– Pod maską fastbacka pracuje znany 3,3-litrowy silnik V6 T-GDi o mocy 370 KM
– Kia Stinger jest teraz oferowana wyłącznie w topowej wersji GT, z napędem na cztery koła, 8-stopniową przekładnią automatyczną i bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym
– W standardzie nowy system multimedialny z 10,25-calowym ekranem, zapewniający łączność z internetem
– Szeroka gama systemów poprawiających bezpieczeństwo obejmuje m.in. nowego asystenta martwego pola z funkcją wyświetlania obrazu na ekranie komputera pokładowego (Blind-Spot View Monitor)
– Kia Stinger po faceliftingu jest oferowana w Europie z 7-letnią gwarancją na 150.000 km
Polska pod względem popularności Stingera, ze sprzedażą na poziomie ponad 1.600 egzemplarzy,plasuje się na trzecim miejscu w Europie.Od 2017 roku, kiedy rozpoczęła się sprzedaż tego modelu na Starym Kontynencie, nabywców znalazło w sumie około 10.000 Stingerów.
Z zewnątrz, w ramach faceliftingu,Kia Stinger zyskała m.in. nowe tylne lampy LED wraz z listwą świetlną biegnącą przez całą szerokość nadwozia oraz kierunkowskazami, które składają się z 10 pojedynczych diod LED.
Bardzo bogate wyposażenie standardowe obejmuje, między innymi, nowe systemy asystujące –system autonomicznego hamowania wzbogacony o asystenta skrętu w lewo, asystent jazdy utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie oraz system automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń.
W ofercie znajduje się opcjonalny pakiet Prestige Line, w skład którego wchodzą – asystent martwego pola z nową funkcją zmiany pasa ruchu w przypadku ryzyka kolizji, monitoring martwego pola z wyświetlaniem obrazu na zestawie wskaźników, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z nową funkcją automatycznego zatrzymania, system bezpiecznego wysiadania, system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360˚ oraz indukcyjna ładowarka. Cena pakietu – 5.000 zł. Wyposażenie dodatkowe nowego Stingera obejmuje również czarną lub czerwoną tapicerkę ze skóry Nappa wraz z wentylowanymi fotelami – dopłata wynosi 3.000 zł.Dopłaty nie wymaga nowa, sportowa tapicerka zamszowo-skórzana w kolorze czarnym z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa. Oprócz lakieru metalizowanego za 3.000 lub 4.000 zł (lakier specjalny High Chroma Red) do Stingera GT dokupić można jeszcze tylko elektrycznie sterowane okno dachowe z roletą przeciwsłoneczną (dopłata – 4.000 zł).
„Stinger to topowy model marki Kia w Europie. Samochód stworzony z myślą o kierowcach, którzy lubią pokonywać duże odległości w sposób bardzo komfortowy i którzy cenią wyjątkowy styl” – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska. „Stinger po faceliftingu ma jeszcze więcej cech typowych dla modeli klasy Gran Turismo – z mocnym, turbodoładowanym silnikiem V6, stałym napędem na cztery koła oraz ze stylowymi detalami i nowymi systemami asystującymi na czele. Wszystko razem sprawia, że atrakcyjność Stingera dla kupujących w Polsce jest jeszcze większa niż wcześniej”.
Kia Stinger po faceliftingu wyróżnia się nowymi detalami stylistycznymi na zewnątrz oraz wysokiej jakości materiałami w kabinie. Ponadto, od teraz nabywcy mają większy wybór kolorów i materiałów wykończenia wnętrza. Kabina Stingera w nowej odsłonie w szczególny sposób potwierdza jego przynależność do samochodów klasy Gran Turismo.
Do oferty wprowadzono nowe, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów o geometrycznym wzorze, które podkreślają sportowy charakter Stingera. Sportowy fastback marki Kia po raz pierwszy jest dostępny w kolorze Ascot Green.
Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że w kabinie Stingera po faceliftingu nic się nie zmieniło. Po bliższym poznaniu okazuje się jednak, że wprowadzono w niej szereg subtelnych zmian. Dolna część kierownicy ma nowe, metaliczne wykończenie, które nawiązuje do chromowanej ramki otaczającej zestaw wskaźników. Z kolei, lusterko wsteczne nie ma ramki, co jednocześnie nadaje mu nowoczesny wygląd i poprawia widoczność do tyłu.
W zależności od wykończenia,tapicerka na desce rozdzielczej i drzwiach może mieć kontrastowe szwy. Konsola środkowa jest wykończona aluminium. Na jej szczycie znajduje się 10,25-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, z nowym wykończeniem w kolorze błyszczącej czerni. W kabinie zastosowano nowe nastrojowe oświetlenie. Kierowca ma do wyboru aż 64 kolory światła, które subtelnie podkreślają luksusowy charakter kabiny oraz funkcję relaks – do wyboru jest 6 seansów relaksacyjnych: morze, deszcz, las, kominek, kawiarnia, śnieg.
