Wiadomości

Mitsubishi – sukces autorskiego pomysłu marki w Polsce

Sprzedażowy sukces w trudnych czasach pandemii jest efektem szybkich reakcji i stworzenia odpowiedniej strategii, dopasowanej do zachowań klientów. Innowacyjna strategia I działania polskiego oddziału Mitsubishi Motors, których elementem jest realizowana obecnie kampania #WakacjezMitsubishi okazały się sukcesem, potwierdzonym już przez lipcowe wyniki sprzedaży i rejestracji nowych samochodów tej marki w Polsce.

Za pomysł i realizację kampanii, która odwołuje się w tym niełatwym czasie do najbardziej pozytywnych emocji, wartości i więzi, odpowiada polski oddział MMC we współpracy z agencjami Ohohoho.pl i Oxymoron.

Koncepcja stworzenia nowej strategii działań w mediach społecznościowych i mocnego zaangażowania w “social selling” narodziła się tuż po wybuchu pandemii, kiedy to Facebook, Instagram I YouTube stały się “drugim domem” dla większości klientów. Pierwsze elementy tej strategii dotyczyły nowego Mitsubishi Outlandera PHEV 2020, którego premiery dla klientów I mediów odbyły się wyłącznie w internecie i na kanałach mediów społecznościowych marki.

Wakacyjna oferta Mitsubishi – odroczone raty kredytu i zniżki do 30 tys. zł

Kolejnym, ważnym etapem jest realizacja ogólnopolskiej kampanii reklamowej firmy Mitsubishi Motors pod hasłem “Wakacje z Mitsubishi”, zachęcającej do zakupu samochodów tej marki w okresie wakacyjnym. Działania reklamowe, prowadzone w trudnym czasie zdominowanym przez pandemię covid-19, podkreślają wagę pozytywnych uczuć, wartości I więzi I mają na celu budowanie wizerunku marki bliskiej I przyjaznej klientom.



Słuszność nowej strategii znalazła już swoje potwierdzenie w lipcowych wynikach sprzedaży samochodów Mitsubishi w Polsce. Przy sporym, bo aż 11,93% spadku na polskim rynku, polski oddział Mitsubishi Motors, dzięki efektywnym działaniom marketingowym, zanotował w lipcu wzrost udziału w rynku, który obecnie wynosi 1,14%.

“W tym roku większość Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w Polsce, wybierając się w podróż swoim samochodem. Dla wielu z nas auto staje się wakacyjnym domem i nieodłącznym towarzyszem przygód i wypoczynku. Dlatego tworząc wakacyjną kampanię reklamową Mitsubishi, przywoływaliśmy w pamięci najbardziej lubiane przez nas wakacyjne sytuacje, nastroje i obrazy. Celem było wywołanie w odbiorcach tych wszystkich pozytywnych emocji, które odczuwamy odpoczywając w gronie rodziny i przyjaciół, uprawiając ulubione sporty, obcując z naturą i zwiedzając piękne miejsca. Chcieliśmy też pokazać, że samochód gra w tych scenariuszach niebagatelną rolę. Cieszę się z tego, że klienci docenili nasze pomysły i starania. Jesteśmy i nadal będziemy blisko naszych klientów, by rozumieć ich potrzeby i w pełni na nie odpowiadać.” – komentuje Adam Męciński, który od lutego bieżącego roku piastuje stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału Mitsubishi Motors. 

“Wyjątkowe sytuacje wymagają nietypowych rozwiązań, szybkich reakcji i wykorzystywania najbardziej efektywnych w danej chwili kanałów komunikacji. Dlatego realizujemy kampanię #WakacjezMitsubishi głównie w mediach społecznościowych, używając w niej wizualnego języka, którym posługują się odbiorcy. Cieszę się, że mój zespół marketingu i PR jest kreatywny i zmotywowany nawet w tak trudnych czasach i że rezultaty kampanii potwierdzają słuszność naszych założeń.” – powiedział Łukasz Wójcik, dyrektor pionu marketingu i PR w polskim oddziale Mitsubishi Motors.

Kampania #WakacjezMitsubishi ma na celu promocję czterech modeli Mitsubishi: Space Star, Eclipse Cross, Outlander oraz Outlander PHEV.  Głównym kanałem komunikacyjnym tej kampanii są media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn oraz Internet – Google ads, programmatic video i display. Działania są wspierane lokalnie przez dilerów, którzy wykorzystują spoty radiowe, plakaty, reklamy prasowe i OOH, e-mailing, banery online i media społecznościowe.

Powstałe z myślą o charakterystyce mediów społecznościowych 4 sesje zdjęciowe, 6, 15 i 30-sekundowe spoty reklamowe oraz 1-minutowy film promocyjny ukazują wakacyjne historie ośmiorga bohaterów – pary kite-surferów podróżujących nowym modelem Mitsubishi Space Star z namiotem i-kamper na dachu, pary triathlonistów w Mitsubishi Eclipse Cross oraz 4-osobowej rodziny z dwójką małych dzieci, zwiedzającej wybrzeże Outlanderem PHEV z przyczepą. W finale filmu 3 ekipy podróżników spotykają się na wspólnym ognisku, bawią, rozmawiając i dzieląc się wrażeniami ze swoich wypraw a następnie oglądają film z rzutnika korzystając z gniazda 1500 W w Outlanderze PHEV. Zdjęcia i filmy przestawiają ich pasje i sposoby na spędzanie wakacji oraz miły nastrój, który towarzyszy grupie przyjaźniących się ze sobą ludzi.

Pomysłodawcami i producentami kampanii są Monika Kozłowska – specjalistka ds. mediów społecznościowych w polskim oddziale Mitsubishi Motors i Paweł Poręcki – fotograf i autor zdjęć oraz właściciel agencji Ohohoho.pl we współpracy z Andrzejem Ripperem. Projekt nadzorują i zarządzają Kinga Lisowska – szefowa działu Public Relations I mediów społecznościowych oraz Magdalena Gałek – kierowniczka działu marketingu. Za produkcję i animację spotów reklamowych oraz przygotowanie materiałów do Internetu i mediów społecznościowych odpowiadała agencja Oxymoron. Autorem zdjęć do spotów był Marcin Idziaszek, który odpowiadał także za montaż wszystkich materiałów filmowych. Za planowanie i zakup mediów jest odpowiedzialny dom mediowy Starcom oraz Bluerank.

Spoty reklamowe oraz film promocyjny można obejrzeć tutaj:

Efekty sesji zdjęciowej będzie można obserwować stopniowo na kanałach social media marki:

Źródło: Mitsubishi



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

10 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

10 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

10 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

10 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

10 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago