Pierwszy seryjnie produkowany supersamochód hybrydowy McLaren Automotive, High-Performance Hybrid (HPH) wchodzi w ostatni etap prac i testów, w tym również jazdy testowe po drogach publicznych. Premiera jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021. Dla McLarena będzie to jednocześnie otwarcie nowej ery elektromobilności następujące po zakończeniu produkcji samochodów z serii Sports.
Nowy supersamochód będzie pierwszym, który McLaren zbudował na nowej platformie karbonowej nazwanej McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA). Konstrukcja ta – dostosowana do wysokowydajnych napędów hybrydowych oraz najnowszych technologii wspomagających kierowcę – wznosi pionierską technologię ultralekkiego podwozia na nowe wyżyny wykorzystując przy tym zdobycze z zakresu superlekkiej inżynierii – wartość, która ma swoje korzenie w motorsportowych początkach marki.
Nowa elastyczna struktura została zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w nowoczesnym McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w regionie Sheffield w Wielkiej Brytanii zbudowanym kosztem 50 mln funtów.
Wysokowydajny napęd hybrydowy składa się z nowego silnika spalinowego V6, który dostarcza zaskakujących osiągów oraz intensywnych doznań dla kierowcy, a także napędu elektrycznego o średnim zasięgu.
“Nowy supersamochód McLarena jest esencją wszystkiego, co zrobiliśmy do tej pory; wszystkiego, czego się nauczyliśmy i osiągnęliśmy,” powiedział Mike Flewitt, CEO, McLaren Automotive. „To nowy rodzaj McLarena na nowe czasy, wyjątkowy samochód skupiony na kierowcy, który zapewnia zarówno zawrotne osiągi, jak i możliwość korzystania z całkowicie elektrycznego napędu podczas większości miejskich wypraw. Postrzegamy nowego McLarena jako prawdziwy supersamochód nowej generacji i nie możemy się doczekać, aby zaprezentować go klientom.”
Nowy, nowej generacji supersamochód McLarena czerpie z całej technologicznej wiedzy dotyczący projektowania, tworzenia i budowania najbardziej innowacyjnych i pożądanych na świecie superlekkich hiper- i supersamochodów.
“Dla nas niska waga i wysokowydajna technologia hybrydowa są równoznaczne zarówno z jeszcze lepszymi osiągami, jak i bardziej wydajnymi samochodami,” wyjaśnił Flewitt. „Nasze doświadczenie w produkcji ultralekkich kompozytów i włókna węglowego w połączeniu z doświadczeniem w najnowszych technologiach akumulatorów oraz wysokowydajnych hybrydowych systemach napędowych, sprawiają, że znaleźliśmy się w idealnym miejscu, by zaproponować bezkompromisową elektryczną wysokowydajną jazdę, która dotychczas była nieosiągalna.”
Nowy hybrydowy supersamochód będzie pozycjonowany pomiędzy GT a 720S w gamie modelowej McLarena, a jego premiera dodatkowo wzmocni obecność firmy w segmencie supersamochodów. Seria Sports – która powstała w 2015 roku wraz z premierą 570S – znika z końcem tego roku wraz z produkcją ostatniej sztuki z limitowanego, inspirowanego GT4 McLarena 620R.
Źródło: McLaren, Auto Fus
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…