Zwycięzców czterech kategorii pochodzących z Japonii, Francji, Chin oraz Węgier w wieku od 6 do 16 lat, czeka przejażdżka do szkoły w towarzystwie najbliższego przyjaciela Rolls-Roycem prowadzonym przez szofera.Projekty światowych laureatów oraz 3 wyróżnienia zostały przekształcone przez zespół Rolls-Royce Design Team w piękne profesjonalne rendery powstałe z wykorzystaniem tego samego oprogramowania i w ten sam sposób, jak projektowane są „prawdziwe” Rolls-Royce’y.
-“Prace, które szczególnie były dla nas wartościowe, to te, które cechowała wnikliwość, duży nakład pracy i ekspresja, jak również duża ilość detali. Zwycięzcy nie tylko narysowali ‘najpiękniejszy samochód’, oni stworzyli wspaniałe doświadczenia ukazujące ich wolną wyobraźnię nieograniczoną fizycznymi barierami istniejącymi w realnym świecie.”- powiedział Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars.
“Liczba prac oraz ich różnorodność po raz kolejny dowiodły prawdzie, w którą zawsze wierzyliśmy i kierowaliśmy się w dziale Bespoke Design: że Inspiracja jest Wszędzie. Jako dorośli często zbyt szybko powstrzymujemy się od podążania za fantastycznymi pomysłami. W Rolls-Royce zachęcamy klientów, by dali upust swej kreatywności i odwadze wolnej od konwencjonalnych wyobrażeń o tym, jak samochód ‘powinien’ wyglądać. Konkurs i pomysły, które powstały na jego gruncie, przypominają nam o niewiarygodnej mocy pytania: ‘Czy nie byłoby wspaniale, gdyby…?’” – podsumował Gavin Hartley, Head of Bespoke Design, Rolls-Royce Motor Cars.
Projekt “Miodnego Samochodu” 8-letniej Mai ze Śląska zdobył zwycięstwo w Polsce. Praca także została wybrana przez projektantów z Rolls-Royce’a spośród wszystkich prac nadesłanych z Polski. Jak wyjaśniła autorka projektu, pszczoła jest dla niej szczęśliwym symbolem. „Miodny samochód” występuje w czarno-żółtych kolorach i nawet Spirit of Ecstasy ma element pszczeli. Rolls-Royce prowadzony przez szofera zawiezie Maję i najbliższą jej przyjaciółkę/najbliższego przyjaciela do szkoły – kiedy będzie to możliwe ze względów epidemicznych.
Na konkurs wymyślony po to, by zachęcić dzieci w wieku 16 poniżej, do kreatywnego działania podczas lockdownu spowodowanego koronawirusem, spłynęło ponad 5000 prac z ponad 80 krajów na świecie. Bez ograniczających zasad czy sprecyzowanych kryteriów oceny, dzieciaki były w stanie dać upust swojej wolnej wyobraźni tworząc bogate, kreatywne i różnorodne projekty.
Stojąc przed prawdziwie niezwykłym zadaniem członkowie jury – bazując na najczęściej pojawiających się w pracach wątkach – wybrali zwycięzców w czterech kategoriach: technologicznej, środowiskowej, fantastycznej i zabawnej. Trzy dodatkowe prace, które nie poddały się tej kategoryzacji, ale przyciągnęły uwagę sędziów, otrzymały wyróżnienia. Zespół sędziowski wybrał również najlepsze prace z poszczególnych regonów na świecie, gdzie jest obecny Rolls-Royce Motor Cars.
Konkurs zainaugurowano w kwietniu, w trakcie trwania ogólnoświatowego lockdownu. Pomysł okazał się sukcesem tak wielkim, iż termin nadsyłania prac musiał być przedłużony. Dzieci zostały poproszone jedynie o zaprojektowanie „wymarzonego Rolls-Royce’a przyszłości”. Całkowita kreatywna wolność, którą dostały, pozwoliła im wymyślić pomysły o zadziwiającej różnorodności, kompleksowości wychodzące daleko poza dziedzinę motoryzacyjnego designu.
Zwycięskie prace to m.in. projekty inspirowane jednorożcami, żółwiami, podróżami w kosmosie, egipskimi piramidami, twórczością Pablo Picassso oraz trzmielami (oraz innymi rzeczami). Wiele z samochodów mogło latać lub podróżować pod wodą. W projektach pojawiło się mnóstwo mądrych rozwiązań oraz nowatorskie technologie by zaoszczędzić trudu, dostarczyć przyjemności i rozrywki oraz pozytywnie wpłynąć na ludzi i środowisko.
Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars, tak wyraził się o konkursie: “W imieniu swoim i każdej osoby w Rolls-Royce, chciałbym podziękować wszystkim młodym projektantom, którzy zgłosili swoją pracę, za wszystkie przemyślenia, ciężką pracę i kreatywność włożone do projektów. Mamy do czynienia ze wspaniałymi talentami i nie zdziwię się, gdy kilku z naszych konkursowiczów zacznie kiedyś pracować, jako projektanci – może nawet w Rolls-Royce.”
-“Najważniejsza nauka płynąca dla mnie z konkursu brzmi, iż nieważne jakie są okoliczności, cały czas mamy moc tworzenia niewiarygodnych rzeczy, bo nasza wyobraźnia jest wolna. Mam nadzieję, że dzieci biorące wzięły udział w konkursie, też to odkryły i będzie to pozytyw, który zachowają dla siebie z czasów pandemii” dodał.
Technologia
Chenyang, lat 13 (Chiny) -Rolls-Royce Bluebird II
Środowisko
Saya, lat 6(Japonia) -Rolls-Royce Capsuleby Saya, age 6,Japan
Fantastyka
Florian, lat 16 (Francja) – Rolls-Royce Turtle Car
Zabawa
Léna, lat11 (Węgry) – Rolls-Royce Glow
Wyróżnienia:
Declan, lat 10 (WielkaBrytania) -Rolls-Royce Bolt
Tim, lat 9 (Niemcy) – Rolls-Royce Prosperity
Alisa, lat 6 (Rosja) – Rolls-Royce House of Esperanto
Źródło: Rolls-Royce / Auto Fus
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…