Z okazji otwarcia zamówień na wersję hatchback nowego Fiata 500 „la Prima”, Olivier François, prezes Fiat Brand Global, opowiada o pierwszej jeździe próbnej za kierownicą nowej 500. Nowa 500 jest nadal w trasie po włoskim półwyspie: około 40 przystanków na całej długości „buta”, by zaprezentować nową ikonę Fiata z zerową emisji CO₂. We wrześniu 2020 r. program zostanie rozszerzony również na rynek francuski i niemiecki.
Aby naprawdę poznać charakter samochodu, trzeba usiąść za jego kierownicą. Wsiąść do niego, zaznajomić się z wnętrzem, wtulić się w fotele, zacisnąć dłonie na kierownicy i ruszyć w drogę.
W filmie prezentującym pierwszą jazdę testową, Olivier François, prezes Fiat Brand Global, odwiedzając symboliczne miejsca w Turynie, które na stałe zapisały się w historii Fiata, w jak najlepszy sposób wprowadza wszystkich fanów „pięćsetki” na pokład nowej 500 „la Prima”, aby mogli przeżyć emocje pierwszej jazdy miejskim samochodem FCA z zerową emisją CO2.
„Zazwyczaj, pierwszą trasę nowym samochodem odbywamy przy wyłączonych kamerach. Ale w przypadku nowej 500, postanowiłem zabrać Was ze sobą! Pierwsza jazda testowa nowym Fiatem 500 – mówi Olivier François – to bardzo szczególny moment, nawet, powiedziałbym, magiczny. To „wizja”, która przeradza się w rzeczywistość. Praca zespołowa, która nabiera kształtu. Ale prawdę mówiąc, jest to również bardzo wymagający czas”. W ten sposób osoba numer jeden w Fiacie „zabiera” widzów w podróż, dzieląc z nimi zachwytem nad tą kwintesencją piękna, innowacji, technologii i zrównoważonego rozwoju, czyli nową 500.
Fiat 500 przejechał nowym mostem św. Jerzego w Genui
Jest to fascynująca podróż rozpoczynająca się od zakładu w Mirafiori, gdzie produkowana jest nowa 500: w ciągu 81 lat swojej działalności, kompleks Mirafiori zapisał się w historii włoskiego i światowego przemysłu motoryzacyjnego. Otwarty w 1939 roku turyński zakład wyznaczył dla Fiata początek nowoczesnej produkcji i jest jedną z najdłużej działających europejskich fabryk motoryzacyjnych.
Dzisiaj, wraz z produkcją trzeciej generacji Fiata 500, otwiera się nowy rozdział: Grupa dokonała nowej transformacji, rozpoczynając właśnie od pulsującego i produkcyjnego serca tego kompleksu. Przy produkcji nowej 500 będzie pracowało około 1200 osób, a zdolność produkcyjna linii wyniesie 80 000 sztuk rocznie z możliwością jej zwiększenia. Łącznie, uwzględniając koszty projektowania, prac rozwojowych i inżynieryjnych oraz budowy linii, jest to inwestycja o wartości ponad 700 milionów euro. Co więcej, nowa 500 została stworzona, zaprojektowana i skonstruowana właśnie tu, w Turynie: to prawdziwy produkt „Made in Fiat” i „Made in Turin”.
Kolejnym przystankiem podczas jazdy testowej za kierownicą nowej 500 jest Lingotto, dawna fabryka Fiata z torem na dachu, gdzie w czasach pierwszej generacji Fiata 500 odbywały się testy jakościowe przed wysyłką samochodów. Obecnie fabryka jest przekształcona w muzeum, w którym mieści się galeria sztuki Pinacoteca. Na jej terenie, na czwartym piętrze mieści się „Virtual Casa 500″, wirtualna wystawa, która pokazuje, jak będzie wyglądać „Dom 500”, który ma być gotowy wiosną 2021 roku.
Podróż Oliviera François za kierownicą elektrycznej 500 wiodła wzdłuż bulwarów stolicy regionu u podnóża Alp i skończyła się na Monte dei Cappuccini, niedaleko centrum, na prawym brzegu rzeki Pad, z zapierającym dech w piersiach widokiem na miasto i Alpy. Jest to niesamowite miejsce, z którego można podziwiać czyste, błękitne niebo wspaniałego letniego dnia. „Wszyscy, podsumowuje François, od czasu zakończenia lockdownu, nauczyliśmy się jeszcze bardziej doceniać życie na świeżym powietrzu i to, jak cenne jest otaczające nas środowisko: jego ochrona zależy również od nas”.
Jest to kolejny powód, aby wybrać nową 500: piękną, innowacyjną i ekologiczną. Samochód przyjazny dla środowiska, spełniający wymagania Klientów, którzy chcą prowadzić samochód przyszłości, z włoskim smakiem i elegancją. Wcześniej ruszyły zamówienia na wersję kabriolet „la Prima”, która odnosi ogromne sukcesy, o czym świadczy stały wzrost zamówień. Teraz natomiast we wszystkich Salonach Fiata Klienci mogą zamawiać również nową 500 „la Prima” w wersji hatchback: 500 hatchback z zerową emisją CO2.
