Wiadomości

Rolls-Royce Motor Cars – otwarty list od prezesa

W tym roku Rolls-Royce Motor Cars zaprezentuje nowego Ghosta. Dziś Torsten Müller-Ötvös, CEO Rolls-Royce Motor Cars, przesyła Państwu na ten temat specjalny list.

Drogi Czytelniku,

premiera nowego Rolls-Royce’a to historyczne wydarzenie, wiąże się też z wielką
odpowiedzialnością. Nasz nowy Ghost zadebiutuje tej jesieni i jest następcą modelu, który
jako pierwszy w historii został zaprojektowany oraz zbudowany w nowej fabryce w
Goodwood i – od swojej premiery w 2009 roku – stał się najpopularniejszym Rolls-Roycem w
116-letniej historii marki. Jego ponadczasowy urok zapewnił modelowi ponad 10-letnią
karierę – godne uwagi osiągnięcie!

Gdy rozpoczęliśmy ostatni etap prac nad naszym nowym produktem, musieliśmy się
zmierzyć z pandemią koronawirusa. Działania tego niewidocznego wroga położyły się
cieniem na całym świecie. W Rolls-Royce nie traciliśmy jednak ducha. Mając na względzie
dobrostan naszego zespołu – w Home of Rolls-Royce w Goodwood i innych miejscach na
świecie – uważnie i odpowiedzialnie kontynuowaliśmy ostatnie prace nad przygotowaniem
tego niezwykłego samochodu. Przeszłość przypominała nam, że Rolls-Royce z ikoniczną
figurką Spirit of Ecstasy na masce, pozostaje odporny na nieprzychylny czas i wciąż służy jako
symbol ambicji i upartego dążenia do celu.



Stworzenie produktu, który przemawiałby do naszych zwolenników Ghosta przez kolejną
dekadę, oznaczało konieczność wsłuchania się w ich oczekiwania i pragnienia. I tak też
zrobiliśmy. Usłyszeliśmy, że bardzo cieszył ich wszechstronny i użyteczny charakter tego
samochodu. Równą radość sprawiało im siadanie za jego kierownicą jak i bycie wiezionym
przez szofera przy specjalnych okazjach. Docenili również stonowaną prezencję, lub też – jak
to ujęli – „nieco mniejszy, mniej ostentacyjny styl posiadania Rolls-Royce’a”.

Rolls-Royce – kolekcja Wraith Kryptos, labitynt skomplikowanych szyfrów

Idąc dalej, nasi klienci wyrazili gorącą chęć na jeszcze większy minimalizm w wyglądzie. TE
oczekiwania znalazły odbicie w wynikach badań naszego działu Luxury Intelligence Unit i
projektantów z Home of Rolls-Royce w Goodwood, którzy od kilku lat obserwują
współczesny ruch, w którym uczestniczą konsumenci dóbr luksusowych, w tym właściciele
Ghosta, który nazwali „Post Opulence” (opulence – wielkie bogactwo, obfitość).
Dowiedzieliśmy się, że klienci wykazują znaczne zainteresowanie przedmiotami
podkreślającymi redukcję i powściągliwość – takimi, które nie krzyczą, a raczej szepczą. W
designie szukają czystych form, mówiąc “nie” niepotrzebnym ozdobom oraz narzucającym
Rolls-Royce Motor Cars się elementom. Uzupełniając ten minimalizm, nasi klienci oczekują innowacyjnej, ale łatwej w użyciu technologii oraz nowoczesnej konstrukcji w ich samochodach.

To oczywiste, że na tym świecie i w samym Rolls-Royce zawsze będzie miejsce na
przedmioty i produkty luksusowe, które będą wyrazem tego, co najlepsze w ludzkich
dążeniach, inspirowaniu wielkością oraz obecnością w życiu swego rodzaju teatru i magii. W
Rolls-Royce pozostajemy gotowi na sygnały zmian na światowym rynku dóbr luksusowych.
I tak, pięć lat temu, rozpoczęliśmy tworzenie nowego Ghosta. Postawiliśmy przed sobą
zadanie, by jedynymi elementami, które przeniesiemy do nowego modelu, były figurka Spirit
of Ecstasy oraz parasolki! Wszystko poza tym jest nowe. Samochód został zaprojektowany,
zbudowany i wyposażony od podstaw w naszym Global Centre of Luxury Manufacturing
Excellence w Goodwood, by sprostać wyrażonym życzeniom i oczekiwaniom grupy klientów
ery Post Opulence.

Ghost jest najczystszą dotychczas formą Rolls-Royce’a. Przedestylowuje filary naszej marki w
piękny, minimalistyczny i najpełniejszy produkt, który jest w idealnej harmonii z potrzebami
naszych klientów oraz – w co wierzę – idealnie nawiązuje do czasów, w których wszyscy
żyjemy.

Rolls-Royce zawsze będzie podążał naprzód. Nasza firma nie będzie zdefiniowana ani
ograniczona wymogami współczesności. Będziemy wciąż planować lepsze jutro z
pozytywnym myśleniem i nadzieją, dążeniem do perfekcji, produkując potężne symbole
inspirujące wielkość i ambicję.

W tym duchu zapraszamy Cię do poznania Ghosta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Więcej szczegółów na temat tego historycznego wydarzenia pojawi się w nadchodzących
tygodniach, zaczynając od czterech pięknych animacji prezentujących unikalny wgląd w życie
i zachowania naszych klientów oraz wspaniałą warstwę techniczną samochodu,
podkreślającą to, co w według nas jest dotychczas najbardziej wysublimowanym wcieleniem
Rolls-Royce’a. Punktem kulminacyjnym tych informacji będzie wirtualny debiut Ghosta, a
następnie cykl wydarzeń z udziałem klientów, mediów i publiczności na całym świecie.

Dziękuję.

Pozostańcie bezpieczni i silni duchem! Keep Your Spirits Up!

 



Redakcja

Recent Posts

Wirtualna Galeria Marki PEUGEOT – Fokus na Allure w Studio Bank w Warszawie

Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…

15 godzin ago

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

2 dni ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

2 dni ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

4 dni ago

Toyoty C-HR, Prius i RAV4 Plug-in Hybrid przez 81% czasu w trybie elektrycznym

Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…

4 dni ago

Hyundai INSTER – polska premiera modelu i ogłoszenie cen

Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…

4 dni ago