Zanim Rolls-Royce stworzył w Goodwood pierwszego Ghosta w 2009 roku, dużo czasu zainwestowano w to, by zrozumieć grupę klientów, dla których stworzono ten model. Chodziło o kobiety i mężczyzn bardzo szanujących niezłomne dążenie marki do osiągnięcia perfekcji, ale szukających nieco skromniejszej, mniej ostentacyjnej możliwości dołączenia do świata Rolls-Royce’a.
Efektem tego researchu było stworzenie samochodu w mniejszej skali, mniej rzucającego się w oczy i wręcz obsesyjnie uproszczonego. Jego sukces przekroczył najśmielsze oczekiwania Rolls-Royce’a- stał się najlepiej sprzedającym się modelem w 116-letniej historii marki.
Ponadto, im więcej Ghostów jeździło na całym świecie, tym specjaliści marki zajmujący się badaniem luksusu (Luxury Inteligence Specialists) byli w stanie lepiej dostrzec zmiany w sposobach użytkowania samochodów przez tę szczególną grupę klientów, w składanych zamówieniach oraz w tym, jak w szerszym kontekście postrzegali Rolls-Royce’a. Ta niezwykle ważna wiedza wpłynęła na ukształtowanie nowego Ghosta – w warstwie designu i inżynierii.
Specjaliści marki, którzy przeprowadzili badania, zostali poproszeni o zaprezentowanie ich wyników na forum firmy, co pozwoliło na zapoznanie się z unikalną wiedzą o grupie docelowej. Rolls-Royce w krótkim filmie dzieli się kilkoma z tych insightów, aby zaprezentować istotę niezwykle progresywnego nowego Ghosta jeszcze przed jego oficjalną premierą zaplanowaną na jesień tego roku.
Rolls-Royce Motor Cars – otwarty list od prezesa
W kontynuacji tej czteroodcinkowej serii, usłyszymy Stephena Fincha, Rolls-Royce Product Managera, który był odpowiedzialny za prześledzenie wspomnianych zmian w skali całego świata w kontekście wieku i sposobie myślenia. Finch mówi: „ Sukces pierwszego Ghosta z Goodwood wiele powiedział marce o samej sobie. Staliśmy się świadomi istnienia całkowicie nowej grupy ludzi, którzy zamawiali i korzystali z samochodów w zupełnie nie znany nam sposób. Nowy Ghost jest gotów, by spełniać ich oczekiwania i nie możemy się już doczekać, czego ten wyjątkowy samochód nauczy nas o grupie jego klientów w przyszłości.”
Środkiem, który marka wybrała, by przekazać swoją wiedzę, jest animacja, popularne medium, które przemawia swoją estetyką. Grafiki stworzone przez uznanego ilustratora, Charliego Davisa, zostały zaanimowane dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii modelowania. Wszystko po to, by spójnie i pięknie przedstawić treści dotyczące nowego Ghosta.
Obok animacji, dostępna jest również seria podkastów, których tematem są odkrycia marki i insighty, które zostały zaadoptowane do substancji nowego Ghosta. Rozmowy prowadzone przez Johannę Agerman Ross, Curator of Twentieth Century and Contemporary Furniture and Product Design at the Victoria & Albert Museum w Londynie, są dostępne w aplikacjach: Apple, Google, Spotify oraz Deezer.
Źródło: Rolls-Royce, Auto Fus