Wiadomości

Opel Insignia – producent poszerza paletę zespołów napędowych

Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Nowa jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min. Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna.

W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Nowy Opel Insignia 2.0 Turbo z wyposażeniem Elegance jest dostępny w cenie już za 142 600 zł (wszystkie ceny to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce).

Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 128 kW (174 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii ma wysoką kulturę pracy i oferuje osiągi pozwalające pewnie czuć się na drodze (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg cyklu NEDC: 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 135 g/km). Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy. Insignia 2.0 D AWD jest dostępna już za 158 200 zł.

Opel już przyjmuje zamówienia na nową Insignię

„Nowa Insignia jest produkowana w fabryce w Rüsselsheim od września” — mówi Andreas Marx, szef niemieckiego oddziału firmy Opel. „Jesteśmy szczególnie dumni z naszego flagowego modelu i jego dynamicznej, a jednocześnie eleganckiej stylistyki. Dzięki dwóm nowym zespołom napędowym każdy klient znajdzie Insignię idealnie dopasowaną do jego potrzeb”.

Opel oferuje nową Insignię z nadwoziem Grand Sport lub Sports Tourer i nowo opracowanymi, niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Dostępna jest również usportowiona odmiana GSi (169 kW/230 KM; zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC: 7,0 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 159 g/km). Wszystkie jednostki napędowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne nowej Insignii. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a emisja CO2 to zaledwie około 99 g/km. Nowa Insignia należy więc do najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów w swoim segmencie.



Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

16 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

16 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago