Octavia czwartej generacji spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku samochodowym. Ofertę sprzedażową flagowego modelu marki poszerzono właśnie o usportowione wersje RS. Po raz pierwszy klienci będą mogli wybierać spośród trzech układów napędowych. Obecnie w ofercie znajduje się Octavia RS z silnikiem benzynowym oraz Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Niebawem dołączy do nich również wariant z silnikiem wysokoprężnym.
Czwarta generacja ŠKODY Octavia w pełni odpowiada na oczekiwania polskich kierowców, zapewniając im komfort, jakość i bezpieczeństwo. Świadczy o tym bardzo dobre przyjęcie modelu na krajowym rynku motoryzacyjnym. Pojazd jest niezwykle funkcjonalny. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa. Nowa Octavia emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. W nowej generacji modelu akcent położono na odświeżoną linię zderzaka i ostro zarysowane przednie reflektory. Opływowy kształt bestsellera ŠKODY pozytywnie wpływa też na ekonomię jazdy.
ŠKODA poszerzyła ofertę modelu Octavia na polskim rynku o usportowioną wersję RS. Usportowiony wariant modelu Octavia charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji Liftback na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.
We wnętrzach wszystkich modeli Octavia RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary®, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą®. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.
W standardowym wyposażeniu trzech modeli RS można znaleźć Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym. W standardzie jest także wybór trybów jazdy. W wariantach RS występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy dostępne dla gamy modelu Octavia czwartej generacji. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).
W trzech topowych modelach Octavia o dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz typowe dla RS zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym. DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji Octavia RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.
W czwartej generacji modelu Octavia RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. Octavia RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja. Elektronika sterująca możliwym do wyboru napędem na cztery koła w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jazdy, sprzyjając utrzymaniu dynamiki, na przykład podczas szybkiego wchodzenia w zakręty. Układ ten przenosi część momentu obrotowego na przeciwne koło, gdy zmniejszy się obciążenie koła wewnętrznego, utrzymując przyczepność.
– Nieważne, który wariant napędu wybierze miłośnik modelu Octavia RS, wszystkie spełniają zróżnicowane oczekiwania, łącząc w sobie osiągi doceniane przez klientów od dziesięcioleci i wyjątkową praktyczność na co dzień. Każdy z trzech układów napędowych gwarantuje nieprzerwane dostarczanie mocy przy małym zużyciu paliwa, w imponującym stylu demonstrując możliwości najnowszych technologii – mówi František Drábek, dyrektor ds. modeli kompaktowych w ŠKODA AUTO.
Nową generację modelu Octavia RS na polskim rynku charakteryzuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: nawigację Columbus z ekranem 10”, KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, reflektory główne Top LED Matrix, kamerę cofania oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących.
Źródło: Skoda Auto
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…