Oferta systemów zabudowy Toyoty PROACE została poszerzona o system PROACE Mobility do bezpiecznego przewozu osób na wózkach inwalidzkich. To nowe wszechstronne, elastyczne i łatwe w montażu rozwiązanie ułatwia codzienną aktywność osób z niepełnosprawnością.
Zabudowa Mobility jest przeznaczona dla osobowego vana Toyota PROACE Verso o długości Medium (4,9 m) lub Long (5,3 m). Toyota PROACE z tą zabudową może zostać wyposażona w specjalne platformy, najazdy teleskopowe z bieżnią antypoślizgową lub windy elektryczne, które sprawiają, że wprowadzenie do samochodu osoby na wózku inwalidzkim staje się zupełnie proste.
We wnętrzu zamiennie z trzecim rzędem siedzeń jest montowany kompleksowy, atestowany zestaw do zabezpieczenia podróżnego na czas jazdy, który składa się z listew cargo na podłodze, pasów mocujących wózek oraz 3-punktowych pasów bezpieczeństwa dla pasażera. Samochód otrzymuje także wzmocnienia powierzchni podłogi w miejscu mocowania wózka oraz wymagane przez prawo ruchu drogowego oklejenie samochodu emblematami informującymi o przewozie osób niepełnosprawnych wraz z kierunkowskazami dachowymi LED.
Podstawowa zabudowa Mobility kosztuje 10 500 zł netto. Po jej montażu samochód przechodzi badanie techniczne potwierdzające przystosowanie pojazdu dla potrzeb osób z niepełnosprawnością.
System PROACE Mobility zawiera także elementy opcjonalne. Ich listę otwiera dodatkowy zestaw mocowań do drugiego wózka, montowany zamiennie z siedzeniami w drugim rzędzie, platforma najazdowa rozkładana na zawiasach, stopień wysuwany elektrycznie przy drzwiach przesuwnych oraz winda wewnętrzna do wprowadzania osób niepełnosprawnych, oferowana dla PROACE’a Verso Long.
Toyota przygotowała także inne rozwiązanie, które umożliwia samodzielne korzystanie z samochodu osobom z ograniczoną sprawnością. Jest to system Carospeed Classic, który pozwala na przyspieszanie i hamowanie przy użyciu dźwigni umieszczonej pomiędzy kierownicą a lewarkiem automatycznej skrzyni biegów. Jest on dostępny nieodpłatnie dla wszystkich osobowych modeli Toyoty. System nie ingeruje w konstrukcję auta, a po jego demontażu samochód wraca do stanu fabrycznego. Opłata za konwersję jest zawarta w cenie auta – wystarczy przedstawić orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności.
Toyota Land Cruiser 150 – jedna z ostatnich prawdziwych terenówek w Europie
Nowe rozwiązania powstały we współpracy z Fundacją Aktywnej Rehabilitacji, wraz z którą Toyota działa od 1988 roku na rzecz poprawienia jakości życia osób z trwałymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego. Fundacja zajmuje się aktywizowaniem społecznym i zawodowym osób na wózkach inwalidzkich oraz pomaga im odzyskać samodzielność i miejsce w społeczeństwie.
Toyota współpracuje ze środowiskami osób niepełnosprawnych na całym świecie. Od 2018 roku w związku ze swoją rolą głównego partnera Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego prowadzi globalną kampanię Start Your Impossible, której celem jest wspieranie osób z ograniczeniami ruchowymi w realizacji marzeń i osiąganiu celów poprzez zwiększanie zakresu ich mobilności. Marka realizuje tę misję w przekonaniu, że mobilność znacznie wykracza poza samochody, a prawo do poruszania się jest jednym z praw człowieka. Firma produkuje roboty rehabilitacyjne i roboty domowe służące pomocą w codziennym funkcjonowaniu, rozwija inteligentne pojazdy mobilności osobistej, angażuje się w budowę ośrodków sportowych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych oraz wspiera paraolimpijczyków i osoby z ograniczeniami ruchowymi pasjonujące się sportem amatorskim.
Źródło: Toyota