowane osłony lusterek bocznych i relingi dachowe sprawiają, że podczas jazdy w kabinie e-Niro panuje błoga cisza.
Źródło: Kia