Toyota systematycznie rozbudowuje swoją ofertę samochodów dostawczych, wprowadzając na rynek kolejne modele oraz tworząc specjalistyczną sieć salonów Toyota Professional, dostosowaną do potrzeb klientów flotowych. Działania te przynoszą efekt – samochody użytkowe marki zyskują coraz silniejszą pozycję w swoich segmentach.
Hilux najpopularniejszym pick-upem
Toyota Hilux była we wrześniu najpopularniejszym pick-upem na polskim rynku. Rejestracja 77 egzemplarzy przekłada się na 31,3% udziału w segmencie. To aż o 60% więcej rok do roku, choć wzrost rynku pick-upów wyniósł w tym czasie 7%.
Nowa Toyota Hilux 2020 liderem wartości rezydualnej
Licząc od stycznia do września, Hilux zajmuje drugie miejsce z wynikiem 508 rejestracji, co stanowi 23,6% tej części rynku. Liczba rejestracji Hiluxa w tym okresie wzrosła o 23% w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy roku 2019, przy wzroście całego segmentu o 1%.
Mocna pozycja PROACE CITY
Toyota PROACE CITY i PROACE CITY Verso zajęły we wrześniu drugie miejsce wśród kompaktowych vanów (CDV). 328 rejestracji stanowi 16,2% udziału w segmencie. Bardzo dobry wrześniowy wynik przyczynił się do awansu samochodów z gamy PROACE CITY w swojej klasie na 5. miejsce, licząc od początku roku. Liczba rejestracji w trzech kwartałach tego roku wyniosła 1 574 auta (11% udziału w segmencie).
Rośnie zainteresowanie modelem PROACE
Dobrą pozycję na konkurencyjnym rynku samochodów dostawczych średniej wielkości (MDV) ma także PROACE i PROACE Verso. W ostatnim miesiącu Toyota zanotowała 114 rejestracji tych aut, o 23% więcej niż rok wcześniej – również powyżej wzrostu całego segmentu, który wyniósł 16%. Od początku roku Toyota dostarczyła klientom 1260 samochodów z gamy PROACE, co stanowi 12,8% udziału w rynku.
„Bardzo nas cieszy rosnąca popularność aut dostawczych Toyoty, szczególnie w naszym regionie. Obszar Europy Centralnej, czyli Polska, Czechy, Węgry i Słowacja, może się pochwalić najwyższą sprzedażą PROACE’a w Europie. Liczba 8428 egzemplarzy zarejestrowanych od stycznia do września stawia nas na pierwszym miejscu na kontynencie, przed takimi rynkami jak Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania i Francja. To aż 15% wszystkich egzemplarzy tego modelu sprzedanych w tym czasie w Europie” – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
„Renoma Toyoty pod względem jakości i niezawodności jest ogromnym atutem z punktu widzenia przedsiębiorców, dla których awaria samochodu oznacza realne straty. Nasza oferta aut użytkowych jest szeroka, różnorodna i obejmuje nowoczesne samochody wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Przykładamy też ogromną wagę do specyfiki obsługi klientów flotowych, którzy mają zupełnie inne potrzeby i wymagania niż osoby prywatne. Dlatego stworzyliśmy specjalistyczną sieć sprzedaży Toyota Professional, w której każdy przedsiębiorca znajdzie taką pomoc w zakresie rozbudowy i obsługi floty samochodów służbowych, jakiej potrzebuje. Już za chwilę poinformujemy o dwóch nowych stacjach w sieci Toyota Professional. To będzie oznaczało, że łącznie będzie działało w Polsce już 6 dedykowanych salonów. W najbliższym czasie pierwszy tego typu obiekt powstanie również na Węgrzech” – dodał Tomasz Suliga.
Źródło: Toyota