Nowa 500 w wersji hatchback ma elegancki, panoramiczny szklany dach: prawdziwe „okno na niebo”, zalewające światłem kabinę, poprawiając komfort jazdy i samopoczucie w trakcie podróży. Oprócz panoramicznego dachu, tył nowej 500 „la Prima hatchback wyróżnia się pokrywą tylną oraz nowym, teraz bardziej wyrazistym spoilerem poprawiającym aerodynamikę. Model dostępny jest w trzech ekskluzywnych kolorach nadwozia, inspirowanych naturą i jej żywiołami: zielony Ocean (perłowy), przypominający morze, szary Mineral (metalizowany), który przypomina kolory ziemi i niebieski Celestial (trójwarstwowy), jako ukłon w stronę nieba. Całość wzbogacają reflektory full LED, 17” obręcze kół o diamentowym szlifie, chromowane wstawki oraz tapicerka foteli i wykończenie deski rozdzielczej ze skóry ekologicznej.
Samochód wyposażony jest w standardzie w najbardziej innowacyjne systemy ADAS „Advanced Driver-Assistance Systems”, takie jak iACC (Inteligentny tempomat adaptacyjny), który hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego; Lane Centering (system kontroli toru jazdy), który utrzymuje pojazd na środku pasa pod warunkiem, że linie rozgraniczające pas ruchu są wyczuwalne; Inteligentny asystent prędkości, który odczytuje ograniczenia prędkości i zaleca ich stosowanie; Urban Blind Spot (system kontroli martwego pola), który wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwego pola i ostrzegania o zbliżaniu się innych pojazdów za pomocą trójkątnego światła ostrzegawczego; Attention Assist (funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy), który poprzez ostrzeżenia na wyświetlaczu, kiedy rozpozna u niego oznaki znużenia lub narastającą dekoncentrację, sugeruje zrobienie przerwy oraz czujniki parkowania 360°, które pozwalają wyświetlić podgląd auta imitujący widok z lotu ptaka, by uniknąć przeszkód podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.
Nowa 500 „la Prima” w wersji hatchback jest jedynym samochodem w swoim segmencie, który zapewnia autonomiczną jazdę na poziomie 2 i wyposażony jest w nowy system multimedialny UConnect 5 z 7” wyświetlaczem TFT, ekranem dotykowym NAV o przekątnej 10,25”, radiem cyfrowym oraz bezprzewodowym CarPlay/Android Auto i oferuje, za pomocą Uconnect Box, usługi łączności i pakiet usług UConnect Services, który debiutuje w nowym kabriolecie i hatchbacku 500 „la Prima”, wprowadzając aktualizacje map „Over-the-air” oraz możliwość komunikowania się z samochodem przy użyciu technologii asystenta głosowego Amazon Alexa.
Ale to właśnie zasięg i skrócony czas ładowania stanowią różnicę: akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km w cyklu kombinowanym WLTP i do 458 km w cyklu miejskim. Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 „la Prima” w wersji hatchback w standardzie ma system ładowania fast charge prądem stałym o mocy do 85 kW, co umożliwia bardzo szybkie naładowanie akumulatora. Na przykład, wystarczy tylko 5 minut, czyli dosłownie czas wypicia kawy, aby zgromadzić zapas energii wystarczający do przejechania 50 kilometrów w mieście, czyli więcej, niż zazwyczaj jest potrzebne do codziennego, przeciętnego zużycia. Dzięki fast charge, czyli szybkiemu ładowaniu, można również doładować akumulator do 80% w ciągu zaledwie 35 minut.
Nowa 500 „la Prima” w wersji hatchback jest więc prawdziwą kwintesencją stylu i technologii, skierowaną bezpośrednio do fanów piękna, kreatywności i innowacji. I jak dowodzą statystyki, podobnie jak poprzednie generacje, również w pełni elektryczny nowy model stał się kolejną międzynarodową gwiazdą: dane z przedsprzedaży wersji kabriolet i hatchback pokazują, że ponad 80% zamówień online pochodzi z zagranicy.
We Włoszech, w lipcu i sierpniu 2020 r., nowa 500 „la Prima” kabriolet, której numerowana wersja wyprzedała się już w fazie rezerwacji, była gwiazdą „Tour AntePrima”, serii imprez organizowanych w Salonach Fiata z prezentacją one to one dla Klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji. W spotkania mające na celu bliższe poznanie nowej 500 i zgłębienie wszystkich jej tajemnic zaangażowało się ponad 40 dealerów z całego kraju. Każdy dzień kończył się wieczorną imprezą dostępną tylko z zaproszeniem. Niezliczone grono fanów i zainteresowanych wpłynęło na sukces „dealer tour”, co spowodowało, że od 17 sierpnia odbywa się on również na rynku niemieckim, a we Francji natomiast otwarto trzy „Casa 500″.
Źródło: Fiat