Toyota umacnia swoją pozycję na rynku aut dostawczych

Toyota systematycznie rozbudowuje swoją ofertę samochodów dostawczych, wprowadzając na rynek kolejne modele oraz tworząc specjalistyczną sieć salonów Toyota Professional, dostosowaną do potrzeb klientów flotowych. Działania te przynoszą efekt – samochody użytkowe marki zyskują coraz silniejszą pozycję w swoich segmentach.

Hilux najpopularniejszym pick-upem

Toyota Hilux była we wrześniu najpopularniejszym pick-upem na polskim rynku. Rejestracja 77 egzemplarzy przekłada się na 31,3% udziału w segmencie. To aż o 60% więcej rok do roku, choć wzrost rynku pick-upów wyniósł w tym czasie 7%.

Nowa Toyota Hilux 2020 liderem wartości rezydualnej

Licząc od stycznia do września, Hilux zajmuje drugie miejsce z wynikiem 508 rejestracji, co stanowi 23,6% tej części rynku. Liczba rejestracji Hiluxa w tym okresie wzrosła o 23% w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy roku 2019, przy wzroście całego segmentu o 1%.

Mocna pozycja PROACE CITY

Toyota PROACE CITY i PROACE CITY Verso zajęły we wrześniu drugie miejsce wśród kompaktowych vanów (CDV). 328 rejestracji stanowi 16,2% udziału w segmencie. Bardzo dobry wrześniowy wynik przyczynił się do awansu samochodów z gamy PROACE CITY w swojej klasie na 5. miejsce, licząc od początku roku. Liczba rejestracji w trzech kwartałach tego roku wyniosła 1 574 auta (11% udziału w segmencie).

Rośnie zainteresowanie modelem PROACE

Dobrą pozycję na konkurencyjnym rynku samochodów dostawczych średniej wielkości (MDV) ma także PROACE i PROACE Verso. W ostatnim miesiącu Toyota zanotowała 114 rejestracji tych aut, o 23% więcej niż rok wcześniej – również powyżej wzrostu całego segmentu, który wyniósł 16%. Od początku roku Toyota dostarczyła klientom 1260 samochodów z gamy PROACE, co stanowi 12,8% udziału w rynku.

„Bardzo nas cieszy rosnąca popularność aut dostawczych Toyoty, szczególnie w naszym regionie. Obszar Europy Centralnej, czyli Polska, Czechy, Węgry i Słowacja, może się pochwalić najwyższą sprzedażą PROACE’a w Europie. Liczba 8428 egzemplarzy zarejestrowanych od stycznia do września stawia nas na pierwszym miejscu na kontynencie, przed takimi rynkami jak Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania i Francja. To aż 15% wszystkich egzemplarzy tego modelu sprzedanych w tym czasie w Europie” – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

 

„Renoma Toyoty pod względem jakości i niezawodności jest ogromnym atutem z punktu widzenia przedsiębiorców, dla których awaria samochodu oznacza realne straty. Nasza oferta aut użytkowych jest szeroka, różnorodna i obejmuje nowoczesne samochody wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Przykładamy też ogromną wagę do specyfiki obsługi klientów flotowych, którzy mają zupełnie inne potrzeby i wymagania niż osoby prywatne. Dlatego stworzyliśmy specjalistyczną sieć sprzedaży Toyota Professional, w której każdy przedsiębiorca znajdzie taką pomoc w zakresie rozbudowy i obsługi floty samochodów służbowych, jakiej potrzebuje. Już za chwilę poinformujemy o dwóch nowych stacjach w sieci Toyota Professional. To będzie oznaczało, że łącznie będzie działało w Polsce już 6 dedykowanych salonów. W najbliższym czasie pierwszy tego typu obiekt powstanie również na Węgrzech” – dodał Tomasz Suliga.

Źródło: Toyota