W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To pierwszy z kilku modeli elektrycznych, jakie Volvo pokaże światu w najbliższych latach. Dzięki tym autom Volvo zmniejszy emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40% do 2025 roku. Za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży Volvo Cars.
Wszystkie elektryczne XC40, które opuszczą w tym roku fabrykę w belgijskiej Gandawie, są już sprzedane. Obecnie można zamawiać to auto już z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do klientów Europy Zachodniej jeszcze w tym miesiącu. Do Polski ten model trafi kilka miesięcy później.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. Ten proces, standardowa procedura dla każdego nowego modelu. Ma na celu optymalizację procesu produkcji i zapewnienie najwyższej jakości każdego zbudowanego pojazdu. Personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania samochodów elektrycznych.
Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy dla Volvo Cars i wszystkich pracowników fabryki w Gandawie – powiedział Javier Varela, szef globalnych operacji przemysłowych i jakości. Ponieważ wprowadzamy coraz więcej odmian elektrycznych w naszej ofercie, fabryka w Gandawie jest prawdziwym pionierem w naszej globalnej sieci produkcyjnej.
Pierwszy elektryk Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam model XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto naszej marki, które zdobyło nagrodę European Car of the Year.
XC40 Recharge z napędem na cztery koła oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (według procedury WLTP). Łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 408 KM. Akumulator można naładować do 80% pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki.
W XC40 Recharge nowością jest także system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie. Jest to znacznie bardziej zaawansowany system niż Android Auto. Tutaj mamy do czynienia ze znacznie większymi możliwościami personalizacji systemu, zintegrowanie multimediów i sterowanie „twardymi” funkcjami auta. Asystent Google, Mapy Google i Sklep Google Play są dostępne z poziomu systemu samochodu. Będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.
Standardowy model XC40 jest bardzo bezpiecznym samochodem. Jego elektryczna wersja jest jeszcze bardziej wzmocniona, by zrekompensować brak silnika spalinowego w komorze silnika, który usztywnia przednią część nadwozia, a którego brak w wersji elektrycznej. Jest za to dodatkowy schowek zwany frunk (od słów front + trunk).
Akumulator jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa osadzoną w środkowej części konstrukcji nadwozia samochodu. Jego umieszczenie w podłodze samochodu obniża również środek ciężkości samochodu.
Źródło: Volvo
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…