Znaczna większość z dotychczasowych nabywców Stingera zdecydowała się na wybór mocnego 3,3-litrowego silnika V6 T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem). Dlatego Stinger w nowej odsłonie jest oferowany wyłącznie z tą jednostką napędową. Zapewnia ona doskonałe przyspieszenie i charakteryzuje się błyskawiczną reakcją na polecenia kierowcy.
3,3-litrowy silnik V6 T-GDi generuje maksymalną moc 370 KM przy 6000 obr./min. Dzięki dwóm turbosprężarkom maksymalny moment obrotowy wynosi aż 510 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów – od 1300 do 4500/min., co zapewnia doskonałe osiągi w każdej sytuacji na drodze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Stingerowi V6 T-GDi zaledwie 4,9 sekundy, co sprawia, że jest to najszybszy samochód, który Kia kiedykolwiek sprzedawała w Europie.
Silnik seryjnie współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która zmienia biegi szybko, płynnie i znakomicie pasuje do charakteru samochodu klasy Gran Turismo.Dodatkowym atutem Stingera jest seryjny napęd na cztery koła.
Stinger po faceliftingu jest wyposażony w zmodernizowany system multimedialny, który umożliwia korzystanie z nowych funkcji.
Od teraz topowy model marki Kia standardowo jest oferowany z 10,25-calowym ekranem dotykowym z nowym interfejsem graficznym i usługami cyfrowymi UVO Connect drugiej fali pozwalającymi np. tworzyć profile użytkowników samochodu. Nowy system multimedialny, za pomocą łącza Bluetooth, umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń – jednego do obsługi telefonu z zestawem głośnomówiącym z możliwością korzystania z multimediów, drugiego tylko do obsługi multimediów. Szeroki ekran dotykowy można podzielić na trzy pola, które zapewniają bezpośredni dostęp do różnych informacji lub funkcji. Nowy system multimedialny w standardzie oferuje Apple CarPlay i Android Auto oraz umożliwia sterowanie wybranymi funkcjami, jak np. radio, telefon, multimedia za pomocą komend głosowych.
Ponadto,Stinger po faceliftingu jest dostępny z 7-calowymcyfrowym zestawem wskaźników. Kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, z żywą grafiką przystosowaną do różnych trybów jazdy, który znajduje się między obrotomierzem i prędkościomierzem, dostarcza informacje w sposób bardzo czytelny.
Nowe systemy asystujące i zwiększające bezpieczeństwo
Kia Stinger po faceliftingu– oprócz licznych, zaawansowanych systemów asystujących, które oferowała już wcześniej– jest również wyposażona w szereg nowych lub udoskonalonych, zapewniających jeszcze lepszą ochronę kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg.
Systemy asystujące Stingera obejmują między innymi:
Systemy asystujące zastosowane w Stingerze po raz pierwszy:
Stinger, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest oferowany z 7-letnią gwarancją na 150.000 kilometrów.
Nadwozie i napęd
Czteroodrzwiowy, pięciomiejscowy fastback o samonośnym nadwoziu wykonanym ze stali, napędzany 3,3-litrowym silnikiem benzynowym. Napęd na cztery koła, za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej.
Silnik
3,3 l V6 T-GDi/ 370 KM benzynowy
Rodzaj V6, twin-turbo
Pojemność skokowa 3342 cm3
Średnica cylindra x skok 92,0 x 83,8 mm
Stopień sprężania 10,0:1
Maksymalna moc 370 KM (272 kW) przy 6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 510 Nm w przedziale od 1300 do 4500 obr./min.
Liczba zaworów 24 (4 na cylinder)
Zasilanie paliwem GDI (wtrysk bezpośredni)
Przeniesienie napędu
Na cztery koła.
Skrzynia biegów
8-stopniowa automatyczna.
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,9
Prędkość maksymalna (km/h) 270
Zawieszenie kół
Przednie Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów
Tylne Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Układ kierowniczy
Rodzaj Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne o zmiennym przełożeniu
Liczba obrotów kołem kier. 2,3
Średnica zawracania 11,7 m
Hamulce (Brembo)
średnica z przodu / z tyłu (mm) 350 / 340
z przodu tarczowe wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi
z tyłu tarczowe wentylowane z zaciskami 2-tłoczkowymi
Koła i opony
3.3 V6 225/40 R19, 8,0J x 19, obręcze kół z lekkich stopów (z przodu)
255/35 R19, 8,5J x 19, obręcze kół z lekkich stopów (z tyłu)
Koło zapasowe dojazdowe
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4 830
Szerokość całkowita* 1 870
Wysokość całkowita 1 490
Rozstaw osi 2 905
Zwis przedni 830
Zwis tylny 1 095
* – bez lusterek bocznych
Wewnętrzne
Z przodu Z tyłu
Przestrzeń na głowę 974 939
Przestrzeń na nogi 1 083 925
Szerokość na wysokości ramion 1 433 1 391
Masy (kg)
Masa własna 1 834
Dopuszczalna masa całkowita 2 325
Masa przyczepy, hamowanej 1 000
Masa przyczepy, niehamowanej 750
Zużycie paliwa (l/100 km) i emisja CO2 (g/km)
Średnie W mieście Poza miastem CO2
10,6 14,2 8,5 244
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…
Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…
Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…